دوشنبه 7 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زيباکلام: وزير کشور طوری عقب نشينی کرد که انگار وزير کشور گينه بيسائو اين حرفها را درباره پول کثيف گفته بود

آريا - صادق زيباکلام ،استاد دانشگاه تهران درواکنش به اظهارات روز گذشته وزير کشور در صحن علنی مجلس ،گفت:بنده بجز ابراز تاسف و تاثر از عقب نشينی ۱۸۰درجه ای آقای رحمانی فضلی چيز ديگری نمی توانم بگويم.

وی افزود:مساله ورود پول های کثيف به انتخابات تنها موضع گيری بجا و مردمی بود که آقای رحمانی فضلی دراين مدت حضورشان در وزارت کشور داشتند درحالی که با توجه به جايگاه ايشان در وزارت کشور انتظار می رفت بيشتر به مساله پول های کثيف ورود کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين استاد دانشگاه اظهار داشت:من نمی دانم از کجا به آقای رحمانی فضلی فشار وارد شد که ايشان طوری برخورد و عقب نشينی کردند که انگار وزير کشور گينه بيسائو اين اظهارات را درباره پول های کثيف مطرح کرده است.

وی تاکيد کرد:متاسفانه مسوولين ما وقتی می فهمند اظهاراتشان تند و صريح شده بلافاصله عقب نشينی می کنند و توپ را در زمين رسانه ها می اندازند و می گويند حرفهای ما تحريف شده است البته اگرچه ما از اين رفتارها در مسولانمان زياد ديده ايم اما از فرد اصولگرايی که مدعی پايبندی به اصول و موازين است انتظار نداريم اينقدر سريع عقب نشينی کند آن هم درخصوص موضوعی که از سوی وزير دادگستری هم مطرح شده است.

زيباکلام گفت:من نمی دانم چه اتفاقی افتاده که جايگاه مجلس سقوط کرده و ما از مجلس شورای اسلامی اول که انتخاباتش درسال ۵۸برگزار شد به مجلس شورای اسلامی نهم رسيده ايم اگر واقعا نقصی درکار مجلس ما نيست آقای رحمانی فضلی حق داشتند حرفهايشان را پس بگيرند اما واقعيت اين است که نمی توان مجالس اول و دوم انقلاب اسلامی را در کنار مجالس هشتم و نهم قرار داد و مدعی شد کارکردها ، کيفيت و احساس تعهد و مسئوليت نمايندگان امروز مثل آن دو دوره است .نمی توان گفت همانطور که در مجالس اول و دوم انقلاب پول نقشی بازی نمی کرد در انتخابات مجلس هشتم و نهم هم پول خرج کردن در جامعه ما خيلی نقشی نداشته است.

سوال من اين است که آقای رحمانی فضلی چطور می خواهد اين مسائل را ناديده بگيرند و پشت کند به تفاوت هزينه ها و خرج هايی که در مجالس هشتم و نهم صورت گرفته درحالی که در مجالس اول و دوم نامزدها نيازی به اين خرج کردن ها نداشتند.

وی گفت:بنا بر ادعای آقای رحمانی فضلی اگر هم فرض را براين بگذاريم که رسانه ها شيطنت کردند و به اين موضوع پرداختند اما سوال من اين است که جناب آقای وزير واقعيت چيست؟آيا شما می توانيد بگوييد هزينه های صدها ميليون تومانی در انتخابات جمهوری اسلامی ايران اتفاق نمی افتد و يک صدم اين مبلغ در انتخابات مجالس اول و دوم هزينه می شد؟ آقای رحمانی فضلی چطور می توانيد روند سقوط جايگاه مجلس و خرج کردن هايی که در بسياری از حوزه های انتخابيه حرف اول را می زند انکار کنيد؟

وی تاکيد کرد: اينکه وزير کشور از اساس يک موضوع جدی را درباره انتخابات،مجلس، نظارت استصوابی و رد صلاحيت ها انکار کند جای تامل و تاثر و تاسف دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016