سه شنبه 29 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دستور اداره اماکن نيروی انتظامی؛ ۳۰ شغل ممنوع برای بهاييان + سند

سحام نیوز ـ فرماندهی نيروی انتظامی با انتشار دستوری از اداره اماکن نيروی انتظامی سراسر کشور خواسته که برای کنترل، محدوديت و نظارت بر عملکرد بهاييان زمينه‌های شناسايی و کنترل آن‌ها فراهم گردد و از حضور وسيع آن‌ها در جامعه جلوگيری شود.

بنا به گزارش ارسالی به «سحام»، در اين نامه که در سال ۸۶ صادر شده و هم‌چنان به قوت خود باقی است، چهار بند دستورالعمل‌های لازم صادر گرديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دربند دوم اين نامه آمده که بايد مانع از حضور آن‌ها در مشاغلی با درآمد بالا شد و بهاييان تنها بايد در رسته‌ها و شغل‌هايی که در حد متعارف درآمد دارند، فعاليت داشته باشند.

ممنوعيت کار در مؤسسات فرهنگی، تبليغاتی و اقتصادی از ديگر موارد مورد اشاره است.

در اين نامه در توضيح ممنوعيت‌های سه‌گانه فوق آمده است: «بهاييان نبايد در جرايد، نشريات، جواهر و طلاسازی، ساعت‌سازی، چاپخانه‌داران، گراور سازان، مؤسسات توريستی و اتومبيل کرايه، ناشران و کتاب‌فروشی، مسافرخانه داران، هتل‌داران، آموزشگاه‌های خياطی، عکاسی، فيلم‌برداری، گيم نت، رايانه و کافی‌نت مشغول به کار و فعاليت باشند.»

بند چهارم اين نامه با اشاره به نجس و ناپاک دانستن بهاييان از اداره اماکن نيروی انتظامی خواسته که «از حضور آن‌ها در تالارهای پذيرايی، رستوران و سلف و سرويس‌ها، اغذيه‌فروشان و موادغذايی، چلوکباب و چلوخورشت، قهوه‌خانه، فروشندگان مواد پروتئينی و سوپرمارکت، بستنی و آب‌ميوه و نوشابه، قنادی و شيرينی فروشی و کافی‌شاپ جلوگيری شود.»

گفتنی‌است پس از پيروزی انقلاب اسلامی فشارهای زيادی بر جامعه بهاييان ايران وارد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016