شنبه 19 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سپاه فجر فارس اظهارات وکيل علی مطهری را تکذيب کرد

سپاه فجر فارس با اشاره به اخبار منتشر شده به نقل از وکيل علی مطهری گفت: هيچ‌گونه شکايتی عليه فرد حقيقی و حقوقی نداشته است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) در متن تکذيبيه سپاه فجر آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«با توجه به متن خبر مندرج در برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها با عنوان «سپاه پاسداران از عوامل حمله به مطهری شکايت کرد» که در خبر آمده است بدين‌وسيله سپاه فجر فارس نسبت به اظهارات مصطفی ترک همدانی وکيل آقای علی مطهری به اطلاع می‌رساند: هيچ‌گونه شکايتی عليه فرد حقيقی و حقوقی نداشته است و مطالب مندرج در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کثيرالانتشار در تاريخ‌های ۱۶ و ۱۷ ارديبهشت سال جاری را تکذيب می‌نمايد.»

***

سپاه از عوامل حمله به مطهری شکايت کرد

وکيل علی مطهری از شکايت «سپاه» از عوامل حمله به اين نماينده مجلس شورای اسلامی در شيراز خبر داد.

روزنامه اعتماد در اين رابطه آورده است: حادثه شيراز همچنان مورد پيگيری وکيل علی مطهری قرار دارد. مصطفی ترک همدانی که برای چندمين بار و برای پيگيری روند پرونده به شيراز سفر کرده است، اطلاعات جديدی در اين مورد به «اعتماد» داد.

همدانی هرچند وارد جزييات پرونده نشده و به کلی‌گويی اکتفا کرد اما از ورود فرماندهی سپاه به عنوان يکی از شاکيان پرونده خبر داده است؛ شکايتی که با ثبت‌نام نماينده‌ای از سوی فرماندهی سپاه در اين پرونده منعکس شده است.

وی با اعلام رضايت از پيگيری‌های دادستانی شيراز در به نتيجه رسيدن اين پرونده، گفت: هرچند خيلی از عوامل اين حادثه شناسايی و دستگير شدند اما تا دستگيری همه عوامل اين حادثه، قرار مجرميت يا کيفرخواست صادر نخواهد شد.

گفت‌وگوی «اعتماد» با ترک همدانی در ادامه می‌آيد:

* از پرونده حادثه شيراز خبر جديدی وجود دارد؟
- من اکنون برای پيگيری اين پرونده در شيراز هستم. تحقيقات در مورد اين حادثه همچنان ادامه دارد. اتفاقا امروز هم مطلع شدم که فرماندهی سپاه نيز از ماجرای حمله به علی مطهری شاکی است و شکايت خود را از مسببان حمله به وی پيگيری می‌کند.

* فرمانده سپاه استان؟
- اجازه بدهيد به طور کلی صحبت کنم و جزييات در حد محتويات پرونده باقی بماند. فقط می‌گويم که فرماندهی سپاه در اين پرونده مأموری برای پيگيری اين ماجرا تعيين کرده است.

* سپاه جديدا وارد موضوع اين پرونده شده است؟
- اطلاعات من در حد آن چيزی است که در پرونده ثبت شده است. در پرونده ثبت شده که نماينده‌ای از سوی سپاه معرفی شده و پيگير اين پرونده است.

* در ادامه تحقيقات اين پرونده به جز آن ۱۰ نفر افراد جديدی نيز مورد تعقيب و بازداشت قرار گرفتند؟
- نه. تعداد در همان حدی است که قبلا دستگير شده‌اند و تا آنجا که اطلاع دارم افراد ديگری به آن تعداد اضافه نشده است.

* در ادامه روند بررسی پرونده نتايجی بدست آمده؟ زوايای جديدی از اين حمله روشن شده است؟
- تاکنون آنچه برای من مشخص شده اين است که اين حمله از سوی برخی افراد از قبل برنامه‌ريزی شده بود. به نحوی که اين افراد در هنگام ورود مطهری به شيراز در محل حاضر بودند.

* پس با وضعيتی که اين پرونده دارد فعلا تکليف نهايی آن روشن نخواهد شد؟
- هرچند خيلی از عوامل اين حادثه شناسايی و دستگير شدند اما به دليل ادامه پيگيری‌ها توسط دادستان شيراز و تا دستگيری همه عوامل اين حادثه، قرار مجرميت يا کيفرخواست صادر نخواهد شد. اما بايد بگويم که دادستانی تا امروز به خوبی پيگير اين ماجراست.

* هنوز هم در مورد استاندار فارس يا مسئولان دانشگاه شيراز شکايتی انجام نشده است؟
- نه از استاندار و نه از مسئولان دانشگاه شکايتی نداشته‌ايم. مدنظر ما عوامل اين حادثه بودند يا کسانی که دستور حمله را صادر کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016