پنجشنبه 11 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

باهنر: برخی برای انتخابات خبرگان خواب های آشفته ديده اند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - نايب رييس مجلس شورای اسلامی گفت: اعتداليون و اصلاح طلبان ممکن است در انتخابات آينده يک ليست ارائه دهند. از اين رو اصولگرايان رقيب جدی در انتخابات آينده دارند.

به گزارش «انتخاب»، محمدرضا باهنر در ضيافت افطار جامعه اسلامی مهندسين با اشاره به برگزاری همزمان دهمين انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: از انتخابات خبرگان رهبری نگرانی نداريم هرچند که برخی برای انتخابات خواب‌های آشفته می بينند.اميد زيادی به تعبير شدن خواب آشفته اين افراد نداريم، ولی روی اين انتخابات حساسيم. نيروهای فعال سياسی از انتخابات خبرگان غافل نمی‌شوند و اين انتخابات تحت الشعاع انتخابات مجلس قرار نمی گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خطاب به جريان اصولگرا از آنان خواست تا در حالت خوف و رجا به سر نبرند و نسبت به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نيز حساس باشند.

وی همچنين از تمرکز جامعه روحانيت مبارز تهران و جامعه مدرسين حوزه علميه قم روی انتخابات خبرگان رهبری خبر داد.

دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين با بيان اينکه انتخابات مجلس دهم قدری با انتخابات گذشته متفاوت است گفت:‌ در اين انتخابات يک رقيب جدی پا به کار داريم. ممکن است بخشی از اعتداليون و اصلاح طلبان يک ليست بدهند.

وی با دعوت از همه جريان‌ها برای حضور در انتخابات آينده اظهار کرد: جريان های سياسی برای حضور در اين انتخابات بايد شروطی چون رعايت چارچوب قوانين،‌ قبول داشتن فرايند انتخابات و اعتماد به مجريان و ناظران انتخابات را در سرلوحه کار قرار دهند.

باهنر در عين حال خواستار روشن شدن مرز اصلاح طلبان و برخی از طيف‌های اصولگرا نسبت به جريان‌های فتنه و انحراف شد و افزود: نمی خواهم همه عزيزان اصلاح طلبان را با يک چوب برانم، ولی بالاخره خاستگاه فتنه از درون اصلاح طلبان بود. هرکس بخواهد در انتخابات آينده شرکت کند بايد مرز خود را با جريان فتنه و انحراف روشن کند.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی در عين حال برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را موجب همپوشانی و هم‌افزايی جريان‌های سياسی دانست و افزود: البته برگزاری اين دو انتخابات مهم اشکالاتی هم دارد که مهم ترين آن تحت الشعاع قرار گرفتن يک انتخابات نسبت به انتخابات دوم است و اين مشکل‌زاست.

وی ادامه داد:‌ تصور ما اين بود که در انتخابات گذشته در سال ۹۲ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تحت الشعاع انتخابات رياست جمهوری قرار نمی گيرد ولی اين انتظار درست از آب درنيامد. اگر در انتخابات شوراها نيروهای حزب الهی روی اين انتخابات متمرکز می‌شدند نتايج خوبی به دست می‌آورديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016