چهارشنبه 6 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
24 اردیبهشت» چهارمين تجمع معلمان کردستانی در سکوت برگزار شد
17 اردیبهشت» سومين تجمع سراسری معلمان در سکوت برگزار شد
پرخواننده ترین ها

واکنش آموزش و پرورش به بازداشت‌های اخير معلمان

نامه‌ی درخواست عفو معلمان زندانی از سوی وزير آموزش و پرورش به قوه قضاييه ارسال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفی ناصری زنجانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزير آموزش و پرورش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، در ارتباط با دستگيری‌های اخير معلمان اظهار داشت: نامه‌ای درخصوص عفو اين عزيزان نوشته شده و اين نامه از طرف وزير به قوه قضاييه ارسال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون حقوقی و امور مجلس وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال که در شرايطی که اعتراض معلمان در اوج خود قرار دارد، آيا اين بازداشت‌ها فضا را بيشتر متنشج نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: اين معلمان از سال‌های قبل حکم داشته‌اند و در حال حاضر اجرا شده اما بايد دوستان تدبير می‌کردند و وقت ديگری را برای بازداشت‌ها انتخاب می‌کردند.

ناصری زنجانی در ادامه تاکيد کرد: وزير آموزش و پرورش و همکاران در حال تلاش هستند که اقدامی در راستای آزادی معلمان عزيز انجام شود.

وی همچنين درباره تجمعات اخير فرهنگيان در اعتراض به وضيعت معيشتی خود و ابراز نارضايتی از پرداخت حقوق و تبعيض با ساير کارمندان دولت، گفت: ما نه معلمان را تحريک يا تشويق به اعتراض می‌کنيم. اگر کسی حرف حق بزند، نمی‌توانيم بگوييم چرا حرف زدی؟ ما به تجمع‌کنندگان حق می‌دهيم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه از فرهنگيان انتظار داريم و می‌خواهيم که به امکانات و محدوديت‌های کل کشور توجه کنند، تصريح کرد: گاهی بيش از اين کشش نيست.

ناصری زنجانی اضافه کرد: در حد توان همه در تلاش هستند فرق ميان حقوق معلمان و ساير کارمندان از بين برود؛ دولت هم هميشه همراه ما بوده و کمک کرده است. همه ما تلاش می‌کنيم و هيچ کوتاهی وجود دارد.

وی با تاکيد بر اينکه معتقديم نبايد کارهايی که برای معلمان انجام می‌شود را رسانه‌ای کرد، گفت: آموزش و پرورش تاکنون اقدامات و فعاليت‌هايی را برای معلمان انجام داده که خود معلمان از آن اطلاع دارند. هم افتخار اين دنيا و هم آخرت ما است که بتوانيم به معلمان کمک کنيم.

گفتنی است؛ علاوه بر اينکه اخيرا علی اکبر باغانی، نايب رئيس کانون صنفی معلمان ايران، (دوشنبه ۴ خرداد) و عليرضا هاشمی، دبيرکل سازمان معلمان ايران، (۳۰ فروردين) بازداشت شده‌اند، معلمان ديگری از جمله رسول بداقی از سال ۸۵ به دليل فعاليت‌های صنفی زندانی شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016