سه شنبه 22 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روح‌الله حسينيان: نگرانيم جام زهر را با رنگ و طعم ديگر در کام ملت بريزند

عضو کميسيون اصل نود مجلس با بيان اينکه مخالف عقب‌نشينی تاکتيکی، انعطاف‌پذيری موقت برای بازسازی قدرت و کسب آمادگی در مذاکرات هسته‌ای نيستيم، گفت: نمايندگان مردم و ملت شريف ايران با تسامح و تساهل و کوتاه آمدن از اصول به‌عنوان برنامه استراتژيک مخالف هستند.

به گزارش پايگاه خبری «تيک»، روح‌الله حسينيان در جلسه علنی امروز(سه شنبه ۲۲ ارديبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق ميان‌دستور خود با خطاب قرار دادن، نمايندگان،‌ مسئولان و ملت ايران، گفت: تاريخ ايران بر سر دوراهی عزت و ذلت قرار گرفته است؛ نمايندگان مردم ايران در اين مقطع حساس نمی‌توانند بی‌تفاوت بمانند، به همين دليل بر مبنای اين وظيفه تاريخی و برحسب نمايندگی از ملت بزرگ انقلابی و قهرمانی، بايد بگويم مردم و مسئولان هيچگاه با مذاکره مخالف نبوده و نيستند، حتی با عقب‌نشينی تاکتيکی، انعطاف‌پذيری موقت برای بازسازی قدرت و کسب آمادگی هم مخالف نيستيم؛ ما با تسامح و تساهل و کوتاه آمدن از اصول به‌عنوان برنامه استراتژيک مخالف هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امام خمينی(ره) افزود: امام استراتژی انقلاب را حمايت از مستضعفان جهان وبه اهتزاز درآوردن پرچم اسلام در سرتاسر جهان دانسته است.

نگرانيم جام زهر را با رنگ و طعم ديگر در کام ملت بريزند

عضو کميسيون اصل نود افزود: ما مخالف اين هستيم که از يک اصل کوتاه بياييم و اين کوتاهی را فتح بابی برای تعامل با زورگويان جلوه دهيم. با فريب‌کاری مخالفيم و نگرانيم جام زهر را با رنگ و طعمی ديگر در کام ملت بريزند، با کوتاه آمدن در مقابل زورگويان عالم به شکست چندباره بشريت کمک کرده‌ايم.

حسنيان ادامه داد: ما فروختن عزت ملت ايران را هيچ افتخاری نمی‌دانيم و هرگز به خاطر فضاسازی چند رسانه وابسته و نظرسنجی‌های ساختگی با اين جماعت هم‌رنگ نخواهيم شد.

عضو کميسيون اصل نود با اشاره به بيانيه لوزان، توضيحات تيم مذاکره‌کننده و اينکه اخبار جمعی حکايت از اين دارد که دولت به هر قيمتی آماده امضای قرارداد است، افزود: بی‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای عظيم هسته‌ای و اجازه مديريت‌شده بازرسی‌های خارج از عرف از مراکز نظامی، خبر از اين می‌دهد که مذاکرات هسته‌ای جز به دنبال پايان دادن به توسعه انرژی هسته‌ای، متوقف شدن در مقطع زمانی چند سال قبل، نابودسازی زيرساخت‌های هسته‌ای، نرسيدن به غنی‌سازی صنعتی و سپردن همه دستاوردها به جهانخواران غيرقابل اعتماد نيست.

وی افزود: جمهوری اسلامی پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌ای را امضا کرده است و پذيرش هر تهديدی که تاييدی در آپارتايد علمی باشد چيزی جز پيروزی زور بر قانون نيست.

آمريکايی‌ها در قرارگاه‌های بين‌المللی هيچگاه به پيمان خود عمل نکردند

عضو کميسيون اصل نود با بيان اينکه صدها بار تجربه شده است که دولت آمريکا نامردانی فريبکار، پيمان‌شکن و غيرقابل اعتماد هستند، گفت: دولت آمريکا در مقابل اسکان ميهمانان سرخپوست خود بارها پيمان بستند اما همواره پيمان شکستند و آنها را قتل‌عام کردند؛ دولتمردان آمريکا در قرارگاه‌های بين‌المللی هيچگاه به پيمان خود عمل نکردند؛ آمريکايی‌ها با گورباچف در مقابل عدم حمايت از آلمان شرقی و الحاق آنها به آلمان غربی متحد شدند تا ناتو را حتی يک‌ سانتيمتر به مرزهای روسيه نزديک نکنند، اما نه تنها به اين وعده عمل نکردند، بلکه موشک‌های ضدبالستيک خود را در مرزهای روسيه مستقر کردند.

عضو کميسيون اصل نود با بيان اينکه بی‌اعتمادی به دولتمردان آمريکا در خود آمريکا بسيار شهرت دارد، افزود: اين جمله ميان روشنفکران آمريکايی معروف است که هر کس با دولت آمريکا قرارداد امضا می‌کند، مجوز نابودی خود را به آنها سپرده است.

چرا دولت فکت‌شيت ايرانی را منتشر نکرد؟

وی ادامه داد: چرا دولت سعی می‌کند مذاکرات را از مردم و نمايندگان پنهان کند؟ چرا فکت‌شيت ايرانی را منتشر نکرد؟ رئيس‌جمهور در حضور دوربين‌ها می‌گويد فکت‌شيت ايرانی را منتشر کرده‌ايم، اما وزير امور خارجه رسماً انتشار را تکذيب می‌کند. چرا اين همه تناقض؟ قرار بود شما دولت راستگويان را تاسيس کنيد.

حسينيان خطاب به دولتمردان تاکيد کرد: مردم و نمايندگان را از خود بدانيد،‌ چون اين مردم هستند که بايد در روزهای سختی، دولت را حمايت کنند؛ حمايت آنها را از خود سلب نکنيد.

عضو کميسيون اصل نود با درخواست از دولتمردان مبنی بر اينکه به خداوند و گفتار او ايمان بياوريد، افزود: ۳۶ سال است که خداوند را تجربه کرده‌ايم و پيروزی انقلاب اسلامی، پيروزی بر صدام، فروپاشی اتحاديه جماهير شوروی و سقوط هواپيماهای نظامی آمريکا در طبس، خواری و دربه‌دری سازمان جهانی منافقين، پيروزی حزب‌الله و حماس، پيروزی انصارالله بر قدرت‌های اهريمنی را به چشم ديده‌ايم و انشاءالله پيروزی آنها بر خاندان آل سعود را به‌زودی شاهد خواهيم شد اما اين روند تاريخی نشان می‌دهد که بايد به خدا اعتماد کنيم.

وی در پايان با ذکر يکی از سخنان امام خمينی(ره) گفت: اين انقلاب اسلامی، مقدمه حکومت واحده حضرت حجت است و مسئولان جمهوری اسلامی نبايد به خاطر مشکلات اقتصادی از اين هدف بزرگ غافل شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016