چهارشنبه 10 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تبريک تريبون آزاد وکلا به نسرين ستوده به دليل کاهش حکم تعليق پروانه وکالتش از سه سال به ۹ ماه

مرکز حاميان حقوق بشر- تريبون آزاد وکلا
تريبون آزاد وکلا در بيانيه کوتاهی ضمن تبريک به نسرين ستوده به دليل کاهش حکم تعليق پروانه وکالتش از سه سال به ۹ ماه، اين دستاورد را نتيجه مقاومت و اميد اين وکيل دادگستری برای بازگشت به حرفه‌اش دانست.

طبق اطلاعاتی که توسط رضا خندان، همسر خانم نسرين ستوده در صفحه فيس بوک ايشان منتشر شده دادگاه انتظامی وکلا درخواست دادستانی تهران برای تعليق پروانه وکالت نسرين ستوده را رد کرده است. در رای دادگاه که روز هشتم شهريور ماه ابلاغ شده، نوشته است: «تعليق موقت خانم نسرين ستوده به نظر دادگاه انتظامی کانون وکلا موضوعيت نداشته و رد می شود.»

متن کامل بيانيه تريبون آزاد وکلا به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



مقاومت و اميد واژگانی هستند که همچون چراغی فروزان مسير اعتراض به بی عدالتی ها و بی قانونی ها را روشن و همچون مرهمی جانبخش، درد و رنج ناشی از ناهمواريهای اين مسير را از جان و روح معترضين مدنی و مدافعان حقوق بشرمی زدايند.

تقليل مدت محروميت از وکالت نسرين ستوده از سه سال به ۹ ماه را می توان يکی از نتايج مقاومت در برابر سختيها و ناهمواريهای راه و اميد به رسيدن به هدف تلقی کرد. هر چند اصل صدور حکم محروميت از اشتغال هر يک از شهروندان اين مرز وبوم، حتی برای دقايقی کوتاه امری قطعآ محکوم و مذموم است. مقاومت و ايستادگی همکار محترم نسرين ستوده را در مقابل حکم نا عادلانه دادگاه انقلاب تهران و به تبع آن دادگاه انتظامی وکلا، می ستاييم و با تبريک تقليل اين حکم به اين وکيل شجاع و شريف، اميدوارانه آرزو می‌کنيم که روزی نه چندان دور شاهد برچيده شدن اساس هر گونه تبعيض و بی عدالتی از جامعه باشيم.

تريبون آزاد وکلا


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016