یکشنبه 7 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران

5676B6F7-4BAB-4C54-BCDF-919C25D1BA83_w640_r1_s.jpg
اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، روز شنبه ششم تیر پس از مراجعه به زندان اوین بازداشت شد.

به نوشته سایت حقوق معلم و کارگر، آقای عبدی پیش از بازداشت، ساعت‌ها در زندان اوین بازجویی شده بود.

آقای عبدی هفته گذشته زمانی که قصد سفر به ارمنستان و دریافت روادید کانادا برای شرکت در هفتمین کنگره سازمان جهانی معلمان را داشت، در مرز مطلع شد که ممنوع‌الخروج شده‌است.

در عین حال، به دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران گفته شد که روز چهارشنبه خود را به معاونت قضایی دادستانی کشور معرفی کند.

این فعال حقوق صنفی معلمان نیز چهارشنبه گذشته خود را به این معاونت معرفی کرد که در آنجا از وی خواسته شد به زندان اوین مراجعه کند.


اسماعیل عبدی برای پیگیری علت ممنوع‌الخروج بودنش به دادسرای اوین مراجعه کرده‌بود که در آنجا بازداشت شد.

به نوشته سایت حقوق معلم و کارگر، همزمان با معرفی و بازجویی از آقای عبدی، بیش از ۷۰ تن در مقابل اوین دست به تحصن زده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاکنون مقام‌های قضایی در مورد دلایل بازداشت دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران توضیح نداده‌اند اما گزارش‌ها از ایران حاکی از آن است که این اقدام در ارتباط با حکم ۱۰ سال زندان او صورت گرفته‌است.

اسماعیل عبدی چهار بار بین سال‌های ۸۵ تا ۸۸ بازداشت شده بود. او در سال ۱۳۹۰ در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام‌های امنیتی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

پیشتر سایت کلمه، نزدیک به میر حسین موسوی، گزارش داده بود که آقای عبدی در اردیبهشت ماه به وزارت اطلاعات در تهران احضار و پس از سه ساعت بازجویی تهدید شد که در صورت عدم استعفاء از سمتش، حکم ۱۰ سال زندان او به اجرا در خواهد آمد.

این فعال حقوق صنفی معلمان نیز از سمت خود استعفاء کرد اما کانون صنفی معلمان ایران آن را نپذیرفت.

در ماه‌های اخیر و پس از تجمع‌ها و اعتراض‌های صنفی گسترده معلمان در تهران و ده‌ها شهر ایران، برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان حقوق معلمان شدت گرفته‌است.

از جمله به نوشته سایت کلمه، محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، در اردیبهشت ماه نیز به وزارت اطلاعات احضار و تهدید شده بود که از سمت خود استعفاء دهد که این اقدام آقای بهشتی لنگرودی با مخالفت کانون صنفی معلمان ایران مواجه شد.

همچنین می‌توان به بازداشت علیرضا هاشمی، دبیر کل سازمان معلمان ایران، اشاره کرد. آقای هاشمی در فروردین ماه برای اجرای حکم پنج سال زندانش بازداشت شد. او در سال ۸۹ به اتهام‌های امنیتی به پنج سال زندان محکوم شده بود.

در حال حاضر، علاوه بر آقایان عبدی و هاشمی، شمار دیگری از فعالان حقوق معلمان مانند رسول بداقی و علیرضا قنبری به اتهام‌های امنیتی زندانی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016