پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
9 اسفند» دولت کانادا اقامت پناهندگان تقلبی را لغو می‌کند
پرخواننده ترین ها

از هر 1067 ایرانی یک نفر به کانادا پناهنده شده است

oneinKIRIcanada.JPG
خبرگزاری ایرانشهر - آمارهای منتشر شده از سوی وزارت مهاجرت و شهروندی دولت کانادا نشان‌می‌دهد مهاجران ایرانی‌تبار از لحاظ جمعیت در رتبه هفتم ملیت‌های موفق به کسب تابعیت و یا پناهندگی در کانادا بوده‌اند.

گزارش مفصلی که اخیرا از سوی وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا در اوتاوا منتشر شد، نشان‌ می‌دهد در خلال 10 سال از آغاز سال 2004 میلادی تا پایان سال 2013 قریب به 73474 ایرانی موفق به اخذ شهروندی کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرت و یا طی کردن مراحل دریافت پناهندگی کانادا در کشور ثالث شده‌اند. که ایران را در رتبه هفتم مبدا مهاجران به کشور کانادا قرار می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در لیست منتشر شده از سوی دولت کانادا، چین با 326067 فقره مهاجر به کانادا صدر نشسین است و پس از آن کشورهای هند، فیلیپین و پاکستان قرار دارند.

در همین مدت 85848 شهروند آمریکایی‌تبار نیز به کانادا مهاجرت کرده‌اند که بنا به اظهار نظر موسسه این‌ساید ترونتو خدمات درمانی رایگان در کانادا و فرار مالیاتی می‌تواند اصلی ترین دلیل خلع تابعیت آمریکایی برای این افراد باشد.

همین موسسه در توضیح آمارهای مربوط به مهاجران و پناهجویان ایرانی‌تبار در کانادا، فشار‌های سیاسی و اجتماعی در ایران، تلاش طبقه مرفه نوظهور در این کشور برای زندگی در غرب و تبلیغات گسترده برنامه‌های مهاجرتی کانادا در ایران از سوی موسسات خصوصی را از اصلی ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به کانادا برشمرده‌است.

بر اساس این آمار، به ازای هر 1067 شهروند ایرانی، یک نفر به تابعیت کانادا در‌آمده است که بیشترین ضریب را نسبت به جمعیت کل در کشورهای یاد شده دارد. این ضریب به ازای هر 4204 چینی، 4170 هندی و 3735 آمریکایی یک نفر در محاسبات تعیین ضریب مهاجران به کانادا برآورد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016