دوشنبه 1 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

استقبال وزير خارجه استراليا از رايزنی‌ها برای بازگرداندن پناهجويان ايرانی


جولی بيشاپ، وزير امور خارجه استراليا

وزير امور خارجه استراليا ضمن تاييد رايزنی‌ها بر سر توافقی برای بازگشت پناهجويان ايرانی از استراليا آن را عادلانه توصيف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبکه اسکای‌نيوز، جولی بيشاپ، وزير امور خارجه استراليا روز دوشنبه تاکيد کرد:‌ يک هيات بلند پايه ايرانی هفته گذشته با مقامات استراليايی ديدار و درباره‌ی توافقی برای بازگشت ايرانيانی که نتوانسته‌اند پناهندگی بگيرند رايزنی کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



بيشاپ ادامه داد: ‌۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از ۵۲ هزار پناهجويی که قصد ورود به استراليا را داشته‌اند ايرانی بوده‌اند که اغلب آن‌ها پيش از بين بردن اسناد سفر و پاسپورت‌های‌شان به اندونزی رفته و سپس با کمک قاچاقچيان انسان برای ورود به استراليا تلاش کرده‌اند.

وی به نقل از باب کار، وزير امور خارجه پيشين استراليا گفت: آن‌ها برای محاکمه و مجازات فرار نکرده و فقط به دنبال بهبود وضعيت اقتصادی دست به اين کار زده‌اند.

وزير امور خارجه استراليا که اواخر فروردين ماه به تهران سفر کرده بود يکی از اصلی‌ترين دستاوردهايش در اين سفر را درخواست از دولت ايران برای بازگرداندن پناهجويان ايرانی دانست.

بيشاپ گفت که اين هيات بلند پايه ايرانی به منظور بررسی اين پيشنهادات به استراليا آمده بودند.

به گزارش ايسنا، در رايزنی‌های کنسولی ميان ايران و استراليا که چندی پيش به رياست مديران کل کنسولی دو کشور برگزار شد، افزايش تسهيلات رواديدی و مسافرت اتباع يکديگر برای گردشگری، تجارت و سرمايه‌گذاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در همين رابطه يک مقام نزديک به هیأت کنسولی ايرانی برخی اخبار منتشره مبنی بر توافق دو طرف برای بازگرداندن اجباری پناهجويان ايرانی را رد کرد و گفت: چنين موضوعی درست نيست و توافقی در اين خصوص صورت نگرفته است؛ سياست دولت ايران بر مبنای آزادی عمل اتباع خود برای گزينش محل اقامت و شغل خود است و چنانچه کسی از اتباع کشورمان قصد بازگشت به ايران را داشته باشد اين بازگشت بايستی داوطلبانه و فارغ از هرگونه اجبار صورت گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016