دوشنبه 28 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تنش تازه در روابط ايران و بحرين بر سر اظهارات آيت‌الله خامنه‌ای

يک روز بعد از فراخواندن کاردار ايران در منامه برای اعتراض به اظهارات اخير رهبر ايران درباره بعضی کشورهای عربی، خبرگزاری دولتی ايران از احضار کاردار بحرين در تهران به وزارت امور خارجه و ابلاغ "اعتراض شديد جمهوری اسلامی ايران" به او خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ به گزارش ايرنا، يک مقام وزارت امور خارجه ايران، که نامی از او برده نشده، در ديدار با کاردار بحرين "اعتراض شديد جمهوری اسلامی ايران" را به او ابلاغ کرده و خواهان "تصحيح رفتار و گفتار دولت و مقام‌های بحرينی" شده است.

اين احضار يک روز بعد از آن صورت می‌گيرد که رسانه‌های عربی از فراخواندن کاردار ايران در منامه به وزارت امور خارجه بحرين خبر داده بودند.

اين گزارش‌ها حاکی است که سرپرست وزارت امور خارجه بحرين در ديدار با محمدرضا بابايی، کاردار ايران اظهارات اخير آيت‌الله خامنه‌ای را "دخالت آشکار" در امور داخلی يمن و "در تعارض با قوانين بين‌المللی و سازمان ملل" عنوان کرده بود.

رهبر ايران در سخنرانی اخير خود در روز جمعه ۲۶ ارديبهشت ملت يمن، بحرين و فلسطين را "ملت‌های مظلوم" خوانده و گفته بود "هر اندازه که بتوانيم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهيم کرد."

روابط ايران و بحرين در سال‌های اخير همواره با فراز و نشيب همراه بوده است.

تنش در روابط دو کشور حدود چهار سال پيش و هم‌زمان با آغاز ناآرامی‌ها و اعتراضات عليه حکومت بحرين به شدت بالا گرفت.

ايران در آن زمان سرکوب معترضان را محکوم کرد و بحرين هم در مقابل ايران را به حمايت از ناراضيان شيعه و "دخالت فاحش" در امور داخلی خود متهم کرد.

در ماه‌های اخير، بحران يمن باعث افزايش تنش در منطقه شده و يکی از محورهای اصلی سخنرانی‌های رهبر ايران بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016