دوشنبه 11 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: تجمعات در اعتراض به مذاکرات هسته ای غيرقانونی است

سخنگوی دولت اظهار داشت: گفتار و رفتار اين عده بايد با هم منطبق باشد زمانی که به شرع اعتقاد داريم بايد در رفتارمان هم آن را رعايت کنيم.
سخنگوی دولت گفت: نمايندگان ما در اين مذاکره و مردان ديپلماسی ما با همه توان در تلاشند و همه مساعی خود را برای شکستن حلقه تنگ تحريم به کار گرفته اند.

به گزارش ايرنا، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به انتقاد برخی از صدا و سيما مبنی بر اين که به حد کافی نظرات مخالفان را منعکس می کند و گاهی اوقات لحن و روشی که اتخاذ می کند استهزا و تمسخر است، گفت: افکار عمومی قضاوت می کند.

وی با بيان اين که مذاکره کنندگان ما به هيچ عنوان روحيه خود را از دست نمی دهند، افزود: مطمئن باشيد اين مسايل در دولت و نمايندگان ما در مذاکرات تاثير سوء ندارد اما افکار عمومی به دقت رصد می کند و به وقت راجع به آن اظهار نظر خواهد کرد.

تجمعات غيرقانونی خلاف شرع هم هست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی به تجمعات غيرقانونی اخير در اعتراض به روند مذاکرات هسته ای گفت: با وجودی که رهبر معظم انقلاب اين امکان را فراهم کرد تا همه نظرات خود را بيان کنند و همان طور که اشاره شد در دانشگاه ها گفت و شنودهای دو طرفه و ميزگردهايی انجام شد و صدا و سيما هم به صورت مفصل آن را پوشش داد.

نوبخت افزود: انتظار می رفت کسانی که دغدغه دارند يا اصطلاحا دلواپسند، فرصت داشته باشند دغدغه های خود را که برای دولت محترم و شنيدن آن لازم است، منعکس کنند.

وی ادامه داد: اما اين تجمع ها غيرقانونی بود و بايد بدانند اين کار غيرقانونی بنا به ديدگاه بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران و حتی رهبر معظم انقلاب خلاف شرع است و اين تجمعات غيرقانونی که فراتر از بيان نظرات که اکنون در محافل قانونی انجام می شود، خلاف شرع به شمار می رود که آن ها در حال انجام آن هستند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: گفتار و رفتار اين عده بايد با هم منطبق باشد زمانی که به شرع اعتقاد داريم بايد در رفتارمان هم آن را رعايت کنيم.

نوبخت تصريح کرد: در مورد لغو سخنرانی دکتر مطهری در کرج يا موارد اين چنينی، صرف نظر از اين که آقای دکتر مطهری شخصيتی اصيل، فهيم، دلسوز انقلاب و صاحب نظر است و بايد نظراتش را بشنويم، همان طور که هر کسی به خود اجازه می دهد که اگر نظر خلافی دارد در موقعيت های قانونی و هم به صورت تجمعات غيرقانونی اعلام کند، اين حق را بايد برای فرزند برومند و خلف شهيد مطهری قايل باشيم که بتواند نظراتش را بگويد.

وی توضيح داد: غير از بحث دکتر مطهری، همه استانداران و فرمانداران موظف هستند در راستای صيانت از حقوق قانونی و آزادی بيان، هر سخنرانی که دعوت می شود تلاش و اين فرصت را ايجاد کنند تا همه افراد در چارچوب قانون نظرات خود را بگويند.

سخنگوی دولت ادامه داد: از وزير کشور انتظار می رود که نهايت ساز و کار را در استان ها فراهم کند تا از اين گونه مسايل تکرار نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحولات را هوشمندانه رصد می کنيم

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی در مورد سوالی درباره تهديد طرف مقابل به بازگشت به تحريم گفت: روزهای پايانی مذاکرات است و طرفين تلاش می کنند اين توافق را به سمتی ببرند که بيشترين مسئوليت برای خودشان حاصل شود.

نوبخت توضيح داد: ممکن است در اين مسير افراد مسئول و غيرمسئول آن ها سخنان تحريک آميز هم بزنند اما مبنا آن چيزی است که نوشته می شود. پس ما به دنبال اين هستيم متنی نگارش شود که حفظ حقوق ملت ايران را دربرداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر اين اتفاق نيفتاد و تحريم ها نيز افزايش يابد ما در چند سناريو آن را پيش بينی و برای آن برنامه ريزی کرده ايم.

سخنگوی دولت يادآور شد: از سويی ديگر ، برنامه ريزی کرده ايم که اگر منابع زيادی هم وارد اقتصاد ايران شود، چه کنيم. اين کشور روزهای بسيار سختی را سپری کرده و باز هم اين نظام قادر است در هر شرايطی ايستادگی و از حقوق حقه ملت ايران دفاع کند.

نوبخت ادامه داد: ما هر لحظه در حال رصد شرايط هستيم ، متناسب با آن مديريت می کنيم و در کنار تحولات هوشمند می مانيم.

خطوط قرمز برای ما مهم است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره تردد هيات های خارجی به ايران، گفت: آن ها منتظر پايان مذاکرات هستند و اين که ما تلاش می کنيم به اين منزله نيست که می خواهيم به هر قيمتی به توافق برسيم. چيزی که برای ما مهم است ، خطوط قرمزی است که مدنظر داريم.

نوبخت افزود: از سويی ديگر هم می توانيم منافع فراوانی با تامين نظر خود بر توافق کسب کنيم تا از اين منافع برای سرمايه گذاری استفاده شود.

وی ادامه داد: قطعا هيچ کسی دلخور نمی شود از اين که ما شرايطی ايجاد کنيم تا ملت ايران از منابع لازم برای سرمايه گذاری استفاده کنند و باز تاکيد می کنيم اين به منزله عدول از خطوط قرمز نيست.

رشد ۱۹۰درصدی صادرات خودرو

سخنگوی دولت همچنين اظهار داشت: توليد خودروهای سواری در سال گذشته ۵۵.۹ درصد نسبت به سال ۹۲ افزايش داشت. ۲۷هزار دستگاه خودروی توليد داخل کشور در سال ۱۳۹۳ صادر شد که نسبت به سال ۹۲، ۱۹۰درصد رشد داشت.

گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای سياست اقتصاد مقاومتی

سخنگوی دولت با اشاره به تاکيدات هفته گذشته رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی گفت: پس از ابلاغ سياست های اقتصاد مقاومتی، به تک تک وزارتخانه ها و دستگاه های اجرايی اعلام کرديم که کدام سياست های ۲۴ بندی متوجه آن دستگاه است.

نوبخت افزود: اکنون پس از گذشت يک سال هر کدام از دستگاه ها در حال گزارش برنامه ها و اقدامات خود در شورای اقتصاد هستند که امروز در اين جلسه گزارش عملکرد اجرای برنامه سياست اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت را ارايه می کنم.

وی ادامه داد: طی سال ۹۳ از زمان ابلاغ سياست های کلی اقتصاد مقاومتی تا پايان سال، افزايش توليد در بخش فولاد خام ۷.۴ درصد و محصولات فولادی ۲.۳ درصد بوده است.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی اضافه کرد: همچنين توليد در بخش صنعت از ۱۳.۳ ميليارد دلار در سال ۹۲ به ۱۳.۶ ميليارد دلار در سال ۹۳ با رشد ۲.۳ درصد افزايش داشت.

نوبخت با بيان اين که واردات روند کاهنده ای نشان می دهد، گفت: در زمينه مواد اوليه و واسطه ای يک درصد و مواد مصرفی ۳۰ درصد کاهش واردات داشتيم.

وی افزود: صادرات غيرنفتی در هفت ماهه سال ۹۳ نيز ۱۹ درصد رشد داشت و به رقم ۲۶.۹ ميليارد دلار رسيد. همچنين صادرات محصولات پتروشيمی از ۱۰.۷ ميليارد دلار در سال ۹۲ به ۱۴.۲ ميليارد دلار در سال ۹۳ افزايش داشت که رشد ۳۲ درصد را در اين صنعت نشان می دهد.

کاهش هزينه های جاری و افزايش اعتبارات عمرانی

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش قيمت نفت و درآمدهای ناشی از صادرات نفت و ميعانات گازی، گفت: از ديگر سياست های کلی اقتصاد اين بود که هزينه های جاری رفته رفته کاهش يابد و ما در اعتبارات عمرانی متمرکز شويم به همين دليل دولت بخشنامه يا دستورالعمل ۱۲ ماده ای تهيه کرد تا بتوانيم حداقل ۶ هزار ميليارد تومان در سال ۹۴ از اعتبارات جاری صرفه جويی و به اعتبارات عمرانی بيفزاييم.

نوبخت ادامه داد: مجلس در ماده واحده تصريح کرده است که دولت بايد حداقل ۳۰ هزار ميليارد تومان به طرح های عمرانی اختصاص دهد و با توجه به اين که طرح های عمرانی ناتمام بسياری وجود دارد تلاش در راستای اجرای سياست اقتصاد مقاومتی به دولت کمک می کند تا در اعتبارات جاری صرفه جويی و به اعتبارات عمرانی بيفزايد.

به گفته وی پيش بينی اين است که در سال جاری ۴۰ هزار ميليارد تومان از مطالبه پيمانکاران و هزينه مربوط به سرمايه گذاری در طرح های عمرانی تاديه شود.

نوبخت اضافه کرد: بر همين اساس دستورالعملی تهيه و سازمان مديريت و برنامه ريزی موظف شد در تنظيم موافقت نامه ها و تخصيص اعتبار، ۱۲ موضوع تدوين شده در اين راستا را رعايت کند تا بتوانيم ۶ هزار ميليارد تومان صرفه جويی کنيم.

وزارت تعاون مامور حذف افراد پردرآمد از يارانه

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره حذف يارانه افراد پردرآمد گفت: با توجه به تصريح اين موضوع در ماده ۲۰ قانون، اين اقدام بايد انجام شود به همين دليل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مامور شد تا اطلاعات را از پايگاه های اطلاعاتی مختلف جمع آوری و افراد پردرآمد را شناسايی کند تا بتوانيم قانون را اجرا کنيم.

وی شناسايی اقشار پردرآمد جامعه را دشوار دانست و اظهار داشت: درآمد يک وجه است، گاهی ممکن است فردی درآمدش بالا باشد اما هزينه های زندگی زيادی داشته باشد به عنوان مثال خانه نداشته يا بيمار صعب العلاج در منزل داشته باشد، بنابراين شناسايی افراد پردرآمد کار پيچيده ای است.

سخنگوی دولت تصريح کرد: اما با اين حال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مامور است تا آن جا که می تواند، مطمئن شود و اين کار را انجام دهد اما اگر اشتباهی هم در حذف افراد پردرآمد از دريافت يارانه انجام شد، برای بازبينی فرصت گذاشته شود.

نوبخت ادامه داد که وزارت تعاون جديت خود را برای حذف افراد پردرآمد به کار گرفته است.

اعتبارات عمرانی را کاهش نخواهيم داد

سخنگوی دولت در پاسخ به اين سوال که اگر قيمت نفت همچنان کاهش يابد چه اقدامی از سوی دولت انجام می شود؟ گفت: متناسب با دريافت ها بايد مديريت تخصيص داشته باشيم، در واقع همين روشی که اکنون در حال انجام آن هستيم، برنامه ريزی و در هزينه های جاری صرفه جويی کنيم.

نوبخت با يادآوری اين نکته که سرمايه گذاری در طرح های عمرانی به سياست خروج از رکود و مهار تورم کمک می کند، توضيح داد: به همين دليل تا جايی که امکان دارد اعتبارات عمرانی را کاهش نخواهيم داد.

دستورالعمل کاهش سفرها و ماموريت های خارجی در دستگاه های اجرايی

سخنگوی دولت درباره کاهش سفرهای خارجی که يکی از بندهای دستورالعمل ۱۲ ماده ای دولت مبنی برای صرفه جويی ۶ هزار ميليارد تومانی است نيز گفت: هر سفر خارجی در دستگاه های اجرايی در کميته ای بررسی می شود که به آن کميته ابلاغ شده تا با سازوکار جديد در سال ۹۴ اقدام شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: اگر اين سفرها و ماموريت ها در اين کميته تاييد نشود، سازمان مديريت و برنامه ريزی اعتبار آن را تخصيص نخواهد داد.

دولت اگر منابع داشته باشد مضايقه نمی کند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی ديگر درباره اين که طرح هايی در مجلس مطرح است که ممکن است برای دولت بار مالی داشته باشد، گفت: طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس نمی تواند طرح هايی را که بار مالی دارد تصويب کند و اگر هم تصويب شود، شورای نگهبان آن را تاييد نمی کند.

نوبخت ادامه داد: باز قضاوت با افکار عمومی خواهد بود که آيا اين اقدام برای رفع مشکلات است که ان شاءالله هم همين طور است و نمايندگان علاقه مند هستند مشکلات مردم حل شود اما بايد بدانند خود دولت اگر منابعی هم داشته باشد، مضايقه نمی کند اما قانون اجازه تکليف به دولت در حالی که منابع آن را ندارد، نخواهد داد.

تلاش دولت برای ايجاد فضای کسب و کار

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی درباره اين موضوع که ايرانيان مقيم خارج منابع مالی فراوانی دارند، گفت: واقعيت همين است. ما تلاش می کنيم فضای کسب و کار را فراهم کنيم و سرمايه گذاران داخلی و خارجی نيز منتظر ثبات وضعيت هستند و نتيجه مذاکرات در تصميم گيری آن ها موثر است.

نوبخت افزود: بنابراين يکی از دلايلی که ما تلاش می کنيم مذاکرات با حفظ حقوق ملت ايران به نتيجه مثبت برسد و به يک توافق جامع دست يابيم همين است که بتوانيم از اين سرمايه گذاری برای رشد و توسعه کشور استفاده کنيم.

طرح تحول سلامت با قوت ادامه می يابد

سخنگوی دولت در پاسخ به اين سوال که آيا حرکت طرح تحول سلامت کند شده است؟ گفت: اين طور نيست. اين طرح در سال ۹۴ هم با قوت ادامه می يابد و يکی از موفقيت های دولت است، ما سعی می کنيم مشکلات مالی اين طرح را برطرف کنيم.

مخالفت با دولت به روش های مختلف

خبرنگاری پرسيد منظور رييس جمهوری از اين که مردم نمی توانند از دو قوه مقننه و قضائيه انتقاد کنند، چيست؟ که سخنگوی دولت پاسخ داد: منظور رييس جمهوری اين بود که حتی اگر به برخی انتقاد نشود اما بسياری خود را برای انتقاد به دولت حتی به تمسخر در برخی از رسانه ها مجاز می دانند.

نوبخت خاطر نشان کرد: اشاره رييس جمهوری به اين مطلب بود که نشان می دهد از چه روش هايی برای مخالفت با دولت استفاده می شود.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی درباره پليس اقتصادی نيز گفت: دولت اين موضوع را بررسی نکرده که لازم است يا خير.

فعاليت جدی تنظيم بازار در هفته اخير

نوبخت درباره تنظيم بازار نيز گفت: ما در هر شرايطی به مديريت تنظيم بازار نياز داريم که به ويژه هفته اخير فعال شده است تا بتوانيم از حقوق مصرف کنندگان به نحو شايسته صيانت کنيم.

انتقال پايتخت

وی درباره انتقال پايتخت از تهران نيز گفت: بله، يک گروهی از وزارت راه و شهرسازی مامور شدند تا مطالعات قبلی به روز و به نحو مقتضی تصميم گرفته شود که آيا اساسا پايتخت منتقل شود يا فقط مرکز سياسی و يا بخشی از وزارتخانه ها. پس از نتيجه مطالعات، تصميم گيری می شود.

نوبخت درباره تبصره ۲۰ هدفمندی يارانه ها و کسانی که از دريافت يارانه جا مانده اند نيز گفت: از سازمان هدفمندی يارانه ها می خواهيم در مورد کسانی که جا مانده اند، تصميم گيری شود البته ما به دنبال اين نيستيم که سايت دوباره برای ثبت نام باز شود.

دولت برای تفکيک وزارت ورزش و جوانان برنامه ندارد

سخنگوی دولت همچنين در مورد تفکيک وزارت ورزش از جوانان گفت: اين موضوع هنوز به صورت يک محور رسمی در دستور کار نيست. جسته گريخته عده ای نظر می دهند. می توان مطالعاتی داشت اما دولت در اين خصوص برنامه ای ندارد.

نوبخت درباره مسکن جوانان نيز توضيح داد: ما يکهزار و ۳۰۰ ميليارد تومان تسهيلات يا مابه التفاوت نرخ تسهيلات قايل شده ايم که منابع و مصارف مان را در اين رابطه ببينيم که تا حد ۱۰ درصد مابه التفاوت آن را دولت پرداخت کند.

وی افزود: گرچه فعلا منابع ما محدوديت دارد اما مصمم هستيم مساله جوانان و تسهيلات مسکن را برای زوج های جوان در دستور کار قرار دهيم.

افزايش قيمت بنزين اجرای قانون بود

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی درباره اين که برخی مخالفان تندرو گفته اند آزادسازی قيمت بنزين فشار به افکار عمومی است، گفت: آيا اين تصميم خلق الساعه بود يا طبق قانون انجام شد؟ نه تنها قانون بودجه سال ۹۴ در تبصره ۲۰ بلکه طبق قانونی است که از سال ۸۹ اجرا شد.

نوبخت ادامه داد: آيا اين نخستين بار است که دولت تدبير و اميد اين کار را انجام داده يا سال گذشته هم انجام داد؟ دولت قبل هم برای اجرای قانون هدفمندی يارانه ها، جهش قابل قبولی به قيمت ها داد. اين قانون است، ما هم در حال اجرای قانون هستيم.

اخبار غير صحيح را ابزار اهانت نکنيد

نوبخت ادامه داد: روز سه شنبه ۵ اسفندماه ۹۳ در حاشيه جلسه علنی مجلس با خبرنگاران پارلمانی گفت و گويی داشتم که در آنجا اعلام کرد که فعلا بنزين گران نمی شود که به طور دقيق بر روی خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده است اما برخی کلمه فعلا آن را برداشته و نوشته اند که سخنگوی دولت گفته بود بنزين گران نمی شود.

وی خطاب به رسانه ها گفت: صميمانه خدمت شما عرض کنم گاهی برخی موارد را سوال می کنيد که آن لحظه درباره آن تصميم گيری نکرده ايم، اين را نيز بگويم که تصميمات تحکمی نيست که رييس جمهور حکم کند بلکه مسايل در جلسات بحث می شود و گاهی حتی با تفاوت يک رای تصميمی اتخاذ می شود.

سخنگوی دولت در ادامه خطاب به معدود رسانه ها اظهار داشت: شما گاهی موضوعی را پيشاپيش از من سوال می کنيد و من هميشه از واژگانی که واقع بينانه است مانند «فعلا تصميمی نداريم» استفاده می کنم. ممکن است هيچگاه هم اين تصميم هم گرفته نشود و يا در آينده ملاحظاتی رخ دهد که تصميمی اتخاذ شود، اين را نوعی ابزار برای اهانت نکنيد که فلانی دروغ گفت.

نوبخت تصريح کرد: مگر ممکن است چيزی واقعيت باشد و من آن را در جمع شما انکار کنم و اصولا مگر می شود چيزی را انکار و مخفی کرد؟ همه چيز روشن می شود. راستگويی و مردم دوستی سرمايه اجتماعی اين دولت است اين رسانه ها بسيار معدود هستند و من استدعا می کنم اين روش غيرحرفه ای را به کار نبرند.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی در ادامه اين نشست با اشاره به اين که در سال جاری ۳۰۰ ميلياردتومان يارانه به بخش توليد اختصاص داده شده است، گفت: در اين راستا بابت کارخانه قند دزفول ۱۰ ميليارد تومان، بابت کارخانه های سيمان مازوت سوز ۸۳ ميليارد و ۵۰۴ ميليون تومان و برای صادرات خدمات فنی مهندسی کالاهای غيرنفتی ۵۰ ميليارد تومان به وزارت صنعت يارانه داده شده است.

نوبخت ادامه داد: همچنين به دليل افزايش قيمت کمباين، سه ميليارد و ۵۵۹ ميليون تومان به وزارت جهاد کشاورزی و برای توزيع شير در مدارس ۱۶۰ ميليارد تومان يارانه در ارديبهشت ماه پرداخت شده است.

اگر می توانستيم بنزين را گران نمی کرديم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره افزايش قيمت و شجاعت دولت در اين زمينه، گفت: ما قانون را اجرا کرديم، تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ به دولت درخصوص تامين منابع برای ۴۸ هزار ميليارد تومان مجوز داده است که تا امروز ۳۲ هزار ميليارد تومان بود و سه هزار ميليارد تومان نيز با افزايش قيمت به آن اضافه شد.

نوبخت اضافه کرد: در مجموع ۳۵ هزار ميليارد تومان می شود اما ما فاصله ۳۵ تا ۴۸ هزار ميليارد تومان را گران نکرديم و نبايد هم گران کنيم البته اين نکته را نيز اضافه کنم که اگر توانمان هم بود قيمت بنزين را افزايش نمی داديم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره وزير اطلاعات اظهارداشت: من خواهش می کنم که خودشان توضيح بيشتر را در زمان مناسب ارايه دهند.

ممنوع التصويری رييس دولت اصلاحات به دولت مربوط نيست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی ديگر درباره نامه مجمع روحانيون مبارز به رييس جمهوری درباره رفع ممنوع التصويری رييس دولت اصلاحات گفت: درباره اين نامه در خصوص رفع ممنوع التصويری حضرت حجت الاسلام والمسلمين جناب آقای سيدمحمد خاتمی بايد بگويم که اين نامه را ما در دولت دريافت نکرديم و نمی دانم که به شخص رييس جمهوری داده شده است. حتما اگر گفته اند که نامه را ارسال کرده ايم اين نامه ارسال شده است.

نوبخت گفت: من در اين خصوص قبلا نظرم را در مورد شخصيت محترم جناب آقای سيدمحمد خاتمی اعلام کردم و گفتم که ممنوع التصويری ايشان مربوط به دولت نيست و اگر سخنگوی قوه قضاييه بيان کرده چون شخصيت قانونمندی است به طور حتم مستنداتی دارد که من از آن بی خبرم.

وی ادامه داد: ضمن اين که بايد بگويم در شورای عالی امنيت ملی چنين مصوبه ای را به خاطر ندارم.

از امکانات دولتی استفاده حزبی نمی شود

نوبخت در پاسخ به سوالی ديگر درباره اظهارات آيت الله جنتی در مورد دخالت دولت در انتخابات گفت: اگر منظور از دخالت اجرا است که بايد حتما دخالت کنيم تا اجرای قانونی داشته باشيم اما اگر اين حرف بدان معناست است که دولت از منابع در اختيار سوء استفاده کند و به نفع خود در انتخابات اثر سوء بگذارد قطعا آن را تکذيب می کنيم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اين که عده ای از اعضای دولت قبلا عضو حزبی بوده اند و می خواهند از امکانات دولتی به نفع آن حزب استفاده کنند اين حرف غيرواقعی است.

نوبخت تصريح کرد: امانتدار مردم هستيم و حق نداريم از هيچ امکانات عمومی برای سلايق شخصی استفاده کنيم. اين که می گويند گفته نشود که اعضای دولت وابسته به چه حزب هستند بايد بگويم چه واهمه ای وجود دارد؟

وی خاطرنشان کرد: مگر مشخص شود که بعضی از اعضای دولت عضو حزبی هستند، سوء استفاده است؟ دولت به هيچ وجه از امکانات و امانتی که در اختيار دارد برای القای نظر خود در انتخابات استفاده نخواهد کرد. ان شاء الله انتخابات پرشور و قانونمندی خواهيم داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016