پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

صادق زيباکلام: وزير کشور تغيير نکند دودش به چشم روحانی خواهد رفت

فارس ـ روزنامه آرمان طی يادداشتی با انتقاد از وزير کشور به دليل عدم استفاده اصلاح طلبان و اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در عزل و نصب ها خواستار تغيير وزير کشور از سوی رئيس جمهور شد.

روزنامه آرمان در شماره امروز ۲۴ ارديبهشت خود در يادداشتی به قلم صادق زيباکلام، با انتقاد از عملکرد وزير کشور، تصريح کرد که اگر رئيس جمهور در آستانه انتخابات مجلس دهم اقدام به تغيير در وزارت کشور نکند، مجلسی همانند مجلس نهم شکل خواهد گرفت که دود آن به چشم خود روحانی خواهد رفت. متن کامل اين يادداشت در پی می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آستانه پايان دومين سال رياست جمهوری آقای روحانی اگر بخواهيم در چيدمان کابينه دولت يازدهم در طول دو سال اخير دقت کنيم به‌درستی بايد اعلام شود برخی از وزرا توانايی‌های زيادی از خودشان در اين مدت نشان داده‌اند؛ اما برخی ديگر کارنامه چندان موفقی در طول دو سال گذشته از خود برجانگذاشته اند؛ اين ادعا شامل وزرا و معاونين آن‌ها هم می‌شود. به‌عنوان‌مثال آقای مسعود سلطانی فر در ميراث فرهنگی خيلی موفق عمل کرده‌اند و حاصل عملکرد وی افزايش چشمگير ورود توريست‌ به ايران است؛ اما برخی از معاونين و حتی وزرا در طول دو سال گذشته عملکرد خوبی از خود بر جا نگذاشته‌اند. به‌عنوان‌مثال در ترکيب فعلی کابينه وزير بهداشت و درمان، وزير نفت، وزير خارجه و وزير کار از خود کارنامه موفقی بر جاگذاشته‌اند.

وی افزود: اگر بخواهيم به يکی از وزرا انتقاد کنيم بايد عملکرد وزير کشور را مورد انتقاد قرار دهيم و عزل و نصب‌های مربوط به اين وزارتخانه که به‌خوبی صورت نگرفته است. در عزل و نصب‌ها افرادی که شايستگی دارند در نظر گرفته نشده‌اند و از جريان فکری اصلاحات که درمقاطعی در ستاد انتخاباتی آقای روحانی فعال بودند و سابقه خوب مديريتی هم دارند استفاده‌نشده است. اغلب فعالان ستادهای انتخاباتی آقای روحانی در شهرستان‌ها از عملکرد وزير کشور گلايه‌مند هستند من تقريبا در هر استانی که در ظرف دو سال گذشته سفرکرده‌ام اين گلايه را از زبان تمامی فعالان اصلاح‌طلب و حتی اعتداليون استان‌ها شنيده‌ام.

زيباکلام نوشت: گلايه به خاطر انتصاب‌هايی صورت گرفته که نبايد صورت می‌گرفت و هم گلايه‌هايی به خاطر انتصاباتی که صورت نگرفته است و بهتر بود صورت می‌گرفت. به‌عنوان‌مثال فردی که زمان آقای احمدی‌نژاد فرماندار بوده که در آن زمان نيز عملکرد خوبی نداشت تنها به خاطر وابستگی سياسی، جناحی يا به توصيه نمايندگان مجلس مجدد در اين دولت منصوب‌شده است.

وی افزود: به همين دليل کسانی که در استان يا ستادهای اصلاح‌طلبان يا ستادهای آقای روحانی فعاليت داشته‌اند گلايه می‌کنند که چرا اين فرد بايد هنوز فرماندار يا مدير باشد. آقای رحمانی فضلی بايد پاسخ دهند که ملاک وزارت کشور و آقای رحمانی فضلی برای انتصاب اين افراد چه بوده است؟ آيا به‌واسطه دانش آن‌ها بوده، يا تجربه‌شان، لياقت، توانايی، کاردانی، يا به‌واسطه نزديکی به اصلاح‌طلبان؟! باکمال تأسف بايد بگويم ملاک و معيار آقای رحمانی فضلی در بسياری از موارد تعامل با نمايندگان مجلس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: چرا وزارت کشور که مهم‌ترين وزارتخانه دولت است بايد به خاطر مصالح و حوزه انتخابيه، نماينده مجلسی بيايد و در عزل و نصب‌ها دخالت کند. بنابراين حالا که به پايان مناقشه هسته‌ای نزديک می‌شويم و مجال بيشتری برای آقای روحانی وجود دارد تا در امور داخلی وقت بيشتری بگذارد بايد وزارت کشور و عزل و نصب‌هايی که در آن صورت گرفته است را مورد ارزيابی کاملی قرار دهد. نکته بعدی که حائز اهميت است اين که در سال انتخابات قرار داريم و قضيه انتخابات از چند ماه ديگر جدی‌تر می‌شود. اگر قرار باشد نمايندگان اصولگرا همچنان از طريق بخشدار يا فرماندار رتق‌وفتق امور را در دست بگيرند. دود آن در چشم خود آقای روحانی خواهد رفت. يعنی مجلس دهمی به وجود خواهد آمد که به‌مراتب رفتار و موضع‌گيری‌های آن از مجلس نهم بدتر خواهد بود و با دولت همکاری کمتری خواهد داشت.

زيباکلام نوشت: بنابراين شايسته است آقای روحانی به فکر تغييرات در وزارت کشور باشد چراکه در غير اين صورت دود عملکردشان در چشم اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت خواهد رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016