دوشنبه 25 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

درخواست انجمن قلم دانمارک برای آزادی نرگس محمدی

انجمن قلم دانمارک در نامه‌ای به سفير جمهوری اسلامی ايران در دانمارک، نسبت به سلامتی و امنيت حقوقی نرگس محمدی، عضو افتخاری خود، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، انجمن قلم دانمارک در نامه خودآزادی فوری و بدون قيد و شرط نرگس محمدی را خواستار شده است.
متن کامل نامه انجمن قلم دانمارک به سفير جمهوری اسلامی ايران در دانمارک به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



سفير محترم جمهوری اسلامی ايران در دانمارک،

جناب آقای حميد بيات،
همانگونه که مستحضريد، خانم نرگس محمدی، روزنامه نگار، نايب رييس کانون مدافعان حقوق بشر در ايران و عضو افتخاری انجمن قلم دانمارک؛ روز ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ دستگير و روانه زندان گرديده‌است. بدينوسيله انجمن قلم دانمارک (بخشی از انجمن جهانی قلم) نگرانی عميق خود را نسبت به وضعيت وخيم و نامناسب خانم نرگس محمدی در زندان را اعلام می‌دارد. انجمن قلم دانمارک همچنين بازداشت خانم محمدی را خلاف ماده ۱۹ ميثاق بين المللی حقوق مدنی وسياسی می‌داند، که جمهوری اسلامی ايران نيزازامضا کنندگان آن می‌‌باشد.
جناب آقای سفير،
تمام اعتراضات خانم نرگس محمدی به شکل مدنی، صلح آميز و به دور از هرگونه خشنونت و خرابکاری بوده است. اعتراضات قانونی خانم محمدی همگی‌ مطابق با همان حق و حقوقی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی آنها را برای شهروندان ايرانی محفوظ دانسته است. لذا ما اين بازداشت را بسيار ناعادلانه و غيرموجهه دانسته و خواستار آزادی فوری و بی‌قيد و شرط ايشان می‌باشيم.
جناب آقای حميد بيات،
خانم محمدی بعلت بيماری‌های عديده‌ خود (فلج عضلانی وسايراختلالات عصبی) روزانه پنج گونه دارو مصرف می‌نمودند، که در ۱۳ روز نخست بازداشتشان از مصرف اين داروها محروم بودند، زيرا مسئولين بازداشتگاه اين داروها را مصادره و از ورود آنها به زندان جلوگيری کرده بودند. عملی بس غيرانسانی که در نهايت می‌توانست به مرگ اين فعال نامی‌ حقوق بشر بيانجامد. امکان دسترسی‌ از اين دارو‌ها نخست پس از يک اعتصاب خشک برای ايشان ميسر می‌گردد.
سفيرمحترم، جناب آقای حميد بيات،
انجمن قلم دانمارک از شما تقاضا دارد که مراتب نگرانی ما بابت بازداشت و وضعيت وخيم خانم نرگس محمدی را به عرض ديگر مسئولين محترم در ساير نهادهای قضايی و کشوری جمهوری اسلامی ايران رسانده و از شما نيز مصرانه خواهشمنديم تا نهايت کمک و تلاش خود جهت آزادی خانم نرگس محمدی از بند، را اعمال و مبذول فرمائيد.
با درود واحترام

hrgaardPer Ø (رئيس انجمن قلم دانمارک Dansk PEN)
Mille Rode (دبيرکل ‌انجمن قلم دانمارک)

کپنهاگ؛ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۵ برابر با ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
رونوشت اين نامه به ديگرسازمانها ونهادهای جهانی مرتبط با حقوق بشر ارسال خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016