جمعه 15 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

امام جمعه مشهد: افرادی که از انقلاب خسته شدند باید خود را کنار بکشند

700359.jpg
امام جمعه مشهد گفت: افرادی که از انقلاب خسته شده اند باید خود را کنار بکشند نه اینکه سخنان امام راحل را تحریف کنند و موجب انحراف مردم شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: برخی که از ادامه راه امام راحل خسته شدند سعی دارند تا امام را تحریف و مطالب سیاسی خود را در قالب حرف ایشان به مردم القا کنند.

وی افزود: برخی اقایان که روزی نزدیک امام خمینی بودند امروز مطالب سیاسی خود را در قالب حرف امام به مردم القا کرده و سعی در تحریف شخصیت ایشان دارند و لذا باید از آنها خواست که خود را کنار بکشند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: باید به این افراد یادآور شد اگر از انقلاب و راه امام خسته شده اید خود را کنار بکشید اما آنها به دلیل قدرت خواهی این کار را نکرده و به دنبال انقلابی بدون دردسر هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحریف امام این است که افراد هرجور که دلشان می خواهد امام را توصیف کنند بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی(ره) اذعان داشتند مراقب خطر تحریف امام باشید لذا باید به این نکته توجه جدی داشت.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: تحریف امام به دو صورت انجام می شود نخست اینکه اسطوره ای تاریخی دانستن امام خمینی(ره) توسط نسلی که ایشان را ندیدند و دوم اینکه توصیف امام به هر نحوی که باب میل آنهاست موجب تحریف شخصیت امام راحل می شود.

آمریکا به دنبال جهانخواری است

خطیب جمعه مشهد اضافه کرد: رقیب جهان سازی اسلامی جهانخواری آمریکا است زیرا جریان استکباری در دنیا قصد دارد تا با توسعه ارتباطات، جهانخواری را گسترش دهد اما ما تا جهانخواری استکبار را براندازی نکنیم به جهان سازی اسلامی نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: امام بزرگوار یک رهبر قهرمان آفرین بود و راه حرکت به طرف براندازی جهان خواری را به بشر آموخت تا امام زمان برای جهان سازی نهایی ظهور کند.

آیت الله علم گفت: تاسیس جمهوری اسلامی در این کشور یکی از فرایند های حرکت امام بود در حالی که اصل حرکت براندازی جهانخواری آمریکا بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براندازی آمریکا تنها وظیفه نظام نیست

خطیب جمعه مشهد اذعان کرد: رهبری فرمودند تعبیر امام از امریکا یک تعبیر راهبردی است زیرا شیطان موجودی است که بشر را بنده خود می کند تا از بندگی خداوند دست بکشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه آمریکا، انقلاب ایران را رقیب خود می خواند افزود: آمریکا می داند اندیشه و آرمان جهان سازی اسلامی عرصه را بر جهانخواری او تنگ خواهد کرد.

وی ادامه داد: امام راحل قیام کردند تا به مسلمانان بفهماند که تنها نماز خواندن کافی نیست بلکه باید بدانند تا زمانی که آمریکا را براندازی نکنند جهان سازی امام زمان(ع) محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: این مسئله را نباید تنها وظیفه نظام دانست بلکه باید تمام مردم جهانخواری را براندازی کنند و البته این کار سخت است و دشمن با تحریم اقتصادی و حتی حمله نظامی سعی می کند این اتفاق رخ ندهد.

هدف انقلاب اسلامی نابودی استکبار است

آیت الله علم الهدی افزود: ۱۵ خرداد حادثه تاریخ نیست بلکه یک تابلو برای ادامه مسیر است تا به خاطر تحریم شدن با دشمنان دست ندهیم و همه هستی خود را تسلیم او نکنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مسئولان نظام باید بدانند که بحث ما اداره یک کشور نیست بلکه هدف ما براندازی جهانخواری آمریکا است که با پایمردی مردم و تکیه بر اصول هفتگانه امام این اتفاق رخ خواهد داد.

انسان نباید در برخورد با دشمن مطمئن رفتار کند

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظام رفتاری اسلامی در حوزه طرز رفتار با دشمن گفت: در آیه ۶۱ سوره انفال خداوند می فرماید آن جایی که کفار رفتار مسالمت آمیز دارند شما نیز باید با مسالمت با آنان برخورد کنید.

وی افزود: انسان در معاشرت برادر و خواهر مسلمان آرام و مطمئن است اما با یک بیگانه و کافر نباید این رفتار را داشت زیرا او غیرخودی است و انسان نباید با چنین موجودی طرح دوستی بریزد و ارتباطات مهربانانه داشته باشد.

مراقبت در برخورد با دشمن یک ضرورت است

خطیب جمعه مشهد افزود: در آیه ۲۹ سوره فتح تمایز معاشرت با مومنان و کفار نیز بیان شده است و خدا می گوید مومنان در معاشرت با یکدیگر مهربان هستند اما در برابر دشمن سختگیر و دارای مراقبت هستند.

وی گفت: کافر در عین اظهار دوستی و صمیمیت ناگهان تمام عهدهای خود را نادیده می گیرد برای مثال در کشتار مردم کرواسی مردم آن منطقه می گفتند همان افرادی که ما با آنها زندگی مسالمت آمیز داشتیم سر از بدن فرزندان ما جدا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهربانی مسلمانان با هم بدون «اشداء علی الکفار» قابل تحقق نیست، اگر انسان غیر خودی را درون زندگی راه دهد، نخواهد توانست با مومنان ارتباط مهربانانه و صمیمی داشته باشد و لذا صمیمت کافر با انسان وضع او را با مومن برهم خواهد زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016