شنبه 13 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مطهری: مجلس در ارتباط با بازداشت‌ها ورود کند

علی مطهری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:در ارتباط با بازداشت‌هايی که جنبه سياسی و امنيتی پيدا می‌کند، بايد با مقامات امنيتی و قضايی صحبت شود. پيشنهاد من اين است که در اين جور موارد مجلس بهترين پناهگاه است و بايد ورود پيدا کند.

علی مطهری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، درباره بازداشت اخير دبير کانون صنفی معلمان ايران، اظهار داشت: من اين موضوع را پيگيری کردم. ايشان محکوميت قبلی داشته و ظاهرا آن را به اجرا گذاشته اند و البته من درباره رسيدگی به اين موضوع (بازداشت فعالان صنفی) به رييس قوه قضاييه پيغام دادم و نتيجه، بستگی به نوع رفتار قوه قضاييه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



مطهری با اشاره به اينکه از محتوای پرونده اين افراد اطلاع ندارم، خاطرنشان کرد: از وزارت اطلاعات سوال کردم، گفتند؛ در اين قضيه دخالتی نداشته‌ايم و قوه قضاييه اقدام کرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: اگر اين فعالان حرف هايشان را بزنند، بهتر از اين است که خواسته‌هايشان امکان بروز پيدا نکند و اين امر منشا اقدامات پنهانی شود.

وی ادامه داد: در مورد افراد نمی‌توانم اظهار نظر کنم، اما به طور کلی قانون اساسی حق اعتراض را به رسميت شناخته است و ما نبايد سختگير باشيم. البته اگر کسانی بخواهند، نظم عمومی را به هم بزنند طبيعی است که هر حکومتی مانع خواهد شد.

مطهری در مورد راهکارهای حل اين مسائل گفت: در ارتباط با بازداشت‌هايی که جنبه سياسی و امنيتی پيدا می‌کند، بايد با مقامات امنيتی و قضايی صحبت شود. پيشنهاد من اين است که در اين جور موارد مجلس بهترين پناهگاه است و بايد ورود پيدا کند.

نماينده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ولی متاسفانه مجلس ما اساسا وارد اين گونه مسائل نمی‌شود و اين يک نقطه ضعف برای مجلس است، به نظر من مثلا کميسيون آموزش و تحقيقات و کميسيون امنيت ملی می‌توانند، وارد شوند و گروه تحقيق ارسال کنند و اين مشکل را حل و فصل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016