دوشنبه 8 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سکته پدر مصطفی عزيزی هنگام اولين ديدار با فرزندش در زندان اوین


مصطفی عزيزی، نويسنده و هنرمند

خبرگزاری هرانا – پدر مصطفی عزيزی، نويسنده و هنرمند زندانی زندان اوين، حين اولين ملاقات با پسرش دچار سکته مغزی شد و به بيمارستان انتقال يافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، پدر اين زندانی که تاکنون به دليل بيماری و کهولت سن، موفق به ملاقات با فرزندش نشده بود چهارشنبه هفته گذشته سوم تيرماه، هنگام ملاقات به دليل فشار و استرس دچار سکته مغزی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از نزديکان آقای عزيزی در اين باره به گزارشگر هرانا گفت:”با توجه به پله های سالن ملاقات و اين که ايشان نمی توانسته از پله بالا برود، هماهنگ شده بود که در سالن ديگری ملاقات به شکل حضوری انجام شود ولی مسئولان بدقولی کردند و استرس وارده به وی موجب شد که ايشان سکته ی مغزی بکنند و به بيمارستان منتقل شوند.”

لازم به يادآوری است که مسئولين در نهايت ولی ديرهنگام با انجام ملاقات در محلی که قول داده بودند، موافقت کردند ولی فشار وارده و سکته مغزی موجب شد که ايشان بعد از انتقال به بيمارستان تاکنون تحت مراقبت های ويژه قرار بگيرد.

آقای عزيزی، روز يازده خرداد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور، تبليغ عليه نظام و توهين به رهبری محاکمه و به ۸ سال زندان محکوم شد.

مصطفی عزيزی، ۵۳ ساله، نويسنده مجموعه داستان “من ريموند کارور هستم” و تهيه‌کننده برنامه‌های تلويزيونی مانند مسابقه “دانش و هوش” و سريال “مسافر”، از سال ۲۰۱۰ به کانادا مهاجرت کرده بود.

وی روز ۱۲ بهمن سال ۹۳، به فاصله کوتاهی پس از بازگشت از کانادا به ايران، بازداشت شد.

آقای عزيزی پس از يک ماه اول بازداشت خود که در بند دو الف زندان اوين، تحت نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهداری می‌شد و هم اکنون در بند ۸ اين زندان در انتظار حکم قطعی دادگاه به سر می‌برد.

به گفته اعضای خانواده آقای عزيزی، وی از بيماری‌های ديابت، قلب و رماتيسم رنج می‌برد که اواخر فروردين ماه برای ساعاتی به بهداری زندان اوين منتقل شده بود.

انجمن قلم کانادا و سازمان عفو بين‌الملل در آستانه محاکمه آقای عزيزی با راه‌اندازی يک کارزار حمايتی، آزادی فوری او را از مقامات جمهوری اسلامی خواستار شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016