سه شنبه 9 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رهايی از بند محمدصديق کبودوند، پدر حقوق بشر کردستان را خواستار شويم، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

دهم تير مصادف با بازداشت خودسرانه و حبس غيرقانونی آقای محمدصديق کبودوند رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در ۹ سال پيش می باشد. محمدصديق کبودوند که فعاليت های مدنی و حقوق بشری و مسالمت خواهانه وی از سوی دستگاه های امنيتی و اطلاعاتی و سپاه پاسداران مورد تعقيب قضايی و کنترل قرار گرفته و پرونده هايی در مراجع قضايی کردستان و آذربايجان و تهران برعليه وی افتتاح گرديده، حداقل از ۴ پرونده منجر به صدور رای با اتهام هايی از قبيل فعاليت تبليغی عليه نظام، انتشار کتاب غيرقانونی، تشويش و تحريک افکار عمومی و تشکيل و اداره سازمان حقوق بشرکردستان ، در ۲ پرونده آن به ترتيب به حبس يک سال، محروميت از فعاليت روزنامه نگاری، لغو امتياز و جلوگيری از انتشار نشريه قانونی متعلق به ايشان و حبس قطعی ۱۰ سال بابت اداره و مديريت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان محکوم گرديده است و از ۹۸ ماه پيش در زندان به سر می برد که تنها در صورت تجميع پرونده ها پس از تحمل ۱۲۶ ماه حبس از زندان رها خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای کبودوند که از ابتدا حبس و محکوميت های مذکور بويژه حبس بابت مديريت سازمان حقوق بشر را غيرقانونی اعلام نموده و همصدا با ظالمانه تلقی نمودن اين حبس توسط خانواده ايشان، اغلب سازمان های حقوق بشری بين المللی و از جمله گروه تحقيقات ملل متحد زندانی شدن کبودوند را خودسرانه و غيرقانونی اعلام و طی ساليان گذشته بارها آزادی ايشان را خواستار شده اند. آقای کبودوند و خانواده ايشان طی مدت حبس سه هزار روزه، رنج های فراوانی متحمل گرديده اند بويژه آنکه موضوع بيماری صعب العلاج فرزند وی بر اين رنج ها و نگرانی ها افزوده است.

کبودوند که امروز به عنوان بنيانگذار و پدر حقوق بشر کردستان از سرآمدان حقوق بشر در ايران شناخته می شود، به دليل دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق اقليت ها و مردم کرد در غيرقانونی ترين و ناعادلانه ترين محکوميت،نزديک به يکصدماه است از آزادی و فعاليت محروم شده است.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان همصدا با خانواده ايشان از همه فعالان مدنی و حقوق بشری و سياسی و همه سازمان ها و نهادهای حقوق بشری، مدنی، سياسی و اجتماعی درخواست می نمايد حبس غيرقانونی کبودوند را از ياد نبرند و با مشارکت در اين همصدايی با اعتراض به ادامه حبس وی رهايی از بند پدر حقوق بشر کردستان را بطور جدی خواستار شوند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
تهران ۹ تيرماه ۱۳۹۴/ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016