سه شنبه 5 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نيروهای داعش "به سمت دمشق پيشروی می‌کنند"

بعضی گزارش‌ها از سوريه حاکی است که نيروهای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) پس از تصرف شهر پالميرا در ۲۰۰ کيلومتری شمال شرق دمشق، به سوی پايتخت سوريه در حال پيشروی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ نيروی هوايی ارتش سوريه ديروز دوشنبه ۲۵ مه (۴ خرداد) دست کم ۱۵ حمله هوايی را عليه مواضع داعش در اطراف پالميرا انجام داد.

يک منبع مطلع ارتش سوريه به خبرگزاری فرانسه گفته بود که نبرد در اطراف پالميرا ادامه دارد.

اما گروه نظارت بر حقوق بشر سوريه که در بريتانيا مستقر است گزارش داده که نيروهای داعش در شاهراه پالميرا به دمشق پيشروی و از جمله معدن فسفات خنيفس در ۵۰ کيلومتری پالميرا را تصرف کرده‌اند.

اين معدن، دومين معدن بزرگ فسفات در سوريه است و در سال ۲۰۱۴ پانصد هزار تن توليد و ۳۰ ميليون دلار فروش داشته است.

پالميرا يا تدمر شهری است که حدود ۵۰ هزار نفر جمعيت دارد و در کنار بقايای يک شهر باستانی مربوط به دوران روم بنا شده که از نظر باستانشناسی اهميت بين المللی زيادی دارد.

گروه نظارت بر حقوق بشر سوريه می گويد که نيروهای داعش پس از تصرف اين شهر بيش از ۲۰۰ نفر را اعدام و حدود ۶۰۰ نفر را به اتهام عضويت در ارتش سوريه يا گروه های شبه نظامی وفادار به بشار اسد بازداشت کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016