یکشنبه 31 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قوه قضائیه ایران صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری را تکذیب کرد


محمدعلی طاهری

بی بی سی ـ محمدعلی طاهری از چهار سال پیش به اتهام ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات و فساد فی الارض دستگیر و زندانی شده است

خبرگزاری قوه قضاییه ایران به نقل از یک "منبع آگاه" صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری، بنیانگذار "عرفان حلقه" در ایران را تکذیب کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود علیزاده طباطبایی، وکیل آقای طاهری دیروز شنبه ۳۰ خرداد در گفت‌وگو بارسانه‌های ایران از صدور حکم اعدام برای موکلش در دادگاه انقلاب خبر داده بود.

اما خبرگزاری میزان می‌گوید که چنین حکمی "تا به امروز صادر و ابلاغ نشده است".

وکیل آقای طاهری دیروز گفته بود که حکم موکل او صادر شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

دادگاه انقلاب پیش از این آقای طاهری را به‌ اتهام "توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضاله بودن کتب و آثار" به ۵ سال حبس، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

اما دادگاه اخیر برای رسیدگی به اتهام دیگر آقای طاهری مبنی بر "افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد" اشکال گرفته بود و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شده بود. جلسه محاکمه آقای طاهری برای رسیدگی به این اتهام اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، اما تا کنون خبری رسمی درباره حکم احتمالی دادگاه منتشر نشده است.

سپاه پاسداران در سال ۱۳۸۹ محمدعلی طاهری را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و بعد از ۶۷ روز بازجویی به قید وثیقه آزاد کرد. او اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا به اتهام "ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی الارض و سب النبی" دستگیر و زندانی شد.

هواداران آقای طاهری تا کنون چند بار در حمایت از او و در اعتراض به وضعیت نگهداریش در زندان تجمع کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل هم پیش از این از احتمال اعدام آقای طاهری ابراز نگرانی کرده بود.

حکومت ایران، از سال ها پیش مقابله با آیین‌های "ناسازگار" با مفاهیم سنتی اسلام را آغاز کرده و بسیاری از رهبران و پیروان این گونه آیین‌ها را تحت تعقیب قرار داده است.

در جمهوری اسلامی ایران، از این آیین‌ها با عناوینی مثل "عرفان‌های کاذب" یا "عرفان های نوظهور" یاد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016