دوشنبه 11 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هشدار سپاه به منتقدان بازسازی حرم آيت‌الله خمينی

بی بی سی ـ رمضان شريف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران به منتقدان "تجمل‌گرايی" در بازسازی آرامگاه آيت‌الله خمينی، رهبر پيشين جهموری اسلام ايران، هشدار داده و گفته است که نبايد "نوعی عمل شود که موجبات سوء استفاده دشمنان امام و انقلاب فراهم آيد".

آقای شريف با اشاره به واکنش‌ها به اين موضوع در شبکه‌های اجتماعی، گفت که انتقادها و پيشنهادها حتی اگر از سر دلسوزی است، بايد "هوشمندانه" باشد.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران به طور مشخص از بی‌بی‌سی انتقاد کرده و گفته است اين که اين رسانه "بخواهد ساخت و ساز حرم با شکوه امام را مغاير با ساده‌زيستی امام جا بزند، بسيار مضحک و خنده‌دار است".

در روزهای اخير انتقادها از "تجمل‌گرايی و ولخرجی" در بازسازی آرامگاه آيت‌الله خمينی از سوی بعضی رسانه‌ها و همين طور کاربران شبکه‌های اجتماعی شدت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين واکنش‌ها نه تنها از سوی منتقدان حکومت که از طرف هواداران جمهوری اسلامی هم مطرح شده است.

از جمله روزنامه کيهان در يادداشتی با عنوان "اين مرقد امام مستضعفين است يا کاخ پادشاهان" نوشته است: "اين روزها اگر راهتان به حرم مطهر امام خمينی (ره) افتاده باشد، حتما خواهيد ديد که ديگر از آن مرقد امام مستضعفين و پابرهنگان خبری نيست بلکه با قصری باشکوه روبه‌رو می‌شويد که نمی‌تواند نماد امام مبارز و مخالف کاخ‌نشين‌ها باشد".

مسيح مهاجری، مديرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی هم از هزينه‌ها و شيوه مديريت بازسازی مقبره بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران انتقاد کرده و نوشته است: "يقين دارم نيت کسانی که با رسانه‌ای شدن اين دغدغه و نگرانی مخالف هستند کاملاً‌ خير است ولی موکدا معتقدم در طول سال‌های بعد از انقلاب همه ما از اين تفکر که رسانه‌ای کردن دغدغه‌ها و نگرانی‌ها به مصلحت نيست بسيار ضرر کرده‌ايم."

در اين حال حميد انصاری، قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار آيت‌الله خمينی، منتقدان را به "حسادت و نادانی" متهم کرده و گفته است "امام خمينی فردی است که بيش از ۳۰۰ هزار شهيد جان خود را تقديم ايشان کردند و جا دارد که نام و ياد ايشان در بالاترين سطح مطرح باشد".

آقای انصاری پيش‌بينی کرده که اين بنا تا قرن‌ها باقی بماند و در توجيه مخارج بازسازی آن هم گفته است "اگر قرار باشد يک فضايی داشته باشيم که هيچ يک از المان‌های معماری اسلامی در آن نباشد، چگونه می‌توان يک مکان گردشگری که سالانه ميليون‌ها نفر در آن حضور يابند را داشته باشيم".

ساخت آرامگاه آيت‌الله خمينی بعد از درگذشت او در خرداد سال ۱۳۶۸ خورشيدی در شمال بهشت زهرا و در حدود بيست کيلومتری جنوب تهران آغاز شد.

در طول سه دهه اخير ساخت و ساز در نقاط مختلف اين مجموعه ادامه داشته است.

به نظر می‌آيد تا کنون گزارشی رسمی از هزينه‌های ساخت و ساز آرامگاه آيت‌الله خمينی منتشر نشده باشد، اما بعضی رسانه‌ها اين مقبره را "گران‌ترين" آرامگاه جهان توصيف کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016