چهارشنبه 6 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

برندگان نوبل صلح: نرگس محمدی را آزاد کنيد


نرگس محمدی

شش برنده زن جايزه صلح نوبل با انتشار بيانيه ای، با اعتراض به دستگيری نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در ايران، بازداشت وی را مغاير با تعهدات بين المللی کشور ايران دانسته و خواستار آزادی بدون قيد و شرط او شدند.

اين زنان نوبليست از کشورهای ايران، ايرلند، گواتمالا، ليبريا، يمن و امريکا بر حمايت از مدافعان حقوق بشر از جمله حقوق نرگس محمدی تاکيد کرده اند.

شرح کامل اين بيانيه به قرار زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نرگس محمدی، مدافع برجسته حقوق بشر، نايب رئيس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در تاريخ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ در منزل خود دستگير شد.

او پيشتر به علت فعاليت های حقوق بشری اش به ۱۱ سال حبس محکوم شده بود که اين محکوميت در سال ۲۰۱۲ به ۶ سال کاهش يافت. در دوران زندان او به شدت بيمار و برای درمان با وثيقه ملکی آزاد شد. نرگس در اين دوران نيز بارها مورد بازجويی و اذيت و آزار ماموران امنيتی قرار گرفت و نهايتا قبل از پايان درمان، مجددا دستگير و زندانی شد.

دولت جمهوری اسلامی به کنوانسيون های بين المللی حقوق بشر پيوسته و متعهد اجرای آن شده است.

بر اساس قطع نامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ناظر به حمايت از مدافعان حقوق بشر و قطع نامه حمايت از زنان مدافعان حقوق بشر، دولت ها نبايد مانعی برای فعاليت های مدافعان حقوق بشر ايجاد کنند. بعلاوه قطعنامه حمايت از زنان مدافعان حقوق بشر تاکيد می کند: «احترام و حمايت از فعاليت های مدافعان حقوق بشر از جمله زنان مدافع حقوق بشر ضروری است و قطعنامه همه موارد نقض حقوق بشر و تبعيض عليه افرادی که در ترويج و دفاع از حقوق بشر و آزادی های اساسی تلاش می کنند را محکوم می کند.»
ما امضا کنندگان ، ضمن اعتراض به حکم محکوميت و بازداشت نرگس محمدی خواهان آزادی فوری و بدون قيد و شرط او هستيم.

شيرين عبادی ، مايرد مگوار، ريگوبرتا مانچو، ليما گبوی، توکل کرمان، جودی ويليامز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016