پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: کابينه احتياج به ترميم ندارد، فکت شيت را قبل آمريکايی ها منتشر کرديم

شيراز- رئيس جمهور گفت: کابينه دولت احتياج به ترميم ندارد و تمام وزرا به اندازه ظريف فعال و پرتلاش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی ظهر پنجشنبه در نشست خبری در شيراز در پاسخ به سوال خبرنگاری که «آيا وقت آن نرسيده که رئيس جمهور با هدف ترميم کابينه و حفظ پايگاه اجتماعی خود دکتر ظريف را در کابينه تکثير کند» گفت: در دولت کارهای بسيار زيادی شده البته چون سياست خارجی برجسته تر انجام شده مردم با تيزبينی اين ديپلماسی را دنبال کردند.

وی بيان کرد: وزرای فعال کم نداريم اما در عين حال چنانچه کابينه نياز به ترميم داشته باشد انجام می دهيم اما امروز نيازی به اين کار وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور با بيان اينکه فکت شيت را قبل از آمريکايی ها منتشر کرديم، بيان کرد: يک ساعت قبل از شبی که تفاهم انجام گرفت و بيانيه لوزان اعلام شد فکت شيت از جانب ما منتشر شد که همان زمان رسانه های خارجی نيز اعلام کردند.

حجت الاسلامی روحانی عنوان کرد: نمی دانم به چه دليل عده ای حافظه اشان ضعيف شده، اين موضوع به روشنی از جانب ما اعلام شد و ما نيز نظرات خود را اعلام کرديم.

وی در بخش ديگری از سخنانی خود در پاسخ به سوالی که «شاه کليد رفع مشکلات استان فارس چيست» نيز عنوان کرد: کليد همه مشکلات در توسعه استانها، حضور مردم و کارآفرينان در عرصه اقتصادی است. آنها بايد به صحنه بيايند تا مشکلات برطرف شود و توليد رونق بگيرد.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه پهنای باند در کشور افزايش می يابد، افزود: ۸۰ روستا در فارس تاکنون دارای اينترنت نبودند و در سال جاری به اين شبکه می پيوندند و همچنين شهرهای بزرگ فارس از افزايش پهنای باند برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام روحانی تصريح کرد: يکی از مباحث زيرساختی استان فارس توليد آلومينيوم بود که کلنگ کارخانه توليد آلومينيوم با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ ميليارد تومان به زمين خورد.

وی اضافه کرد: در بحث توليد آلومينيوم برنامه ريزی به گونه ای انجام شده که دولت اعتبار اوليه را تامين می‌کند.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به وضعيت کارخانه های تعطيل و نيمه تعطيل نيز عنوان کرد: کارخانه هايی که مشکل سرمايه در گردش دارند، دولت سرمايه آنها را تامين می کند.

حجت الاسلام روحانی بيان کرد: در شرايطی که نرخ نفت به نصف رسيد، کارهای بزرگی از جانب دولت در بخش سلامت انجام شد و همچنين به مرور برنامه ريزی کرديم که از رکود خارج شويم، تورم را مهار کرده و در زمينه اشتغال نيز کارهای بزرگی انجام شد.

وی ادامه داد: زمينه های رشد در بخش انرژی با تکميل فاز ۱۳۲ پارس جنوبی و راه اندازی گام به گام ديگر فازها از فعاليت های ديگر دولت است.

توليدات کشاورزی به ۱۰۳ميليون تن رسيد

رئيس جمهور ادامه داد: امروز توليد محصولات کشاورزی در کشور به ۱۰۳ميليون تن رسيده که در هيچ زمانی پس از انقلاب به اندازه امروز انبارهای ما مملو از کالا نبوده است.

حجت الاسلامی روحانی يادآور شد: در گذشته فقط برای سه يا چهار ماه ذخيره داشتيم اما امروز ذخيره کالاهای اساسی در کشور به شش ماه رسيده است.

وی گفت: در زمينه آب نيز بودجه ای که برای صرفه جويی، تامين، و استحصال آب تخصيص يافته حدود ۱۰ ميليارد تومان است.

رئيس جمهور با اشاره به رفع مشکلات آبی فارس نيز بيان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ به ۷۰۰ روستا آبرسانی انجام می شود.

روحانی در خصوص تامين آب مورد نياز فارس نيز عنوان کرد: يکی از راه های تامين آب اين استان از طريق درياست که جدا از آن بحث خريد آب از کشورهای ديگر نيز مطرح است که در اين راستا بايد برای راه اندازی نيروگاه های معمولی و زير ۱۰۰مگا وات در بخش توليد برق و شيرين کردن آب از بخش خصوصی استفاده کنيم.

امکانات رفاهی و گردشگری فارس تقويت می شود

وی در ادامه سخنان خود با بيان اينکه مباحث گردشگری از جمله ظرفيت‌های مهم استان فارس است گفت: امکانات بسيار مناسبی در زمينه گردشگری در فارس وجود دارد و دولت نيز مصمم است امکانات رفاهی و گردشگری استان را تقويت کند و در اين راستا ۱۲۰ ميليارد تومان اعتبار تا پايان سال به منظور افزايش مراکز اقامتی استان تصويب شده که ۱۵ مورد تا پايان سال جاری ساخته خواهد شد.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينکه صنعت و محيط زيست نبايد فدای يکديگر شوند، گفت: محيط زيست استان فارس مشکلات زيادی دارد که ازجمله آن برای خروج پريشان از پريشانی و بازشدن بخت بختگان بايد گامهای موثری برداشت و در اين مورد سازمان و محيط زيست، وزارت نيرو و جهاد کشاورزی بايد همکاری بسيار مناسبی داشته باشند.

روحانی گفت: در خصوص منطقه بهرام گور و معادن اين منطقه نيز بايد هماهنگی ايجاد شود تا هيچکدام از اين دو بخش به مشکلی برنخورند.

تخصيص چهار هزار ميليارد تومان سرمايه در گردشگر برای راه آهن شيراز - بوشهر

وی با بيان اينکه اعتبار مناسبی در بخش راه آهن شيراز به اصفهان مد نظر قرار داده شده، گفت: چهار هزار ميليارد تومان به عنوان سرمايه در گردشگر از جانب بانک مرکزی برای تکميل پروژه ها تخصيص يافته که البته راه آهن شيراز – بوشهر زمانی به صرفه می شود که امکان اتصال به خليج فارس نيز فراهم شود.

رئيس جمهور درباره آزاده شيراز – اصفهان نيز بيان کرد: با اينکه اين پروژه اعتبار بسيار بالايی می خواهد مطالعات لازم انجام شد اما اعتقاد داريم بخش خصوصی بايد مشارکت کند و بازگشت سرمايه نيز برايش به همراه داشته باشد.

درسفر رئيس جمهور ۹۲ طرح و پروژه مطرح شد که تا سال ۹۵ عملياتی خواهند شد و اين طرح ها در طول امسال و سال آينده ۹۵۳ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016