پنجشنبه 7 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ديدار ظريف و کری شنبه آينده در ژنو

سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزيران خارجه ايران و آمريکا شنبه هفته آينده با يکديگر در ژنو ديدار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد جواد ظريف و جان کری در چارچوب مذاکرات هسته‌ای به طور دوجانبه در ژنو و در حالی‌که نگارش پيش‌نويس متن توافق هسته‌ای در حال انجام است با يکديگر ديدار می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرضيه افحم در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تاييد کرد که ظريف و کری شنبه هفته آينده به طور دوجانبه با يکديگر در ژنو ديدار می‌کنند.

تاکنون پنج دور مذاکرات هسته‌ای ميان معاونان وزيران خارجه ايران و ۱+۵ در وين و نيويورک صورت گرفته است و نگارش پيش‌نويس همچنان در جريان است. پيش از اين وزيران خارجه ايران و آمريکا در حاشيه کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ در نيويورک به طور دوجانبه با يکديگر ديدار کردند.

وندی شرمن معاون وزير خارجه آمريکا روز چهارشنبه برای ديدار با همتای ايرانی خود و مذاکره و رايزنی پيرامون آخرين تحولات در نگارش متن پيش‌نويس وارد وين شد و قرار است فردا با هيات ايرانی و احتمالا با حضور نماينده اتحاديه اروپا در مذاکرات ديدار کند.

به نظر می‌آيد ديدار ظريف و کری در حالی که حدود يک ماه تا پايان ضرب الاجل ده تير باقی مانده است برای حل و فصل برخی اختلافات و نقطه نظرات در متن پيش‌نويس توافق باشد. بازرسی‌های آژانس و پذيرش پروتکل الحاقی و نيز چگونگی برداشته شدن تحريم‌ها دو موضوع اختلافی مهم ميان ايران و ۱+۵ هستند.

ايران اعلام کرده است بازرسی‌های آژانس را بدون بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان و متخصصان هسته‌ای‌اش قابل اجرا می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016