چهارشنبه 6 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی مطهری: تندروها نمی خواهند فضای جامعه عادی شود

تهران- ايرنا- نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فريادهای يک نماينده در جلسه روز يکشنبه مجلس گفت: تندروها می خواهند فضای جامعه به حالت عادی بازنگردد چون در فضای باز نمی توانند با رقبای خود رقابت کنند.

علی مطهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ايرنا درباره فريادهای يک نماينده و انتشار فيلم گفت وگوی وی با وزير امورخارجه در جلسه غيرعلنی مجلس اظهار داشت: اين افراد نمی خواهند فضای جامعه تغيير کند و جامعه به حالت عادی بازگردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: آنها دوست دارند که هميشه در يک فضای امنيتی و اضطراری باشيم تا بتوانند محدوديت ايجاد کنند و در نتيجه ، رقبای خود را کنار بزنند، چون در شرايط عادی اين افراد نمی توانند با رقبای سياسی خود رقابت سالم داشته باشند.

نماينده مردم تهران در مجلس اضافه کرد : بيشترين نگرانی آنها اين است که با به نتيجه رسيدن اين مذاکرات ، جامعه به شرايط عادی نزديک شود و اين امر به ضرر آنها است.

مطهری در پاسخ به اين سوال که آيا عراقچی به اين شکل که برخی نمايندگان تندرو در مجلس عنوان می کنند که گفته است بازرسی ها را از مراکز نظامی پذيرفته ايم، صحيح است يا خير، گفت: عراقچی چنين مطلبی را عنوان نکرد بلکه گفت که دسترسی و نه بازرسی ، در چارچوب پروتکل الحاقی خواهد بود که در دولت گذشته نيز اين کار صورت گرفته است.

وی با بيان اينکه ۱۲۴ کشور جهان پروتکل الحاقی را امضا کرده اند، ادامه داد: عراقچی همچنين تاکيد کرد که دسترسی ها در چارچوب پروتکل الحاقی و مديريت شده خواهد بود، يعنی اينگونه نيست که هر وقت بخواهند بتوانند از هرجايی که دوست دارند بازديد کنند و جای نگرانی وجود ندارد.

محمدجواد ظريف وزير امورخارجه و سيدعباس عراقچی معاون وی روز يکشنبه در جلسه غيرعلنی مجلس درباره مذاکرات هسته ای و نگارش متن نهايی ، گزارشی را به نمايندگان ارايه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016