دوشنبه 4 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظريف: دولت قبل اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را داده بود

تهران - ايرنا - محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته ای را مرتبط با اصل مذاکرات ندانست و گفت: در دولت قبل اين اجازه صادر و مصاحبه هايی هم با دانشمندان هسته ای کشورمان توسط مأموران آژانس انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايرنا از خانه ملت، محمدجواد ظريف با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با خواسته کشورهای غربی مبنی بر مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشور، گفت: به طور حتم رويکرد همه ارکان نظام پيروی از دستورات رهبر معظم انقلاب است.

وزير امور خارجه اظهار داشت: البته موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته ای، ارتباطی به اصل مذاکرات هسته ای ايران با گروه ۱+۵ ندارد و اين يک مساله جنبی و فرعی است و حدود ۱۰ سال است که کشور برای حل اين ادعاها و بهانه ها اقداماتی کرده است.

وی ادامه داد: در اين رابطه روش هايی برای رفع ابهامات صورت گرفت و حتی در دولت سابق مصاحبه هايی با دانشمندان هسته ای کشورمان از سوی مأموران آژانس انجام شد.

ظريف افزود: در آن دوران با افراد مختلف در ايران مصاحبه شد و حتی آن ها از مراکز و اماکن مربوطه بازديد کردند، اما هيچ ابهامی پيدا نشد که اين موضوع نشان دهنده بهانه جويی غربی ها است.

وزير امور خارجه با اشاره به ادعاهای مقامات آمريکايی مبنی بر موافقت ايران برای مصاحبه با تعدادی از دانشمندان هسته ای کشورمان تصريح کرد: آن ها هر چه می خواهند بگويند، زيرا مقامات اين کشورها در سال های گذشته انواع صحبت ها و مطالب را مطرح کردند، اما قطعا تيم مذاکره کننده نظر رهبر معظم انقلاب در تمام موارد مذاکرات هسته ای را عينا اطاعت می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016