شنبه 6 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دور جدید مذاکرات اتمی در وین با دیدار ظریف و کری

محمدجواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا دیدارهای دوجانبه خود را در وین آغاز کرده اند. هلگا اشمیت نماینده اتحادیه اروپا هم در این مذاکرات حضور دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی‌بی‌سی٬ این دیدار سه روز پیش از پایان ضرب الاجل نهم تیر (سی ام ژوئن) صورت می گیرد که ایران و گروه ۱+۵ توافق کرده اند تا پیش از آن به توافق جامع اتمی دست پیدا کنند.

آقای ظریف صبح امروز شش خرداد (۲۷ ژوئن) هنگام ورود به وین گفت که توافق خوب مهمتر از رسیدن به مهلت تعیین شده است.

تازه ترین تحولات از مذاکرات وین:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه به مذاکرات اتمی در وین خواهد پیوست.

دور اول مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا صبح امروز برگزار شد اما قرار است طرفین امروز مجددا با هم گفت و گو کنند.

پیشتر، عباس عراقچی از اعضای ارشد گروه مذاکره کننده اتمی ایران، گفت که برخی راه‌حل های به دست آمده در لوزان در حال حاضر برای نهایی کردن توافق جامع اتمی ایران "پاسخگو نیست."

آقای عراقچی امروز، شنبه ششم تیر (۲۷ ژوئن) گفت "ما در خیلی از موارد در لوزان به راه حلهای خوبی رسیدیم و الان آن راه حلها پیاده می‌شود، ولی در بعضی موارد در لوزان به راه حل نرسیدیم و همچنین برخی راه حلهایی که در لوزان به آنها رسیدیم پاسخگو نیست، به خصوص اینکه بعد از لوزان برخی از کشورهای ۱+۵ اظهاراتی داشتند و مواردی را مطرح کردند و تغییراتی در مواضع‌شان مشاهده شد و این یک مقدار زیادی کار را سخت‌تر کرده است."

وزیر امور خارجه آمریکا که پایش بر اثر سانحه دوچرخه سواری در دور پیشین مذاکرات شکسته، شب گذشته وارد وین شده است. تصاویری که از آقای کری در هواپیما منتشر شده، او را با عصای زیر بغل نشان می دهد.

ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا هم در این مذاکرات حاضر است اما علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در مذاکرات منتهی به تفاهم لوزان حضور داشت، در گفت و گوهای وین حاضر نشده است.

از زمان تفاهم لوزان در سیزدهم فروردین، آقای صالحی بر اثر یک عارضه داخلی، دوبار مورد عمل جراحی قرار گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016