پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی مطهری: احمدی نژاد نبايد حتی يک روز رئيس جمهور باقی می ماند، با سخن اخير روحانی در مورد وظيفه نيروی انتظامی موافق نيستم

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخورد با تخلفات رئيس جمهور سابق کوتاهی شده و مسوولش هم نمايندگان مجلس هشتم و نهم و اصول گرايان هستند که برداشت غلطی از ولايت فقيه دارند .

به گزارش «انتخاب»، علی مطهری در مراسم بزرگداشت استاد مطهری با موضوع «از آرمان‌شهر شهيد مطهری تا جامعه امروز» در جمع دانشجويان دانشگاه مهندسی و فن آوری های نوين قوچان در بخش پرسش و پاسخ تاکيد کرد: احمدی نژاد صراحتا می گفت من قانونی را که مطابق قانون اساسی تشخيص می دهم اجرا می کنم و قانونی را که خودم تشخيص بدهم مخالف قانون اساسی است، اجرا نمی کنم که به نظر من چنين کسی نبايد حتی يک روز رئيس جمهور باقی می ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او همچنين با اعتراض به شيوه پرداخت يارانه به مردم بيان کرد:آقای احمدی نژاد در پرداخت يارانه ها خلاف قانون عمل کرد؛ بهتر است دولت صادقانه با مردم صحبت کند و بگويد که اين کار از اول درست اجرا نشده و مردم هم اگر صداقت دولت را ببينند، قبول می کنند.

اين نماينده مجلس در مورد حوادث رخ داده در سال ۸۸ هم گفت: درباره اين حوادث بايد عدالت رعايت شود و سهم همه طرف های آن حوادث مشخص شود و اگر لازم است محاکمه شوند و مجازات هر کسی معلوم شود.

او ادامه داد: اين طور نباشد که بگوييم فقط آن دو نفر مقصرند و کار بقيه درست بوده که اين به معنای پاک کردن صورت مساله است؛ زيرا تا عدالت اجرا نشود وجدان جامعه آرام نمی گيرد.

نماينده مجلس يادآور شد: هر انتقادی که از نظام می شود رسانه های خارجی از آن حمايت می کنند و اين دليل بر آن نيست که بگوييم منتقدان نظام با بيگانگان ارتباط دارند.

مطهری همچنين در پاسخ به سوال يکی از دانشجويان گفت: با سخن رئيس جمهور که وظيفه نيروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام موافق نيستم، زيرا قانون ما همان قانون اسلام است.

او تصريح کرد: شايد منظور رئيس جمهور عمل به برداشت شخصی از قوانين اسلامی در برخورد با متخلفان بوده است.

وی همچنين با اشاره به اختلاس های اتفاق افتاده در چند سال اخير گفت: اين تخلفات صرفا به معنی برداشتن پول از سوی شخص يا اشخاص برای خود نيست؛ بلکه بيشتر به معنای جا بجايی غير قانونی و سوء استفاده اشخاص از مقام خود است که بخشی از مسووليت اين امر بر عهده مجلس هشتم و نهم و بخش ديگر متوجه دولت قبلی است.

او با اشاره به اينکه جامعه اسلامی تبعيض و شکاف طبقاتی را نمی‌پذيرد، بيان کرد: وجود بی‌عدالتی و تبعيض در جامعه سبب می‌شود جامعه تعادل روانی خود را از دست بدهد و دو طبقه محروم و دارای عقده و نيز رانت‌خوار و پرتوقع ايجاد شود.

مطهری اضافه کرد: در اثر بی عدالتی انديشه بخت و اقبال و شانس جامعه را فرا می‌گيرد و مردم به اين اعتقاد می‌رسند که تنها با پول و پارتی و رابطه کارها انجام می‌شود و کار و فعاليت شرط موفقيت نيست.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکيد بر اين موضوع که ايمان به عدالت و عدم ملاحظه کاری لازمه اجرای عدالت است تصريح کرد: مجری و اجراکننده عدالت نبايد اهل رفيق‌بازی و ملاحظه‌کاری باشد.

او در ادامه تشخيص انتشار گزارش برگ(فکت شيت) را برعهده وزارت امور خارجه و تيم مذاکره کننده دانست و افزود: شايد انتشار آن به ضرر مذاکرات باشد و مهم اين است که ما مراقب متن نهايی توافق باشيم.

مطهری همچنين طرح استانی شدن انتخابات را دارای معايب و محاسنی دانست و بيان کرد: من خودم موافق اين طرح بودم زيرا محاسن آن بيشتر از معايبش است و درمجموع به نفع نظام و انقلاب است.

او در پاسخ سوالی مبنی بردسته بندی سياسی هم تصريح کرد : دسته بندی سياسی اصولگرا و اصلاح طلب را قبول ندارم و هرگز در اين قالب ها جای نخواهم گرفت .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016