دوشنبه 1 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عراقچی: پيشرفت کار به اندازه انتظار نيست

عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران درباره نتايج پنج روز نشست‌های فشرده با نمايندگان کشورهای ۱+۵ در وين گفت: نگارش متن توافقنامه در سطوح مختلف همچنان ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد عباس عراقچی که پيش از پرواز به مقصد لوکزامبورگ با خبرگزاری صدا و سيما در وين سخن می‌گفت،‌ افزود: متن مربوط به توافقنامه ، متن پيچيده‌ای است و ابعاد مختلفی هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ حقوقی و از همه مهمتر به لحاظ سياسی دارد. بايد بررسی‌های کاملی روی آن صورت گيرد. اين کار ابتدا در سطح کارشناسان سپس در سطح معاونان انجام می‌شود.

وی گفت: کشورهای۱+۵ هم در پنج روز گذشته در برخی مواقع حضور داشتند. البته مذاکرات هسته‌ای ما با خانم اشميد، معاون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا است که به نمايندگی از گروه ۱+۵ مذاکره می کند اما کارشناسان ، مديران و معاونان ديگر کشورها حضور دارند. همچنين جلساتی داشتيم به صورت دوجانبه با سه کشور اروپايی و چين و روسيه که مسايل مهمی با آنها داريم که بايد پيگيری کنيم.

عراقچی با اشاره به اينکه عازم لوکزامبورگ است ، افزود: دکتر ظريف هم به لوکزامبورگ می آيند و با وزرای امور خارجه سه کشور اروپايی ملاقات خواهيم کرد و ديدار گروهی به اتفاق خانم موگرينی خواهيم داشت. همچنين ملاقات های دوجانبه ای با وزرای امور خارجه انگليس ، فرانسه و آلمان خواهيم داشت.

وی تاکيد کرد: به هرحال به روزهای آخر مذاکرات و به مهلت تعيين شده نزديک می شويم. البته همان‌گونه که بارها گفته شده اين مهلت برای ما نهايی نيست و اگر لازم باشد که چند روز بيشتر گفت‌وگو کنيم اين کار را انجام خواهيم داد. آنچه که برای ما مهم است رسيدن به يک توافق مطلوب و مورد قبول برای ملت ايران است که در آن حقوق مردم ايران شناسايی و محترم شمرده شده باشد و برنامه هسته‌ای ايران به رشد و پيشرفت خود ادامه دهد و تحريم‌ها هم برداشته شود. اميدواريم انشاءالله در طول چند روز آينده همه اين اهداف محقق شود.

عراقچی افزود: اختلاف نظرهايی که در خصوص متن توافقنامه وجود دارد مقداری کمتر شده اما پيشرفت کار به آن اندازه ای که انتظار داشتيم نيست.

وی ابراز اميدواری کرد: اگر خداوند کمک کند در روزهای آينده اختلافات کمتر شود و به متن واحدی دست يابيم. با اين حال اختلافات در بعضی مسايل جدی تر است و به بررسی های بيشتری احتياج دارد و اميدواريم امروز در جريان ملاقات وزرای امور خارجه بحث بيشتری در خصوص چند موضوع کليدی مورد اختلاف صورت گيرد.

معاون وزير امور خارجه کشورمان گفت: احتمال می رود در پايان اين هفته جان کری، وزير امور خارجه آمريکا هم به وين سفر کند و ملاقات‌های دوجانبه ای با وی صورت گيرد.

وی افزود: احتمال می رود باقی وزرای خارجه ۱+۵ هم به مذاکرات ملحق شوند. اين ماراتن به تدريج به لحظات آخر خود نزديک می شود و اميدواريم خداوند آنچه را که خير و صلاح است مقرر کند.

عراقچی گفت: پس از پايان مذاکرات لوکزامبورگ به وين باز خواهيم گشت و مذاکرات را ادامه خواهيم داد و آقای ظريف پس از عزيمت به تهران احتمالا آخر هفته به وين بازخواهند گشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016