یکشنبه 3 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عراقچی در جلسه غيرعلنی مجلس: بازرسی مديريت‌شده از مراکز نظامی پذيرفته شده است

عضو کميسيون سياست خارجی مجلس گفت: معاون وزير امور خارجه در جلسه غيرعلنی مجلس گفت: بازرسی‌ها از مراکز نظامی به صورت مديريت‌شده پذيرفته شده اما درخصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای هنوز پاسخی به طرف مقابل داده نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جواد کريمی قدوسی نماينده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه غيرعلنی مجلس گفت:‌ در اين جلسه سيدعباس عراقچی معاون وزير امور خارجه در گزارش خود عنوان کرد: بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی پذيرفته شده، اما اين بازرسی مديريت شده است و مديريت آن با جدیّت انجام می‌شود.

وی افزود: معاون وزير خارجه ادامه داد که در يکی از جلسات ليست تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان از طرف مقابل به ما داده شده و از ما خواسته‌اند تا با اين دانشمندان مذاکره و مصاحبه داشته باشند.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اظهار داشت: بازرسی از مراکز نظامی و دسترسی به دانشمندان هسته‌ای در چارچوب (PMD) است و اين همان برنامه نظامی ادعای طرف غربی است که ادعا دارد ايران اين برنامه نظامی را داشته و معتقدند که برای راستی‌آزمايی از سوی ايران به مراکز و دانشمندان دسترسی پيدا کنند.

کريمی قدوسی خاطرنشان کرد: عراقچی افزود بازرسی از مراکز نظامی از سوی ما پذيرفته شده، اما درخصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای اگرچه ليست اسامی دانشمندان از سوی طرف مقابل به ما داده شده، اما ما نپذيرفته‌ايم که آنها بتوانند به دانشمندان ما دسترسی داشته باشند.

عضو کميسيون امينت ملی و سياست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنين در اين جلسه علی‌اصغر زارعی نماينده مردم تهران با اشاره به بازرسی‌های فراپروتکلی گفت‌ که در مذاکرات لوزان تيم مذاکره‌کننده کشورمان بازرسی‌های فراپروتکلی را پذيرفته است و آمريکايی‌ها نيز هم به همين موضوع انگشت گذاشته و آن را تکرار می‌کنند.

وی افزود: درمورد لغو تحريم‌ها نيز عراقچی اظهار داشت که لغو تحريم‌ها در بخش اقتصادی درحال بحث است تا طرف مقابل با زيرساخت تحريم‌ها را با صدور يک سند بردارد و اعلام کند که اگر ايران به تعهدات خود عمل کند ما تحريم‌ها را برمی‌داريم و بعد از آنکه ما به تعهدات خود عمل کرديم، آنها تحريم‌ها را تعليق می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016