دوشنبه 1 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرانسه: مشخص نيست بتوان با ايران به توافق اتمی دست يافت

دبی – العربيه.نت فارسی - لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه يکشنبه ۲۱ ژوئن گفت که هنوز مشخص نيست تا پايان ضرب الاجل تعيين شده در روز ۳۰ ژوئن، بتوان به توافق اتمی با ايران دست يافت.

به گزارش خبرگزاری رويترز، فابيوس گفت که روز دوشنبه با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران ديدار خواهد کرد تا موضع ايران را پيش از دور آخر مذاکرات اتمی، ارزيابی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



قرار است آخرين دور از مذاکرات اتمی ميان ايران و گروه ۱+۵ اين هفته آغاز شود.

فابيوس که پس از ديدار با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در کنفرانسی خبری در بيت المقدس سخن می گفت، ادامه داد: «در اين مرحله بايد نهايت قاطعيت را داشته باشيم زيرا مسائل همچنان مبهم است.»

قرار است دوشنبه در حاشيه نشست وزرای امور خارجه اتحاديه اروپا در لوکزامبورگ، ظريف با وزرای امور خارجه کشورهای اروپايی طرف مذاکره با ايران ديدار و گفت و گو کند.

يک منبع در اتحاديه اروپا گفته است که ظريف در لوکزامبورگ با فدريگا موگرينی مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا نيز ديدار و گفت و گو خواهد کرد. اين منبع افزود که ديدارهای ظريف «نشستی سياسی در چارچوب مذاکرات اتمی جاری است.»

از پاييز ۲۰۱۳ گروه ۱+۵ متشکل از آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه و چين، پنج کشور عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، در حال انجام مذاکراتی با ايران بر سر برنامه اتمی اين کشور هستند؛ برنامه ای که از سال ۲۰۰۳ رابطه ايران و جامعه جهانی را پر تنش کرده است.

پس از توافق موقت نوامبر ۲۰۱۳ و توافق اوليه آوريل ۲۰۱۵، اکنون دو طرف تا ۳۰ ژوئن جاری فرصت دارند به توافق جامع و نهايی دست يابند.

فرانسه يکی از سخت گيرترين طرف ها در وضع قيد و بندهايی برای ايران به منظور دست نيافتن اين کشور به توانايی ساخت بمب اتم به شمار می آيد.

ايران سعی در دستيابی به جنگ افزارهای اتمی را رد می کند اما کشورهای غربی فعاليت های هسته ای يان کشور را غير شفاف می دانند.
اسرائيل از توافق احتمالی انتقاد می کند و می گويد برای تضمين دست نيافتن ايران به بمب اتم، غير کافی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016