دوشنبه 7 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کارگران قطار شهری اهواز تجمع کردند

ايلنا: حدود ۱۵۰ نفر از کارگران پيمانی قطار شهری اهواز طی دور روز اخير (۶ و ۷ ارديبهشت ماه) در اعتراض به عدم دريافت ۵ ماه حقوق معوقه در مقابل سايت مرکزی قطار شهری واقع در خيابان اقبال تجمع کردند.

کارگران به ايلنا گزارش دادند؛ به دليل استمرار بی‌توجهی‌های کارفرمای شرکت پيمانکار کيسون (پيمانکار ساخت قطار شهری اهواز) ه مطالبات صنفی کارگران، علاوه بر ۱۵۰ کارگر معترض ساير کارگرانی که شمار آن‌ها به بيش از ۶۰۰ نفر می‌رسد در حمايت از همکاران خود از روزگذشته در بخشهای ترانسفور، تعميرات، عمليات خاکی و اجرا فعاليت شغلی خود را متوقف کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



کارگران معترض می‌گويند؛ تعويق حقوق کارگران پيمانی با احتساب حقوق فروردين ماه ۹۴ به ۵ ماه می‌رسد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی از پرداخت آن به کارگران کوتاهی کرده است.

به گفتهٔ کارگران شرکت پيمانکاری کيسون؛ کارفرما در حالی بهانه «کمبود منابع مالی» را برای پرداخت نکردن حقوق کارگران مطرح می‌کند که تمام صورت وضعيتهای شرکت کيسون به موقع از سوی شرکت قطار شهری اهواز پرداخت می‌شود.

آنان با بيان اينکه کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز هر ماهه حقوق خود را با تاخير دريافت می‌کنند، در ادامه افزودند: کارگران حاضرند با دريافت سه ماه از مطالبات معوقه خود به کارشان بازگردند.

به گفته کارگران معترض؛ کارفرمای شرکت پيمانکاری کيسون در پاسخ به اعتراض کارگران مدعی است منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران در اختيار ندارد به همين دليل مرتبا به کارگرانی که ۵ ماه حقوق طلب دارند می‌گويد اگر با وضعيت مالی شرکت مشکل داريد می‌توانيد با گرفتن ۵۰ درصد از مطالبات معوقه خود تسويه حساب کنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016