پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سومين تجمع سراسری معلمان در سکوت برگزار شد

هزاران معلم در شهرهای مختلف ايران صبح امروز (پنج شنبه ۱۷ ارديبهشت) در اعتراض به آنچه دستمزدهای ناعادلانه می‌خوانند، تجمع سکوت برگزار کردند.

بر اساس گزارش‌هايی که تا اين لحظه در اختيار خبرنگار ايلنا قرار گرفته است معلمان ناراضی امروز در شهرهای سنندج، همدان، بندر عباس، ايلام، زنجان، کرمانشاه، بروجرد، سبزوار، دامغان، تبريز، تهران، شيراز، اصفهان، قزوين، رشت، اراک، شهرکرد، اردبيل، بندرعباس، زاهدان، بروجرد، بوشهر، دهدشت و کوهدشت تجمع کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تجمع سکوت معلمان در بيشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار می‌شود اما معلمان ناراضی در استان‌های تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند. شمار حاضرين در تجمع مقابل مجلس به ۳ هزار نفر می‌رسد. خبرنگار ايلنا حضور ماموران نيروی انتظامی در اين تجمع را پر شمار گزارش کرده است.

از سويی خبر می‌رسد روز گذشته، يک نهاد نظارتی شماری از فعالان صنفی معلمان را احضار کرده‌ است و تنها به اين شرط به آن‌ها اجازه داده شب به خانه بروند که تعهد دهند در تجمع سراسری امروز شرکت نمی‌کنند.

اين در حالی است که رئيس جمهور سه روز پيش در تاريخ ۱۴ ارديبهشت در آيين بزرگداشت مقام معلم گفته بود: «معلمان ممکن است مشکلات معيشتی داشته باشند و تلاش دولت به عنوان شاگردان آنان اين است که در حد توان کمک کند، البته ما حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف محفوظ دانسته و به رسميت می‌شناسيم. من نسبت به معلمين نيز حق اعتراض را به رسميت می‌شناسم، ما مشکلات آنان را می‌دانيم و البته آنان نيز مشکلات ما را می‌دانند.»

در بيشتر پلاکاردهايی که معلمان در تجمعات امروز حمل می‌کنند، مطالباتی نظير بهبود وضعيت معيشتی، آزادی معلمان زندانی و استعفای وزير آموزش و پرورش ديده می‌شود.

همچنين در پارچه نوشته‌هايی که معلمان حمل می کنند شعارهايی به چشم می خورد از جمله «خط فقر سه ميليون، حقوق ما يک ميليون»، «فقر را شايد تحمل کنيم، ولی فرق را هرگز»، «آزادی معلمان زندانی، بداقی، باقری و هاشمی»، «آقای وزير! هشدار»، «وزير بی‌لياقت، استعفا استعفا»، «معلمان بايد مديران مدارس را انتخاب کند»، «معلم فرياد می‌زند، رسانه سانسور می‌کند»، «معلمين از فرق می‌نالند نه از فقر»، «دغدغه معلم معيشت است»، «فرياد سکوت برای رفع تبعيض»، «اين تجمع کاملا صنفی و غير سياسی است»، «خصوصی سازی مدارس مخالف اصل ۳۰ قانون اساسی است»، «معلم بيدار است از تبعيض بيزار است».


تجمعات امروز، سومين اعتراض سراسری معلمان به شمار می‌رود که به دعوت کانون صنفی معلمان ايران برگزار می‌شود. معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، دو بار ديگر در تاريخ‌های ۱۰ اسفند سال گذشته و ۲۷ فروردين امسال در بيشتر شهرهای ايران به صورت همزمان تجمع کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016