سه شنبه 15 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آغاز فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد با ۴۷ تن از یارانش

Mahmoud2525Ahmadinejad.jpg
رادیو زمانه - محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس آغاز کرده است. ۴۷ تن از یارانش او را در این فعالیت‌های انتخاباتی همراهی می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس آغاز کرده است. ۴۷ تن از یارانش او را در این فعالیت‌های انتخاباتی همراهی می‌کنند.

عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در گفت‌وگو با روزنامه شرق، احمدی‌نژاد را «خطری بالقوه‌» برای سلامت اقتصادی کشور دانسته و از مسئولان خواسته تا جلوی «ضرر و زیان» ناشی از فعالیت‌های سیاسی او را بگیرند.

احمدی‌نژاد، دولت خود را «سالم‌ترین و پاک‌دست‌ترین» دولت در ایران می‌نامید اما افشای پرونده‌های فساد مالی که در دوره او رخ داده بود، این گفته رئیس جمهور پیشین ایران را به چالش کشید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد یکی از مقامات دولت او بود که به اتهام‌های مالی محکوم و روانه زندان شد اما پس از مدت کوتاهی به مرخصی آمد و همچنان بیرون از زندان است.

حیدرپور می‌گوید احمدی‌نژاد «مسئول مستقیم و غیرمستقیم» بسیاری از تخلف‌ها و سوءمدیریت‌ها در دوره خودش بوده است.

این نماینده مجلس ابراز شگفتی کرده که چرا پرونده‌های متعدد شکایت از احمدی‌نژاد به جریان نمی‌افتد.

عوض حیدرپور بر این باور است که اگر پرونده‌های احمدی‌نژاد به جریان بیفتند، او و مردان نزدیک به او، «به این سادگی‌ها نمی‌توانند در مورد انتخابات آسوده‌خاطر مانور دهند.»

دهمین دوره انتخابات مجلس ایران هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

قوه قضائیه تاکنون چندین بار احمدی‌نژاد را به دادگاه احضار کرده اما هر بار به دلایل نامعلومی این دادگاه‌ها برگزار نشده‌اند.

شکایت‌های مجلس از احمدی‌نژاد در رابطه با «عدم تشکیل به موقع وزارت ورزش و جوانان ، تخلف در وزارت نفت، عدم ارائه گزارش عملکرد سال‌های برنامه چهارم و فاصله گرفتن بیشتر از هدف سند چشم‌انداز، تخلف در اجرای قانون بودجه، گسترش حوزه عملکرد دولت، استنکاف از ابلاغ برخی از مصوبات قوانین مجلس و عدم ارسال برخی از مصوبات دولت به رئیس مجلس و شکایت از شیوه ادغام وزارت‌خانه‌ها» بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016