پنجشنبه 7 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنرانی چند فعال سياسی در کرج لغو شد

عصر امروز قرار بود همايشی با عنوان "تبيين شعار سال ۹۴ دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" با حضور چهره‌های سياسی اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار شود که چند ساعت مانده به برگزاری، خبر لغو اين همايش رسيد.

فرماندار کرج در اين زمينه به ايسنا گفت: مسئولان سياسی شهرستان کرج هيچ مشکلی برای ميزبانی از سياسيونی که در چارچوب قانون عمل می‌کنند ندارند.

محمدتقی ايرانی درباره اينکه قرار بود در اين همايش علی مطهری سخنرانی کند اظهار کرد: اين سخنرانی به علت تداخل با برنامه‌ای که از مدت‌ها قبل هماهنگ شده بود کنسل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مديريت مجموعه نژادفلاح با بخش خصوصی است و ما دخالتی در فرآيند اجرای برنامه در سالن‌های اين تالار نداريم.

فرماندار کرج ابراز کرد: علاوه بر اين گرفتن سالن برای برگزاری همايش‌ها و برنامه‌های مختلف جزو وظايف فرمانداری نيست.

وی بيان کرد: ‌البته در کنار اين موارد نبايد فشارهای احزاب و گروه‌های سياسی را نيز ناديده گرفت.

فرماندار کرج گفت: در دولت تدبير و اميد همه مسئولان استان البرز با يکديگر همدل و همزبان بوده و بدون جناح‌بندی خدمت‌رسانی به مردم را اولويت قرار داده و سعی می‌کنند از حواشی سياسی فاصله بگيرند.

اين در حالی است که احمد شريف دبير کانون همبستگی دانشجويان و فارغ‌التحصيلان در گفت‌وگو با ايسنا گفت: ما در تاريخ ۲۵/ ۱/ ۹۴ نامه‌ای به استانداری نوشته و اعلام کرديم که همايشی با عنوان تبيين شعار سال ۹۴ دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی را درصدد برگزاری هستيم. اين نامه از طريق استانداری به فرمانداری استان کرج فرستاده شد و ما مکاتبانی را با آقای ايرانی فرماندار کرج و آقای عسگری معاون سياسی فرماندار داشتيم و اسامی سخنرانان و محل سخنرانی را مشخص کرديم، آنها هم شفاها موافقت خود را اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: با اين وجود خبرهايی به ما می‌رسيد که عده‌ای با سخنرانان مراسم ما مشکل دارند و مخالف سخنرانی آنها هستند. ما از آقايان علی مطهری، موسوی لاری، ابراهيم اصغرزاده، محسن مهرعليزاده، نجفقلی حبيبی و احمد توکلی دعوت کرده بوديم.

اين فعال سياسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: شنيده‌های ما حاکی از آن است که فرماندار، موافق برگزاری اين همايش بوده اما شورای تامين استان اعلام مخالفت کرده است. آنها به ما جواب مکتوبی ندادند که مخالف هستند يا موافق و در کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری همايش به ما اعلام کردند که مکان جلسه را عوض کنيد زيرا قرار است قبل از همايش ما مراسم ديگری در همان سالن برگزار شود در حاليکه ما از ۴۰ روز قبل اعلام کرده بوديم که اين مراسم را در اين سالن برگزار می‌کنيم، ما امکان تعويض سالن را نيز نداشتيم زيرا هماهنگی‌ها از قبل انجام شده بود.

شريف همچنين خاطرنشان کرد: ما حتی حاضر شديم مراسم را يک ساعت ديرتر برگزار کنيم اما مسئولان سالن برگزاری همايش به ما گفتند که به آنها گفته شده که سالن را برای برگزاری اين همايش در اختيار ما قرار ندهند در حاليکه موضوع همايش ما بررسی شعار سال از نظر ديدگاه‌ها و شاخص‌های مختلف بود.

دبير کانون همبستگی دانشجويان و فارغ‌التحصيلان در پايان گفت: تشکل ما يک تشکل اصلاح‌طلب است و ما قبلا مواضع خود را صراحتا اعلام کرده بوديم، ما برای اين همايش به دنبال کار جناحی نبوده بلکه درصدد تبيين شعار سال بوديم، ما به دنبال کمک به دولت بوديم اما مسئولان استانی با ما همراهی نکردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016