پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: توافق هسته‌ای محال است

مديرمسئول روزنامه کيهان گفت: مبادا در يک فرمول خطرناک دشمن را از عداوت به رقابت و از رقابت به شراکت بکشانيم، حريف را بايد ارزيابی کرد.

به گزارش فارس، حسين شريعتمداری پيش‌ازظهر امروز در همايش فرصت‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی در حسينيه عاشقان کربلای شهرستان ساری اظهار کرد: در حال حاضر شرايط خطيری داريم اما شرايط خطرناک نداريم و به قول رهبر معظم انقلاب بايد ديده‌ها باز باشد و صحنه‌ها را آن‌طور که هست، ببينيم.

وی با اشاره به اينکه اسلام ناب، ظلم‌ستيز است و اسلامی که ظلم‌ستيز نباشد اسلام نيست و اسلامی که به پرخوری مرفهان بی‌درد از سوی سرمايه‌داران زالو‌صفت در کنار فقرا تن دهد، اسلام نيست، افزود: قابل حدس است که نظام سلطه در برابر اسلام واقعی ايستادگی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به اينکه هويت اسلام گسترش عدالت است و اسلام و غرب در ماهيت با هم درگير هستند و کسانی که نسخه آشتی می‌پيچند ماجرا را نمی‌دانند، تصريح کرد: ما و نظام سلطه هم در ماهيت با هم درگير هستيم و اين درگيری زمانی اتمام پيدا می‌کند که يا ما از اسلام ناب دست بکشيم و اسلام را در سياست دخالت ندهيم و يا اينکه نظام سلطه از کار خويش دست بکشد.

وی با اشاره به اينکه اسلامی که ظلم‌ستيز نباشد، اسلام آمريکايی است، گفت: دشمن از همه توانش بر عليه کشور استفاده می‌کند و ما نيز بايد از همه توان برای ايستادگی استفاده کنيم ولی ديده می‌شود که همه استفاده نمی‌کنند.

شريعتمداری با بيان اينکه توافق هسته‌ای محال است، افزود: وقتی ‌آمريکا پشت ميز مذاکره می‌نشيند حواس‌شان به يمن، عراق، لبنان و فلسطين است، نشان می‌دهد که آنها با نفوذ ايران در منطقه و جهان مشکل دارند‌.

مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به اينکه موضوع هسته‌ای ايران مسئله بمب هسته‌ای نيست، موضوع آن اقتدار ايران اسلامی است، تصريح کرد: حريف نگران بمب هسته‌ای نيست بلکه از نفوذ ايران در هراس است.

وی با طرح اين سئوال که در کشور از گذشته وجود داشت و فکر می‌کرد همه مشکلات کشور در آمريکا حل می‌شود ولی آيا در حال حاضر کسی اين ديدگاه را قبول دارد، اضافه کرد: به‌لحاظ فنی و حقوقی دست‌مان در مذاکرات بسيار پر است و هدف دشمن از مذاکرات و نتيجه آن تحقير ايران است و آنها به مذاکره برای حل مسائل فی‌مابين احتياج ندارند و ‌مذاکره را فقط برای مذاکره می‌خواهند.

شريعتمداری با بيان اينکه دشمن تلاش دارد که جهان را تحت نظر خودش داشته باشد، يادآور شد: دشمن می‌خواهد به جهانيان اعلام کند که ايرانی که الگو بسياری از کشورهای اسلامی بود مجبور شد با آمريکا مذاکره کند و آمريکا در مذاکره به دنبال شکستن اقتدار ايران است.

وی با تاکيد بر اينکه آمريکا با موجوديت ايران مشکل دارد و مشکل هسته‌ای بهانه است، ‌گفت: بايد دشمن‌شناسی دقيقی در کشور انجام شود.

شريعتمداری با بيان اينکه يکی از اهداف دشمن اين است که جايگاه واقعی ايران شناخته نشود، اظهار کرد: بايد تلاش کنيم که هميشه در صحنه باشيم و دشمن از حضورمان در صحنه در هراس باشد.

مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به اينکه دشمن زمانی که صحنه را خالی ببيند‌ از نفوذ خويش برای ورود به کشور استفاده می‌کند بنابراين نبايد فضا را برای حضور دشمن خالی کرد، ادامه داد: بايد پرچم هويت ايران اسلامی با ديدگاه دينی بالا نگه داشته شود چرا که مردم ايران رسالت بزرگی بردوش دارند و ايستادگی مردم موجب دلگرمی مردم يمن، لبنان و فلسطين است.

شريعتمداری با اعلام اينکه کمک به حزب‌الله و حماس صدقه نيست، افزود: دشمن تلاش دارد که به تحقق شعار نيل تا فرات دسترسی پيدا کند، بنابراين حزب‌الله لبنان نماينده ايران در پيشانی جنگ با استکبار است.

وی با اشاره به اينکه اگر دشمن راه نفوذ به کشور ‌را پيدا کند همان بلايی که سر مردم فلسطين و عراق ‌آورد در ايران هم همين جنايت‌ها را پيگيری می‌کند، ادامه داد: نبايد جا بخوريم و حرف حق را بايد پيگيری و مطالبات خودمان را درخواست کنيم، نبايد از سر و صداها بترسيم، کسی بايد از سر و صدا بترسد که از عدالت قصور کند.

مديرمسئول روزنامه کيهان در پايان گفت: مبادا در يک فرمول خطرناک دشمن را از عداوت به رقابت و از رقابت به شراکت بکشانيم، حريف را بايد ارزيابی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016