دوشنبه 7 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پورمحمدی: بهره‌برداری سياسی از موضوع پول‌ کثيف غلط است

وزير دادگستری گفت: اکنون موضوع پول کثيف به کشمکش سياسی تبديل شده و استفاده سياسی و بهره‌برداری سياسی از اين موضوع غلط است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفی پورمحمدی در حاشيه مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان تعزيرات حکومتی در جمع خبرنگاران درباره‌ نامه وزير ورزش به وی به مناسبت آزادی زندانيان جوان در هفته جوان گفت: اين که ما به فکر جوانان باشيم حرف درستی است. ما در زندان جوانانی را داريم که فريب خورده‌اند و عمل مجرمانه انجام داده‌اند و در حال حبس هستند. گام اصلی در خصوص آنها اين است که بتوانيم آنها را اصلاح و به جامعه به صورت آبرومندانه باز گردانيم که ما در اين زمينه تلاش می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ما در حال تلاش برای بازگرداندن آنها به محيط کار از لحاظ قانونی هستيم؛ زيرا جامعه آنها را نمی‌پذيرد و آنها مجبور می‌شوند در محيط خلاف کار کنند و اين بزرگترين آفت برای جامعه است.

وی ادامه داد: عفو زندانيان به مناسبت‌های مختلف به آن‌ها داده می‌شود. ان‌شاء الله اين جوانان هم مشمول اين موضوع خواهند شد.

وی درباره‌ تعرض به دو نوجوان ايرانی در فرودگاه جده گفت: به طور جد از طريق مجاری مجاری کنسولی و قضايی و دادستانی موضوع را پيگيری می‌کنيم. تصميم کشورمان در توقف سفر عمره تصميم قاطعی بوده است و کشور در سطح مناسب برخورد کرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ پيشنهاد وزارت دادگستری برای مجازات اسيد پاشی که بايد شفاف شود گفت: ما پيشنهاد لازم را در اين زمينه داده‌ايم و منتظريم که موضوع اسيد پاشی و تشديد مجازات آن از سوی قوه قضاييه بررسی قضايی شود و به صورت لايحه به مجلس ارائه شود.

وی درباره‌ پرونده بابک زنجانی نيز گفت: يکسره در اين زمينه اطلاع رسانی می‌شود. ما در حال کشف اموال وی در داخل کشور هستيم تا آن را به وزارت نفت منتقل کنيم تا اين وزارتخانه آن را به‌روز کند.

پورمحمدی درباره‌ موضوع پول‌های کثيف که وزير کشور از آن خبر داده بود، گفت: قرار است که شما اين موضوع را ادامه ندهيد و بنده در گفت و گوی ويژه گفتم که ما بايد نسبت به تعيين و تکليف هزينه انتخاباتی اقدام کنيم. به نظرم بايد موضوع پول کثيف تکليفش روشن شود البته سياست‌گذاری لازم در اين زمينه انجام شده که از مجمع تشخيص به دولت و نهايتا از دولت به مجلس می‌رود.

وی افزود:‌ کار مهم اين است که پول ناروا و غيرقانونی و ناصواب هر کجا که برود ما آن را قبول نکنيم، بخصوص در محيط انتخاباتی. ما بايد اين موضوع را کنترل کنيم البته پول کثيف نبايد اين چنين در رسانه‌ها و افکار عمومی و اظهار نظرها پرداخته می‌شد. اکنون اين موضوع به کشمکش سياسی تبديل شده است و استفاده سياسی و بهره‌برداری سياسی از اين موضوع غلط است.

وی افزود: بايد اجازه دهيم که روال قانونی هزينه انتخاباتی روشن شود که ما دنبال آن هستيم.

پورمحمدی درباره‌ تغيير تشکيلات وزارت دادگستری نيز گفت: ما کار آن را شروع کرده‌ايم و از امروز آغاز شده و آن را انجام خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016