چهارشنبه 13 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: اتفاقاتی که در منطقه می افتد نشانه ظهور امام زمان است

رئيس جمهور سابق کشورمان با بيان اينکه مستکبران همواره صالحان را به سحر وجادو متهم کرده اند تا جلوی آگاهی مردم را بگيرند،گفت:مستکبران به زودی رسوا خواهند شد وهم اکنون نيز اين رسوايی آغاز شده است.

به گزارش ايلنا، محمود احمدی نژاد عصر سه شنبه در جشن ميلاد منجی عالم بشريت در همدان با بيان اينکه در چنين شبی بهترين سخن، سخن گفتن از امام و انتظار و منتظرين است، اظهار داشت: سخن گفتن از انتظار و منتظرين سخن گفتن از همه عالم هستی و خلقت است و اگر بنا باشد راجع به امام و منتظر صحبت کنيم بايد راجع به تمام هستی صحبت و فلسفه خلقت عالم را بيان کنيم.

وی با بيان اينکه خداوند از روی لطف انسان را خلق کرد تا خود را معرفی کند، بيان کرد: خداوند اگر انسان را خلق نمی کرد ظرفی برای معرفی خود نداشت و خدا ظرفی خلق کرد تا همه اسما حُسنی خود را در اين ظرف به عالم نمايش دهد و خود را معرفی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور سابق با بيان اينکه معرفی خدا تنها در حکومت جهانی امام عصر ممکن است، عنوان کرد: حکومت جهانی امام عصر مظهر آزادی کامل برای همه انسان ها و راه رسيدن به قله کمال و همان حکومتی است که تجلی بخش زيبايی در تمام عالم است.

احمدی نژاد با بيان اينکه جهان خلق شده تا حکمت عدالت برای همه انسان ها بر پا شود، گفت: اگر قرار باشد جهان به چنين فرجامی نرسد خلقت جهان بی معنا است چراکه همه خلق شده اند تا روزی در کره زمين حکومت عدالت، توحيد، عشق و آزادی برای همه انسان ها برپا شود و اگر اين حاکميت جهانی برپا نشود بعثت انبيا و مجاهدت مجاهدين بی معنا است.

وی با بيان اينکه همه صالحان آمده اند تا اين حقيقت را فرياد بزنند که عالم هستی به سمت حکومت امام زمان بوده و آمده است که انسان ها را با اين حقيقت آشنا کند، گفت: امام جوهره دعوت انبيا الهی است.

رئيس جمهور سابق کشورمان با بيان اينک اصل دين و دينداری جز اين نيست، گفت: اگر امام و وعده حکومت جهانی امام را از صحنه هستی برداريم همه چيز بی معنی می شود چراکه وجود امام به مخلوقات معنا می دهد و معيار ارزشيبابی رويدادهاست که کدام حادثه خوب و کدام بد است.

محمود احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه اگر يک روز از عالم باقی مانده باشد خدا آن روز را آنقدر طولانی می کند که حکومت امام زمان برپا شود، ادامه داد: همه کائنات و پديده های عالم اين هدف را دنبال می کنند.

وی با بيان اينکه انتظار اين است که فرد توقع داشته باشد رخدادی حتما اتفاق بيفتد و انسان منتظر هم توقع و هم باور دارد که اين اتفاق می افتد، ادامه داد: انسان منتظر خود و زندگی خود را در مسير تحقق اين اتفاق بزرگ قرار می دهد.

رئيس جمهور سابق با طرح اين سئوال که آيا ظهور امام يکباره اتفاق می افتد درحالی که عالم مشغول خود است، بيان کرد: حوادثی که در دنيا اتفاق می افتد بی معنا و بی ربط به هم نيستند و اين موضوع که ظهور امام يکباره اتفاق می افتد يک تفکرست که اين تفکر عقلا محال است.

احمدی نژاد با بيان اينکه حقيقت اين است که ظهور امام و تشکيل حکومت جهانی يک فرايند و از اول خلقت آغاز شده است و ادامه دارد، عنوان کرد: خلقت هدف دارد و هدف جز اين نيست که همه دست اندرکار هستند که اتفاقی مبارک رخ دهد.

وی با بيان اينکه اگر اين هدفمندی از موجودات عالم گرفته شود عالم بی معنا می شود و تمام حوادث عالم از ابتدا و همه پديده ها مخلوقات در مسير ظهور امام و همه در راه عدالت امام هستند، بيان کرد: همه در مسير ظهور امام هويت پيدا می کنند و از اول خلقت همه در اين مسير بوده اند.

وی با بيان اينکه خلقت سير حرکت از باطل به ظاهر خداوند متعال است و از اول خلقت داستان ظهور آغاز شده است، بيان داشت: حاکميت امام نقطه کامل است و اين حاکميت نيز حکمت خداوند است که در مورد آن حرف های زيادی شنيده شده است.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه همه موجودات در جهت ظهور کامل حضرت حق و تجلی اتم خداوند در قامت حکومت جهانی امام زمان هستند، ادامه داد: ظهور يک امر لحظه ای نيست بلکه مستمر است و برخی دنبال نشانه های ظهور هستند.

محمود احمدی نژاد با بيان اينکه چگونه می توان نشانه های ظهور را فهميد و اگر نشانه ها را فهميديم چه تضمينی دارد فهم ما از نشانه درست باشد، عنوان کرد: اتفاقاتی که در منطقه می افتد نشانه است.

وی با بيان اينکه حتی اگر نشانه های ظهور را درست بشناسيم تکليف ما در برابر ظهور معلوم نيست، عنوان کرد: انسان منتظر به دنبال نشانه نيست بلکه به دنبال راه و فهم جريان ظهور در جامعه بشری تاريخ است تا خود را در جهت مسير قرار دهد.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه انسان منتظر به دنبال نقش آفرينی در جريان ظهور است پس اگر جريان ظهور را بفهميم جريان ظهور را تشخيص می دهيم، ادامه داد: جريان ظهور معيار حق و باطل و درستی و غلطی است و هر آن چيزی که در مسير تحقق امر ظهور کامل و برپايی حکومت جهانی امام توحيد، عدالت و عشق و آزادی باشد حق است و هر چيز در مقابل جريان ظهور بايستد و مانع باشد و کار شکنی کند باطل است.

احمدی نژاد با بيان اينکه شيطان و مستکبرين در طول تاريخ از جريان ظهور ممانعت کردند و خداوند اعمال آنها را نيز در جريان ظهور بر می گرداند، بيان داشت: خدا می گويد دشمنان طراحی می کنند که پرچم توحيد را بشکنند اما با اين وجود پرچم توحيد همواره بالا می رود.

وی با بيان اينکه شياطين و مستکبرين فقط می توانند راه و مسير ظهور را طولانی تر کنند و نمی توانند جلوی حکومت الهی را بگيرند، ادامه داد: چند تحول در جريان و مسير تحقق ظهور لازم است.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه حکومت جهانی امام و جاری شدن ارزش های متعالی تنها در بستری از معرفت و رشد وعقل و انديشه انسان ها و کمال جويی بشريت اتفاق می افتد، اضافه کرد: هر اقدامی که در مسير رشد عقل و انديشه و کمال جويی انسان ها باشد حق و وظيفه منتظران است و منتظران بايد از آن حمايت و به آن عمل کنند و هر اقدامی در خلاف اين جهت باطل است.

محمود احمدی نژاد با بيان اينکه امپراطوری در دنيا درست شده که می خواهد انسان ها را در باطل نگه دارد، بيان کرد: تربيت انسان جهانی يکی ديگر از لازمه های تحقق ظهور است.

وی با بيان اينکه امام می خواهد حکومتی بر پايه ارزش های انسانی در کل جهان بنا کند و جهان انسانی نيازمند، انسان جهانی است، بيان کرد: انسان جهانی به جهان می انديشد و دنبال اصلاح جهان است و هر اقدامی در اين خصوص حق و وظيفه منتظران است و هر اقدام عکسی باطل است.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه هر اقدامی که انسان ها را از منافع حزب، گروه و دسته آزاد کند در جهت ظهور است، بيان داشت: در طول تاريخ شياطين و مستکبرين به دنبال تکه تکه کردن هستند چراکه زمانی عراق يک کشور بود و اما اکنون به ۵۰ شاخه تبديل شده است.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه حکومت جهانی امام مبتنی بر علم و دانش است و استقرار و گسترش عدالت و متجلی شدن توسعه بدون رشد و شناخت انسان ها نا ممکن است، عنوان کرد: گسترش و بسط دانش از اهم منويات امام است و زمانی که امام ظهور کند علم را به نقطه کمال می رساند.

احمدی نژاد با بيان اينکه تلاش برای گسترش علم و دانش حرکت به سوی ظهور است، ادامه داد: کسانی که از گسترش علم و دانش ممانعت می کنند شياطينی هستند که از اوهام و خرافات برای بازداشتن مردم از علم و آگاهی استفاده و انبيا را به سحر و جادو متهم می کنند.

وی با بيان اينکه هميشه شياطين و مستکبران، صالحان و انبيا را به سحر و جادو متهم کرده اند و به دنبال اين هستند جلوی آگاهی مردم را بگيرند، ابراز داشت: شياطين و مستکبران در آينده نزديک از اين جهت نزد مردم رسوا خواهند شد و هم اکنون نيز اين رسوايی آغاز شده است.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه اقليت ديگری در دنيا با فريب کاری دانش را به اسارت گرفته اند و برای سطله به جهان از آن بهره می برند که اينها باطل و شيطانی هستند، عنوان کرد: کسانی که دانش را به سلطه گرفته اند به کسانی که قصد پيشرفت علمی دارند می گويند که بايد دانش را از ما بخريد.

احمدی نژاد با بيان اينکه امام ظهور می کند تا وحدت و مهرورزی را بين آحاد انسان ها به سر حد کمال برساند و حاکميت توحيد عشق و آگاهی جز در بستر عشق ورزی امکان ندارد، بيان کرد: هر تلاشی که در جهت برداشتن مرز ها و در راستای گسترش و تقويت مهر ورزی باشد در جهت ظهور و مبتنی بر حقيقت است.

وی با بيان اينکه مومنان می خواهند همه ملت را متحد کنند اما شياطين کينه ورزی می کنند و هر ملتی که با کينه ورزی حتی به نام دين کاری انجام می دهد فريبکار است و نقاب دين به چهره دارد، بيان کرد: کسانی به نام پيروی از پيامبر جنايت انجام می دهند و چون عمل اينها کينه پراکنی است مستکبرين از اين ها حمايت می کنند اما امام دين مهربانی را حاکم می کند.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه کاشتن بذر دشمنی باطل و خلاف جريان ظهور است و منتظران تلاش می کنند شرق و غرب را زير يک پرچم ببرند، ادامه داد: حکومت امام فقط با مطالبه عمومی و مشارکت ملت ها امکان پذير است و تحقق ارزش های الهی از روی اکراه و تحميلی نيست.

محمود احمدی نژاد با بيان اينکه زيبايی و عظمت کار خدا در اين است که اراده خود را از طريق اختيار و انتخاب آزاد انسان ها جاری می کند و همه انسان ها آزاد هستند و انتخاب می کنند اما مسير تحقق به سمت حکومت جهانی است، عنوان کرد: هر اقدامی که در جهت گسترش ظلم باشد باطل و خلاف مسير ظهور است کمااينکه امروز برای به بند کشيدن انسان ها اقدامات بسياری انجام می شود به طوريکه انواع بت پرستی را تبليغ می کنند.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه شياطين انسان ها را به هر چيز دعوت می کنند جز خدا، پس معلوم است که باطل هستند، بيان کرد: شديد ترين خفقان ها به وسيله مستکبرين ايجاد شده و آزادی انسان ها را سلب کرده است.

وی با بيان اينکه کسی نمی تواند به صهيونيسم و حکومت دروغ آن اعتراض کند و تا اعتراضی صورت گيرد فوری متهم می شوند و هزاران حنجره به کار می افتد و لشگر رسانه ای آنها فعال می شود، گفت: خفقانی در جهان حاکم است.

احمدی نژاد ادامه داد: حاکميت انسان کامل، مستلزم اصلاح جهانی و حاکميت صالحان است و امام می آيد تا به ياری مردم مديريت جهانی را اصلاح کند و از دست اقليت خارج و به مردم باز گرداند.

وی با بيان اينکه حکومت جهانی موعود حکومت مستضعفان و قاطبه ملت های جهان است که از حقوق خود محروم بوده اند، ادامه داد: امام می آيد تا وعده حاکميت مستضعفان را محقق کند چراکه خداوند در اين خصوص وعده داده که مستضعفان بر جهان حاکم می شوند و رخداد اين اتفاق در تقويت توده های مردم است.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه هر کاری که در جهت قدرت گرفتن توده های مردم باشد در مسير تحقق ظهوراست، عنوان کرد: شياطين توده های مردم را ضعيف نگاه می دارند.

محمود احمدی نژاد با بيان اينکه استقرار حکومت جهانی بر بستر پاکی، صداقت و وفاداری است و امام ظهور می کند تا اين صفات را حاکم کند، بيان کرد: هر اقدامی که در اين جهت باشد حق و وظيفه منتظران است و دروغ، بی صفتی و جفا کاری باطل و در نقطه مقابل ظهور قرار دارد.

وی با بيان اينکه در مناسبات جهانی همه باهم دست می دهند، حرف و لبخند می زنند اما به هم دروغ می گويد، بيان کرد: امام صداقت را حاکم می کند تا مردم با هم صادقانه رفتار کنند و فريب کاری نکنند.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه جامعه بشری به سمت ظهور کامل در حال حرکت است و لوازم ظهور را مهيا می کند، ادامه داد: وقتی به ۲۰ يا ۳۰ سال اخير دقت شود می بينيم که ملت ها بيدار تر و آگاه تر شده اند و نام امام زمان در دنيا پيچيده و ملت ها به اين امام بزرگوار فکر می کنند.

احمدی نژاد با بيان اينکه امام می آيد تا همه استعداد های انسان را به طور کامل شکوفا کند و امام برای همه است و مرز نمی شناسد، بيان کرد: دل امام برای بودايی شرق آسيا که به او ظلم می شود می سوزد و امام مظهر علم و مديريت الهی و علم و حکمت خداوند است

وی با بيان اينکه امام می آيد تا مهربانی را به طور کامل جای کينه و جنگ بنشاند و وارث همه انبياست و او زيبا ترين گل هستی و مظهر اتم زيبايی و جمال و جلال خداوند است، ادامه داد: بالاترين دشمنی شيطان و مستکبران با نام، ياد و معرفت امام است و سراسر تاريخ صحنه تلاش شوم مستکبران برای ممانعت از ظهور امام است و سراسر تاريخ پر از تلاش و مجاهدت مردم برای رسيدن به امام است.

رئيس جمهور سابق با طرح اين سئوال آيا رسيدن به قله امام و حاکميت جهانی امام مستلزم افزايش گناه، جنگ و فاسد شدن اکثريت مردم است، عنوان کرد: اين مسئله القا شيطان است که می خواهد همه مردم را گناه کار جلوه دهد تا مانع ظهورشود چراکه روز ظهور روز مرگ شيطان و پايان استکبار است.

محمود احمدی نژاد با بيان اينکه جامعه بشری به دليل ظلم و تحميلات يک اقليت دچار مشکل شده و مسير رسيدن به حکومت جهانی طولانی شده است، ادامه داد: معنای اين حرف که جهان بايد پر ظلم شود تا امام ظهور کند اين نيست که همه انسان ها فاسد شوند بلکه گفته اند بايد پر ظلم شود نه پر ظالم شود که اين دو مطلب متفاوت است.

وی با بيان اينکه مردمی که ظالم باشند در سقوط هستند و معنويت و حقيقت را نمی فهمند که مطالبه کنند، اضافه کرد: انسان هايی که در مسير کمال هستند کمال بالاتر را می خواهند و مطالبه می کنند و کسی که جاهل مطلق است علم نمی فهمد.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه قاطبه ملت ها دو صف بيشتر در دنيا نيستد که يک صف اکثريت مردم مستضعف و يک صف شياطين و مستکبرين و اقليتی که خودشان را کل جهان جا زده اند هستند ولی کل جهان نيستند بلکه فقط قدرت به دست آنها افتاده است، بيان کرد: آمريکا بيش از پنج هزار پايگاه نظامی و اطلاعاتی در دنيا دارد و آشکارا به همه دنيا زور می گويد اما ملت ايران زير بار زور نمی رود.

احمدی نژاد با بيان اينکه هر کجای کره زمين حکومت مردمی و عدالت خواه بر پا می شود دولت آمريکا عليه اوست و برای آن ملت مشکل ايجاد می کند، اظهار داشت: آمريکا در همه امورات دخالت می کنند و پدر ملت افغانستان را درآورده و امروز همه ملت ها حتی اروپا تحت ظلم آمريکا هستند.

وی با بيان اينکه مردم در اکثر دنيا طرف حق و عدالت هستند، ادامه داد: آفريقا پر از معدن است اما هيچ کدام از آفريقايی ها از اين معادن بهره نمی برند بلکه اکثر منابع معدنی آفريقا توسط آمريکا و اروپا بلعيده می شود.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه همه دنيا تحت تاثير سيستم اقتصادی بين الملل است، بيان کرد: يکی از ظلم های جهانی حاکميت دلار و خلق کالای کاغذی است و امروز هر کس در هر کجای بدهکار به دنيا می آيد چراکه اکثريت دولت های دنيا بدهکار هستند.

احمدی نژاد با بيان اينکه آمريکا ۱۸ هزار ميليارد دلار بدهکار است و هر کس در آمريکا زندگی می کند و به دنيا می آيد بيش از ۶۰ هزار دلار بدهی دارد که اين رقم در ژاپن ۷۰ هزار دلار بدهی است، گفت: وضع در تمام کشورها اينگونه است و اين مسئله ناشی از ظلم سرمايه داران جهانی است.

وی با بيان اينکه حاکميت بانک های ربوی ثروت را از جيب ملت ها به جيب صاحبان سرمايه های جهانی و بانک ها و صاحبان بانک ها منتقل می کند، بيان کرد: همه به جز بانک و صاحبان بانک ها بدهکارند و سود در جيب سرمايه داران پشت بانک ها است.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه خفقان جهانی به اسم دموکراسی و تحميل جنگ و کشتار در جهان حاکم است، ادامه داد: حتی اگر مشارکت آزادانه مردم در انتخابات رکورد جهانی باشد و با رای انتخاب کنند مستکبران می گويند چون در جريان عدالت است دموکراسی نيست و هر کجای دنيا جنگ است طرح و نقشه آنها است.

محمود احمدی نژاد با بيان اينکه مستکبران تضعيف قدرت ملت ها و کنار گذاشتن مردم از مراکز قدرت و ثروت و رشد علمی و فکری را انجام می دهند، عنوان کرد: امروز به اسم دموکراسی مردم را از مراکز قدرت کنار می گذارند.

وی با بيان اينکه نصف بيشتر ثروت و رسانه در دست حزب های غربی و صهيونيسم جهانی است، عنوان کرد: به نام امنيت جهانی جلوی رشد علمی ملت ها را می گيرند.

رئيس جمهور سابق با بيان اينکه جايی در دنيا وجود ندارد که از اين ظلم ها خالی باشد و تحقير ملت ها نمونه ديگری از ظلم است، ادامه داد: در چهارچوب سنت های الهی عمل مستکبران نتيجه عکس می دهد و موجب رشد ملت ها می شود.

احمدی نژاد با بيان اينکه رشد، معرفت، همگرايی و فهم حکومت جهانی، توحيد الهی و فهم جهانی از حقيقت انسان به سرعت گسترش پيدا می کند، ادامه داد: انگيزه و اميد برای ظهور در مسير انتظار است.

وی با بيان اينکه ظهور بهار انسانی و شکوفايی گل انسان در دامن هستی است، بيان کرد: ظهور همه استعداد های انسان را به عرصه می رساند و همه آرزوهای تاريخی انسان را محقق می کند و جهان به سرعت آماده استقبال از عزيز هستی می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016