چهارشنبه 27 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمد عباسی: جبهه يکتا فعلا مقاصد انتخاباتی ندارد


محمد عباسی

عضو هیأت موسس جبهه يکتا گفت:‌ هدف جبهه يکتا فعلا برنامه ريزی و انسجام برای انتخابات نيست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ايسنا)، محمد عباسی در حاشيه مراسم ختم همسر محمدرضا رحيمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که آيا جبهه يکتا برای حضور در انتخابات مجلس تشکيل شده است يا خير ؟ اظهار کرد: هدف جبهه يکتا فعلا برنامه ريزی و انسجام برای انتخابات نيست؛ گرچه وزرای دولت نهم و دهم و خيلی از افراد ديگر در مجلس حضور داشته اند و ممکن است ظرفيت هايشان برای حضور در مجلس مورد توجه قرار گيرد.

وی افزود:‌ يکتا در حقيقت يک جبهه گفتمانی است و اساسا جبهه های گفتمانی مرحله و مقدمه ای برای شکل گيری تشکل هايی که می خواهند بعدا سازمان بگيرند، هستند. فعلا دوستان ما در نظر ندارند به عنوان يک حزب يا تشکل خاصی فعاليت کنند که نياز به مجوز داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباسی با اشاره به گفتمان جبهه يکتا يادآور شد: در طول فاصله دولت نهم و دهم در طول انقلاب اسلامی انسان هايی بودند که زحمت کشيدند و متخصص هستند و معتقدند که خدمت در جمهوری اسلامی الزاما به وکالت و وزارت منحصر نمی شود. به همين دليل در چند بعد جمع کثيری از مديران نظام به خصوص در دولت های نهم و دهم جمع شده اند تا بتوانند با نقد عالمانه و منسجم کمک کنند راه را جدی تر بروند، نيروها را منسجم و متشکل کنند چون هر کاری در کشور نياز به برنامه دارد و به همين دليل معتقدم اين مسير طولانی نيروهای خدوم می تواند در اين زمينه ياور خوبی باشد و اين از مهمترين اهدافی است که يکتا بر اساس آن شکل گرفته است.

وزير پيشين ورزش و جوانان در ادامه گفت: اعضای مجموعه يکتا خودشان را جزئی از مجموعه اصولگرايان ولايی کشور می‌دانند و ما معتقديم که اصولگرايان می‌توانند با انسجام، متشکل شوند و به سمت وحدت آفرينی حرکت کنند.

وی همچنين درباره پيش بينی اش از ترکيب آينده مجلس شورای اسلامی بيان کرد: ما گمان می کنيم ملت خداجوی ايران يک بار ديگر مثل هميشه توفنده در انتخابات شرکت خواهند کرد و اين مسأله را هم توصيه می کنيم ولی اينکه ترکيب مجلس چه باشد، ان شاء الله از خادمان ملت و نيروهايی که ولايی و دلسوز باشند انتخاب شوند چون جامعه همچنان چنين نيرويی را می پسندد.

عباسی در پاسخ به اين سوال که ايا جبهه اصلاح طلبی نيز چنين نيروهايی دارد يا خير ؟ اظهار کرد: حتما در همه جبهه ها از اين نيروها پيدا می‌شود ولی بنا به ديدگاه های فکری و سلايقی که وجود دارد معمولا نيروهای متدين و ولايی در اين عرصه پيشقدم هستند.

اين عضو هیأت موسس جبهه يکتا در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا قصد کانديدا شدن در انتخابات مجلس را دارد يا خير ؟ تصريح کرد: هنوز تصميم ندارم اما اگر در يک مجموعه کلی صلاح ديده شود هميشه سرباز نظام هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016