یکشنبه 3 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کشته شدن دو پيشمرگ حزب دمکرات کردستان ايران توسط پ.ک.ک

صبح امروز نيروهای وابسته به حزب کارگران کردستان پ.ک.ک تعدادی از پيشمرگه های حزب دمکرات کردستان ايران را مورد حمله قرار دادند. در اين حمله دو پيشمرگه جان خود را از دست دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است از حدود يک ماه پيش گروه هايی از حزب دمکرات کردستان ايران به مناطق صفر مرزی رفته و در راه راه اندازی پايگاه هايی هستند. يکی از اين پايگاه ها در منطقه کيله شين، واقع در کوهستان قنديل می باشد. حدود دو هفته پيش نيروهای پ.ک.ک به پيشمرگه های حزب هشدار داده اند که اين منطقه را تخليه کنند. آنها ادعا کرده اند که اين مناطق تحت کنترل آنها و برای حضور، پيشمرگه ها بايد اجازه بگيرند. نيروهای حزب دمکرات کردستان ايران هم پاسخ داده اند که برای حضورشان از هيچ کس اجازه نخواهند گرفت و حضورشان در خاک کردستان مشروع است. اما متاسفانه از سه روز پيش اين پايگاه تحت محاصره نيروهای پ.ک.ک درآمده است. تا اينکه صبح امروز نيروهای پ.ک.ک با حمله به پيشمرگه های حزب دمکرات، دو تن از آنها را شهيد کردند.

دفتر سياسی حزب دمکرات با صدور بيانيه ای اين حمله را تائيد کرد. در اين بيانيه آمده است: پس از چند روز دعوت به نشست و مذاکره با رهبری پ.ک.ک برای اينکه دچار حوادث ناگوار نشويم تا اينکه مسائل را با ديالوگ حل کنيم، ولی متاسفانه صبح امروز ۲۴ ماه مه ۲۰۱۵، پ.ک.ک به نيروهای خود دستور داد که به پيشمرگه های حزب دمکرات حمله کنند. بر اساس بيانيه حزب دمکرات، نيروهای زيادی از رژيم نيز در منطقه حضور دارند و اين گمان وجود دارد که نيروهای رژيم به پ.ک.ک کمک کرده اند.

شايان ذکر است که تصاويری از همکاری هيليکوپترهای رژيم در اين حمله منتشر شده است.

حزب دمکرات همچنين در بيانيه خود ضمن ابراز تاسف عميق خود از اين اقدام پ.ک.ک عليه يک حزب کردی، خواستار حل و فصل آن از طريق منطقی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016