پنجشنبه 14 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نخستین گروه پناهجویان ایرانی استرالیا به کامبوج انتقال یافتند

رادیو فردا ـ نخستین گروه از پناهجویان ساکن در اردوگاه پناهجویان در جزیره نائوروی استرالیا به کشور کامبوج انتقال یافتند.

این پناهجویان که شامل سه ایرانی و یک مسلمان اقلیت روهینگیا اهل کشور میانمار هستند در چارچوب توافق صورت گرفته میان دو کشور استرالیا و کامبوج وارد پنوم پن، پایتخت کامبوج، شدند.

بر اساس این توافق که سال گذشته میلادی بین دو کشور امضا شد،‌ کشور کامبوج به ازای دریافت ۴۰ میلیون دلار پناهجویانی را که استرالیا از پذیرش درخواست پناهندگی آنها سرباز زده و در جزیره نائورو در اردوگاه پناهجویان ساکن هستند در کامبوج پناه می‌دهد، البته این انتقال مشروط به موافقت پناهجویان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این طرح با اعتراض شماری از ۷۰۰ پناهجوی ساکن در اردوگاه پناهجویان در جزیره نائورو و همچنین مخالفت گروه‌های فعال در حوزه حقوق بشر همراه بوده است.

دولت استرالیا برای تشویق پناهجویان به پذیرفتن این انتقال وعده داده است که در صورت انتقال به کشور کامبوج، کمکی ۱۵ هزار دلاری به آنها بدهد و ماهانه حقوقی معادل ۱۱۰ دلار برای پناهجویان انتقال یافته به کامبوج برقرار کند.

سازمان ملل متحد نیز از این توافق بین دو کشور استرالیا و کامبوج انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چای بونا، افسر ارشد مهاجرت فوردگاه پنوم پن، ورود این پناهجویان به کامبوج را تایید کرده و گفت: «‌مقام‌های مهاجرت کامبوج و نمایندگانی از سفارت استرالیا از این چهار پناهجو استقبال کردند.»

به گفته این مقام مسئول اداره مهاجرت کامبوج، این پناهجویان برای انجام امور اداری به سازمان بین‌المللی مهاجرت سپرده شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت، آی.او.ام، نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است که امور اقامت موقت این چهار پناهجو در دست انجام است و برای این افراد، برنامه آموزش زبان و همچنین برنامه آشنایی فرهنگی و اجتماعی با جامعه میزبان، در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در کامبوج نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که آنها [پناهجویان]، اینجا [پنوم پن، پایتخت کامبوج] هستند، آنها سالم هستند و ما برای حفظ حریم خصوصی در تلاش هستیم.»

کشور کامبوج در آسیای جنوب شرقی از فقیرترین کشورهای جهان است و بیش از یک‌سوم از ساکنان این کشور با متوسط درآمد روزانه کمتر از یک دلار زندگی می‌کنند. مشکلات و وضعیت اقتصادی و اجتماعی این کشور باعث شد تا سیاست انتقال پناهجویان از استرالیا به کامبوج با انتقادهای گروه‌های حقوق بشری مواجه شود.

سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت استرالیا در پذیرش مهاجران غیرقانونی و پناهجویانی که از طریق دریا به این کشور وارد می‌شوند باعث شده تا درخواست پناهندگی این افراد رد شده و شماری از این پناهجویان در نائورو و پاپوآ گینه نو، در اردوگا‌ه‌های پناهجویان، اسکان داده شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016