یکشنبه 7 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محسن رضایی: غربی ها جرات نمی کنند وارد مصاحبه با من شوند

97230_477.jpg
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه اقتصاد و تحریم با هم در ارتباط اند گفت: 20 تا 30 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است و می توان برای این میزان راه بندان هم چاره اندیشی کرد.

به گزارش انتخاب؛ محسن رضایی در برنامه نگاه یک با موضوع اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی برای عبور از مشکلات و متفاوت با مقاومت اقتصادی است؛ در مقاومت اقتصادی مردم مقاومت می کنند در حالیکه در اقتصاد مقاومتی خود اقتصاد سپر مردم می شود.

وی مشکل اصلی اقتصاد ایران را کنار گذاشتن مردم از اقتصاد از 200 - 300 سال پیش برشمرد و گفت: پیام اصلی اقتصاد مقاومتی بازگرداندن مردم به اقتصاد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد بودجه دولت خرج نظام اداری ایران می شود گفت: اگر این مشکل را برطرف کنیم 5 برابر حذف تحریم ها می تواند وضع کشور را بهبود ببخشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از مذاکرات هسته ای، امریکائیها ناچارند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرت بزرگ منطقه بشناسند.

رضایی در ادامه در خصوص توافق خوب از دیدگاه امریکائیها پرداخت و افزود: اگر امریکا می توانست بعد از تحریم به ایران حمله نظامی می کرد بنابراین مذاکرات نشان می دهد آنها می دانند که نمی توانند از این جلوتر بروند.

وی گفت: امریکائیها محاسبه کردند تشدید تحریم ها 200 میلیارد دلار، حمله هوایی 500 میلیارد دلار، محاصره بالغ بر 2هزار میلیارد دلار و مذاکره با ایران 96 میلیارد دلار هزینه برایشان دارد بنابراین متوجه شدند کم هزینه ترین راه مذاکره است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل دیگر نشستن امریکا در برابر ایران و برپایی مذاکره را منطقی عمل کردن ایران برشمرد و افزود: از نظر آنها توافق خوب این است که یک چیز ظاهری درست کنند اما ما را در عمل کاملا از پیشرفت هسته ای بازدارند و اگر نتوانند تا جایی همراهی خواهند کرد.

رضایی با بیان اینکه بده بستان مذاکرات باید کاملا دقیق و عادلانه باشد گفت: اگر در این مذاکرات دست پایینی برای ما ثبت کردند در آینده هم بر اساس آن با ما عمل و رفتار می کنند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تصریح کرد: به نظر من امریکائیها چند مسئله جدی با ما دارند که نخست رژیم صهیونیستی، دو محدود بودن مرزهای ما، دست از نظام اسلامی کشیدن و چهار منحل کردن برخی نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران است.

رضایی با اشاره به قدرت بازدارنده منطقه ای جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ایران لنگرگاه امنیت و پیشرفت منطقه است و امریکائیها راهی جز پذیرفتن قدرت منطقه ای ایران ندارند و به صراحت می دانند که اگر ما در مقابل داعش و تروریست در منطقه نباشیم، انها، امریکائیها را در فرودگاه بغداد می کشتند.

وی در ادامه به موضوع بازرسی ها اشاره کرد و آن را حربه غرب برای خدشه دار کردن حیثیت ایران برشمرد و افزود: امریکا می خواهد از این طریق بار دیگر به ایران بازگردد و حیثیت ما را خدشه دار کند و ما سربلند از مذاکرات بیرون نیاییم.

رضایی بازرسی ها را اقدامی تحقیر آمیز دانست که جنبه روانی دارد و در خصوص بازجویی از دانشمندان و برخی شخصیت های کشور از جمله خودش گفت: امریکا جرات نمی کند با من وارد صحبت شود.

وی با بیان اینکه از موضوع بازجویی از دانشمندان و شخصیت های ایران می توان فهمید امریکا به دنبال حل اساسی مسئله با ایران نیست افزود: آنها اگر می خواهند با ملت ایران دوست شوند نباید بر اساس بی اعتمادی رفتار کنند.

مجری پرسید آیا شما هم در لیست درخواست آژانس برای مصاحبه هستید؟ محسن رضایی با خنده گفت: جرات نمی کنند وارد مصاحبه با من بشوند، لذا منو در لیست نگذاشتند

او همچنین درمورد سنگ پراکنی فرانسه و فابیوس گفت: فابیوس دنبال امتیاز گیری ار ایران است ، دنبال دلالی می گردد. او آدم خاصی است که نمی خواهد شرکت های آمریکا یی بعد از تحریم ها جلوتر از شرکت های آنها بیافتد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016