جمعه 1 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جنتی: گوشت خوردن خیلی چیز خوبی نیست/ ترجیح می‌دهیم گرسنه بمانیم اما آبرویمان حفظ شود

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در نماز جمعه امروز تهران گفت: "گرسنگی خوردن که از شهید دادن بدتر نیست. گوشت خوردن خیلی چیز خوبی نیست و می‌توان یک وعده غذا در روز خورد و کافی است. چرا که ما ترجیح می دهیم آبرو و عزتمان حفظ شود اما شکم ما گرسنه بماند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت:‌ برخی در رابطه با مسئله هسته‌ای ساده‌اندیشند و بسیاری نمی دانند که این مسئله چه سرنوشتی را در آینده برای ما دارد. برخی نیز بی تفاوتند و خیال می‌کنند مسئله آنقدرها هم مهم نیست.

وی ادامه داد: برخی خیال می‌کنند با انجام توافق و برداشته شدن تحریم‌ها، دشمن دست از دشمنی بر می دارد و ما اگر قبول کنیم او هم با ما کنار می آید و امیدهایی به شیطان بزرگ و شیاطین دیگر دارند و حقیقت امر را آنطور که باید در نمی یابند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: ادامه این راه به خصوص در این گردنه پرخطر نیاز به سه چیز دارد اول ایمان به خدا که خداوند همیشه و همه جا پشتیبان ماست، دوم ایمان به مردم که باید بدانیم این مردم در طول تاریخ انقلاب مقاومت و صبر و پایداری داشته و دارند و کسی نباید فکر کند مردم نمی توانند سختی ها و مشکلات را تحمل کرده و به این فکر باشند که به هر قیمتی نان و آب مردم را تامین کنند.

جنتی یادآور شد: سومین لازمه ایمان به راهی است که می روند و باید بدانند راه درستی می روند و عزت و ایمان داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه مسئله اصلی، مسئله هسته‌ای نیست، تصریح کرد: چیزی که می خواهم بگویم فکر می کنم تا به حال گفته نشده و اینکه هر چه ما در راه هسته‌ای مقاومت و صبر داشته باشیم ارزش دارد. مسئله اصلی این است که آمریکا سی و چند سال توسری ، سیلی، پس گردنی و تو دهنی خورده و همه را از چشم اسلام و یاران اسلام می بیند و برای انتقام گرفتن کمر بسته است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه بیان کرد:‌ به فرض محال که ما در بحث هسته‌ای عقب بشینیم که خیلی خامی می خواهد که فکر کنیم که آن‌ها تحریم ها را بر می دارند و اقتصاد فعال می‌شود،‌این خیلی ساده اندیشی است چرا که مسئله این است که آمریکا می خواهد سلطه زمان شاه را ده برابر و صد برابر در این کشور پیاده کند.

جنتی افزود:‌ آن‌ها می خواهند مجددا نبض مسائل سیاسی و اقتصادی کشورمان را در دست بگیرند و قوای کشور در اختیارشان باشد و قدرتی بیشتر از زمان شاه داشته باشند. چون می خواهند از همه نیروهای انقلابی، از بچه بسیجی تا رهبری انتقام بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا همان آمریکایی است که داعش را مسلح کرده و به رژیم صهیونیستی در فلسطین اجازه داده آنطور رفتار کند و در یمن آدم بکشد، گفت: قساوت آمریکا حداکثر است و رحمی ندارد و هر جا رفته همه مخالف های خود را تارومار کرده است و عده ای در داخل کشور این را نمی فهمند.
IMG17085118.jpg
خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: این عده حرف هایی باورنکردنی در بعضی از جلسات می گویند مبنی بر اینکه به خاطر وضع اقتصادی اگر تسلیم نشویم و مسئله هسته‌ای را حل نکنیم مملکت از هم می پاشد و گفتن این حرف ها به این دلیل است که به آن سه اصل ایمان به خدا،‌مردم و راه اعتقادی ندارند.

جنتی در ادامه به برخی از بیانات امام خمینی(ره) در رابطه با مقاومت و استقبال مردم از شهادت اشاره کرد و افزود:‌ مردم راه امام (ره) را پذیرفته‌اند که تا کنون تا اینجای راه آمده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه «گرسنگی خوردن که از شهید دادن بدتر نیست»، خاطر نشان کرد: گوشت خوردن خیلی چیز خوبی نیست و می‌توان یک وعده غذا در روز خورد و کافی است. چرا که ما ترجیح می دهیم آبرو و عزتمان حفظ شود اما شکم ما گرسنه بماند.


دبیر شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: اگر ما راه خودمان را می دانیم نباید از تهدیدات آمریکا بترسیم و البته تیم مذاکره کننده باید خط قرمزها ، نظرات مقام معظم رهبری و مصلحت نظام را در نظر بگیرد و آبروی انقلاب اسلام و مردم را حفظ کند و به هر قیمتی که تمام شود به راه درست می ارزد. امام حسین (ع) و یارانش کشته شدند ، اسلام زنده شد. بگذارید ما هم کشته شویم تا اسلام زنده بماند.

به گزارش ایسنا،‌جنتی همچنین با اشاره به تحولات یمن و حمله عربستان سعودی به این کشور گفت: عربستان سعودی واقعا فرعون و طاغوت زمان است و بیشترین خرج را می‌کند تا هر جا انسان نَفَس‌کِشی پیدا شد نفسش را قطع کند و آزادی را سرکوب می‌کند و در یمن کارهایی انجام می‌دهد که با هیچ منطقی جور در نمی آید.

وی ادامه داد: عربستان آمده به آمریکا می گوید بیا به یمن حمله کنیم تا مجددا سر کار بیاییم و از هوا و دریا به این کشور حمله می‌کنند اما جرأت نمی کنند از زمین حمله کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین خطاب به کشور عربستان سعودی گفت:‌یمن کجا در مقابل شما ایستاد؟ شما به چه مجوزی به کشور مسلمان همسایه حمله می کنید، انسان ها را می کشید و ساختارها را از بین می برید؟ خدا لعنتتان کند. خدا قدرتتان را ازتان بگیرد و شما را به ذلت بکشاند. ما همیشه حامی مظلوم و دشمن ظالم هستیم و هر جا مظلومی ببینیم لله و فی الله حمایت می کنیم.

جنتی یادآور شد: از مردم عزیز یمن نیز حمایت کرده و از هیچ خدمتی کوتاهی نمی کنیم و امیدواریم ان‌شاء‌ الله هر چه زودتر شر اشرار سعودی از سر حرمین شریفین و مردم مسلمان حجاز و از سر مردم دیگر دنیا و بشر برداشته شود.

به گزارش ایسنا، جنتی در خطبه های عبادی نماز جمعه این هفته تهران همه را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت:‌مدتی این مثنوی به خاطر حادثه ای که برایم اتفاق افتاد تاخیر شد و نتوانستم در نماز جمعه شرکت کنم اما به حمدالله امروز این توفیق حاصل شد.

وی همچنین ایام شعبان را تبریک گفت و به حادثه پانزده خرداد و رحلت امام خمینی(ره) در چهارده خرداد اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) نماد عزت ،‌قدرت،‌ صبر، شجاعت،‌شهامت،‌ ایثار و از خودگذشتگی بودند و زندگی ایشان برای همیشه تاریخ راهگشا است.

جنتی با بیان اینکه جان در مقابل عدالت خواهی،‌خداخواهی و اسلام خواهی ارزشی ندارد به روایاتی از زمان تولد و شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد و روز پاسدار را نیز تبریک گفت.

دبیر شورای نگهبان افزود:‌ درسی که امام حسین (ع) به ما داد عزیزان ما در جبهه خواندند و در پی آن خرمشهر را فتح کردند و ما در آستانه‌ای هستیم که دشمن می خواهد ما را به ذلت بکشاند اما خبر ندارد ما از امام حسین (ع) و عاشورا درس گرفته‌ایم.

وی سپاه پاسداران را شجره ای طیبه دانست و تصریح کرد: این عزیزان درس هیهات مناالذله را خوانده اند و همین درس آن‌ها را شکست‌ناپذیر و مقاوم کرد.

جنتی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران مصداقی برای آیه قرآن است که می فرماید درختی طیب و طاهری است بارور که هر دم بار پاکیزه او و میوه شیرین او به کام همه می رسد و این شجره طیبه‌ای است که دشمن تاب دیدنش را ندارد و با او دشمنی می‌کند که دشمنی با او دشمنی با خدا، پیغمبر (ص) و امام حسین (ع) است چرا که آن‌ها راه امام حسین (ع) را می روند و آن‌ها محکم مقابل دشمن ایستاده اند و دشمن چشم دیدن سپاه را ندارد و همچون خاری در چشم و مشتی در دهان دشمنان و مایه امید عدالت خواهان و اسلام خواهان است و خداوند ان‌شاء‌الله این شجره طیبه را تا ظهور حضرت مهدی (عج ) مستدام و با قدرت بدارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016