یکشنبه 3 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سربازان عراقی "حصيبه" در شرق رمادی را بازپس گرفتند

راديو فردا ـ سربازان عراقی با يورش به مواضع گروه «حکومت اسلامی» در شهر رمادی، روز شنبه، دوم خرداد موفق به بازپس‌گيری مناطقی در شرق اين شهر شدند.

گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات امنيتی عراق بيان می‌کند که اين عمليات صبح شنبه با هدف تصرف شهرک حصيبه در ۷ کيلومتری رمادی آغاز شد، شهرکی که هفته گذشته به دست گروه «حکومت اسلامی» افتاده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



يک سرهنگ نيروی پليس عراق در اين باره اظهار داشت: «منطقه حصيبه اکنون تحت کنترل کامل است و سربازان در حال پيشروی برای آزادسازی شهرک‌های اطراف آن هستند.»

شهر رمادی هفته گذشته به طور کامل به تصرف گروه «حکومت اسلامی» درآمد که سخت‌ترين شکست بغداد در يک سال گذشته به شمار می‌آيد. با اين حال شبه‌نظاميان شيعه و سربازان عراقی بلافاصله عمليات برای بازپس‌گيری رمادی را آغاز کردند.

خبرگزاری رويترز دوشنبه گذشته گزارش داد که حدود سه هزار شبه‌نظامی شيعه به يک پايگاه نظامی نزديک رمادی وارد شده‌اند تا در عمليات آزادسازی مجدد آن مشارکت داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه هم از حضور گسترده نيروهای چندگانه ضد گروه «حکومت اسلامی» در دره فرات خبر داده که آماده عمليات برای بازپس‌گيری رمادی هستند.

اين گزارش می‌گويد که شيخ رافع عبدالکريم الفهدوای، يکی از شاخص‌ترين رهبران قبايل سنی مذهب منطقه نيروهای خود را در اطراف رمادی مستقر کرده که شناخت اين نيروها از ناحيه امری کليدی به شمار می‌آيد. در عين حال که شبه‌نظاميان شيعه موسوم به «حشد الشعبی» نيز در منطقه حضور يافته‌اند.

اما منبع گزارش خبرگزاری فرانسه عنوان می‌کند که در عمليات آزادسازی حصيبه نيروهای پليس منطقه‌ای و کشوری همراه با نيروهای ضربت وزارت کشور عراق و همچنين سربازان ارتش حضور داشته‌اند.

شهر سنی‌نشين رمادی مرکز استان الانبار عراق است که بزرگ‌ترين استان اين کشور محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016