شنبه 16 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
14 اردیبهشت» وزير نيرو: انتقال آب از ۳ کشور مجاور به ايران در دستور کار
پرخواننده ترین ها

"مسئله آب به اندازه پرونده هسته‌ای برای کشور مهم است"

خبرگزاری تسنيم: معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژيک نهاد رياست جمهوری گفت: بحران آب مهم است زيرا زيست‌پذيری در ايران را در معرض تهديد قرار می‌دهد؛ بنابراين بايد از همه گزينه‌ها برای مديريت بهتر منابع استفاده کنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنيم، محمد فاضلی در نشست تخصصی «قنات برای آينده» اظهار داشت: متاسفانه در ايران دچار پوپوليسم قضايی شده‌ايم، برای حل اين مشکل بايد در قوانين و نظام قضايی کشور بازنگری انجام شود تا جلوی تجاوز به قنات‌ها گرفته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژيک با بيان اينکه در دهه‌های اخير برای احيای قنوات اعتبارات کمی از سوی دولت ها هزينه شده، گفت: تجاوز به حريم قنات ها فقط به اشخاص و شرکت های شخصی محدود نمی شود بلکه دولتی‌ها نيز در طول ساليان گذشته به حريم قنات‌ها تجاوز کرده اند که لازم است بايد برای حفظ حريم قنات‌ها و اصلاح قوانين مرتبط برنامه داشته باشيم.

وی ادامه داد: بايد توجه داشت که مسئله آب به اندازه پرونده هسته‌ای در سياست خارجی برای کشور اهميت دارد.

فاضلی تصريح کرد: بحران آب مهم است زيرا زيست‌پذيری در ايران را در معرض تهديد قرار می‌دهد؛ بنابراين بايد از همه گزينه‌ها برای مديريت بهتر منابع استفاده کنيم.

وی افزود: گزينه قنات يکی از گزينه‌هايی است که تاريخ در اختيار ما قرار داده‌است و مسئله قنات به خصوص برای استان‌های مرکزی کشور اهميتی راهبردی دارد که می توان از اين گزينه با به روز کردن نحوه استفاده با توجه به شرايط امروز، بهترين استفاده را کرد که اين مسئله نيزامند بررسی و مطالعه بيشتر است.

معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژيک نهاد رياست جمهوی خاطرنشان کرد: اقتصاد سياسی در مقوله آب سبب شده که گروه‌هايی که منافع انباشته‌ای دارند در مسايل آب دخالت کنند و فرهنگ بومی به دست فراموشی سپرده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016