پنجشنبه 21 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فابیوس: به تمایل نداشتنِ ایران به سلاح هسته‌ای شک دارم

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، نسبت به عدم تمایل ایران به داشتن سلاح هسته‌‌ای به‌دلیل تضمین نکردن دسترسی کارشناسان بین‌المللی به تمام تأسیسات هسته‌ای این کشور، ابراز تردید کرد.

لوران فابیوس که روز پنج‌شنبه ۱۱ ژوئن / ۲۱ خرداد با شبکه‌های تلویزیونی بی.‌اف.‌ام و آر.‌ام.سی فرانسه گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این پرسش که آیا او شک و تردیدی در مورد تمایل ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد، گفت: «بله [این تردید وجود دارد]، به‌ویژه درباره یک نکته بسیار مهم: بازرسی. توافقی که قابل اثبات نباشد عملی نیست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایران و کشورهای ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان تا ۳۰ ژوئن فرصت دارند به توافق نهایی هسته‌ای دست یابند و مسأله هسته‌ای ایران را پس از سال‌ها مذاکره و تحریم حل کنند.

این مذاکرات همچنان ادامه دارد و بحث کنونی بر سر چگونگی رفع تحریم‌های جهانی علیه ایران و بازرسی تأسیسات هسته‌ای و مشکوک ایران در این زمینه است.

لوران فابیوس در پایان ماه مه سال جاری نیز گفته بود فرانسه بدون تضمین دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مجموعه تأسیسات هسته‌ای و همچنین نظامی ایران توافقی را نخواهد پذیرفت.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هرگونه دسترسی بازرسان خارجی به تأسیسات نظامی ایران در چارچوب توافق هسته‌ای را رد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016