دوشنبه 15 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سپاه: برای ساخت‌وساز عشرت‌آباد مجوز داريم

تهران - ايرنا - معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکيد بر اينکه تشريفات اخذ مجوز برای ساخت و ساز عشرت آباد رعايت شده، گفت: مسوولان قضايی فقط می توانند دستور توقف ساخت و ساز عشرت آباد را به ستاد کل نيروهای مسلح دهند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا يزدی در گفت وگو با خانه ملت، درباره ساخت وسازها در ميدان سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای خدمت رسانی به شهروندان و تسهيل تردد در شهر و ساير خدماتی که شهرداری به شهروندان در شهر ارائه می کند، با شهرداری همکاری کرده به عنوان نمونه در ساخت اتوبان صياد شيرازی از ميدان سپاه به سمت شمال مجموعه سپاه بخشی از محدوده پادگان را رهاسازی کرده است.

تشريفات اخذ مجوزها برای ساخت وساز عشرت آباد رعايت شده

وی تصريح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام ساخت وسازها بر اساس تشريفات خاص نيروهای مسلح عمل می کند، درخصوص ساخت وسازهای کنونی در عشرت آباد هم اين تشريفات انجام گرفته بطوريکه مجوزهای لازم از ستاد کل نيروهای مسلح اخذ شده و ساخت وسازها بدون مجوز نيست؛ در واقع سپاه اجازه ندارد حتی يک متر بدون برنامه، مجوز، مصوبه مالی و بدون هماهنگی با ستاد کل نيروهای مسلح اقدام به ساخت و ساز کند.

يزدی با بيان اينکه سپاه پاسداران اقدامات قانونی برای ساخت و ساز در عشرت آباد را انجام داده است، گفت: پيش از اين در ۳۰ مرداد سال ۹۲ با شهرداری تهران مکاتبه شده است و بر اساس اين نامه مديرکل پيگيری امور نهادها و سازمان های معاونت امور مناطق شهرداری تهران در ۱۳ شهريور سال ۹۲ به شهرداری منطقه ۷ اعلام کردند سپاه پاسداران مجاز به انجام اقداملات لازم خواهد بود در نتيجه سپاه به وظايف قانونی خود عمل کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای ساخت وساز اجازه سازمان ميراث فرهنگی لازم نيست

معاون حقوقی وامور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد از اينکه پس از شروع ساخت وساز سپاه، متوليان مطالب خاصی را خارج از موضوع مطرح کردند، گفت: متوليان گلايه کردند که سپاه پاسداران با سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی هماهنگی نکرده و گفتند به خاطر وجود عمارت کلاه فرنگی بايد فاصله قانونی رعايت می شد اين در حاليست که در هيچ جای کشور اخذ مجوز برای ساخت وساز نيازمند مکاتبه با سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی نيست بلکه شهرداری موظف است با سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری وصنايع دستی مکاتبه کند تا اگر نياز به رعايت فاصله است آن را اعلام کند.

يزدی افزود: سپاه پاسداران ضمن برداشت خود با رعايت ۱۳۰ متر فاصله با عمارت کلاه فرنگی اقدام به ساخت و ساز کرده است، در حاليکه عمارت کلاه فرنگی با اتوبان صياد شيرازی تنها فاصله ۵۰ متری دارد.

محدوده پادگان عشرت آباد باغ نبوده است

وی با بيان اينکه محدوده ساخت و ساز در عشرت آباد باغ نبوده است، گفت: در نقشه ها و عکس های هوايی سال های گذشته مشخص است که اين مکان باغ نبوده و يک اصله درخت هم در اين منطقه بابت ساخت وساز قطع نشده است، بلکه محوطه ای بوده که سالها در کنار پارکينگ شهرداری تهران قرار گرفته بوده، بر اين اساس اقدامات سپاه قانونی است.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره اعلام نظر معاون شهرسازی شهردار تهران مبنی بر اينکه محدوده پادگان عشرت آباد (ميدان سپاه) جزو محدوده «جی ۳۲۱» - G۳۲۱ - است، ادامه داد: طرح جامع تهران مشخص است از اين رو زمانيکه از شهرداری درخواست مجوز می شود، شهرداری بايد ظرف يک ماه مقررات مستلزم کوتاه يا کاهش تراکم يا هر محدوديت ديگری را اعلام کند اما متاسفانه شهرداری در يک ماه قانونی خود و حتی تا اواخر سال گذشته موردی را به سپاه اعلام نکرده و فقط در گفت وگو با رسانه ها به موضوع پرداخته اند.

مسوولان قضايی بايد درخواست توقف ساخت و ساز کنند

يزدی با بيان اينکه تاکنون سپاه سعی داشته که ذهن شهروندان را بهم نريزد، گفت: متاسفانه دوستان به دادسرای نظامی مراجعه کردند و از سپاه پاسداران شکايت کردند در حاليکه اين اقدام به دستور ستاد کل نيروهای مسلح بوده است، قاعدتا مسوولان قضايی بايد از ستاد کل نيروهای مسلح درخواست توقف پروژه را داشته باشند، اين در حاليست که تاکنون ابلاغ رسمی در اين زمينه صورت نگرفته بود.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به گفت وگو با رييس بازپرس پرونده، افزود: موضوع در حال بررسی است تا اقدام لازم صورت گيرد.

يزدی با اشاره به اينکه حکم دادسرای نظامی قانونی است، تصريح کرد: دادسرای نظامی حکمی صادر نکرده و تنها بازپرس شعبه ۳ قراری را صادر کرده اند، از اين جهت روز گذشته و امروز با دادستان سازمان قضايی و بازپرس شعبه ۳ دادسرای نظامی مذاکراتی را داشته و خواهيم داشت تا اقدامات قانونی سپاه پاسداران مشخص شود.

ميراث فرهنگی حد فاصل با عمارت کلاه فرنگی را اعلام نکرده است

وی با انتقاد از سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی گفت: متاسفانه تاکنون سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی ميزان فاصله ای که با عمارت کلاه فرنگی بايد رعايت شود را اعلام نکرده و اين مجموعه فقط با بيان اينکه عمارت کلاه فرنگی خسارت خواهد ديد شکايت کردند، اين در حاليست در اين سالها سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی يک ريال هم هزينه بابت تعمير و بازسازی عمارت کلاه فرنگی نکرده است، سپاه پاسداران اما بارها در اين زمينه با سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی مکاتبه کرده است.

سپاه با شهرداری درباره توقف ساخت وساز مذاکره نکرده است

يزدی درباره مذاکرات شهرداری تهران با سپاه پاسداران گفت: در اين خصوص هيچ مذاکره ای با شهرداری تهران صورت نگرفته، در واقع شهرداری اگر بخواهد طرحی را اصلاح کند با توجه به اينکه ساخت و ساز عشرت آباد مصوب ستاد کل نيروهای مسلح است، بايد با آنان وارد مذاکره شود؛ اين در حاليست که بارها اعلام شده سپاه بر اساس دستورات قانونی و تاکيدات مقام معظم رهبری به ستاد کل نيروهای مسلح گام بر می دارد.

ساخت وساز عشرت آباد در شب های قدر متوقف خواهد شد

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجلس نهم با بيان اينکه در هفته جاری و در شب های قدر ساخت وسازها متوقف خواهد شد، گفت: توقف رسمی مستلزم دستور ستاد کل نيروهای مسلح است، اما با توجه به هماهنگی با بازپرس شعبه ۳ دادسرای نظامی در ايام قدر، ساخت و سازها متوقف می شود تا نتيجه گيری حاصل شود، اگر تخلفی صورت نگرفته باشد و مخالف مقررات شهرداری نباشد کار ادامه خواهد يافت اما در صورتيکه تخلف برای ستاد کل نيروهای مسلح محرز شود، ساخت وساز متوقف می شود زيرا سپاه پاسداران خلاف قانون اقدامی نخواهد کرد.

تکليف ساخت وساز عشرت آباد تا هفته آينده مشخص می شود

وی با بيان اينکه ستاد کل نيروهای مسلح مجوز بايد ادامه يا توقف ساخت و ساز را بدهد، يادآور شد: امروز با نماينده مسوول مهندسی ستاد کل نيروهای مسلح، دادستان تهران و بازپرس شعبه ۳ دادسرای نظامی جلسه خواهيم داشت و در اين جلسه نتيجه نهايی اعلام خواهد شد.

يزدی با يادآوری جلسه با آيت الله منتظری رييس ديوان عدالت اداری گفت: روز شنبه ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه با رييس ديوان عدالت اداری جلسه ای گذاشته شد که عدم تخلف سپاه به اطلاع رياست ديوان عدالت اداری رسيد، همچنين جلسه ای با رياست کميسيون اصل نود مجلس گذاشته شد و عدم تخلف سپاه از مقررات را به اطلاع ايشان نيز رسانديم، آيت الله منتظری و آقای پورمختار تاييد کردند که سپاه پاسداران تخلفی انجام نداده است.

انتقاد از اعلام تخلف با نام «سپاه پاسداران»

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حدود دستگاه های امنيتی و دفاعی با عقبه شهدا بايد رعايت شود، اين در حاليست که زمانی که شخصی در کشور تخلف می کند، روزنامه ها و مسوولان به خود اجازه نمی دهند اسم متخلف و متهم را کامل ببرند بلکه به صورت مخفف از آن نام برده می شود، اما چطور در ارتباط با سپاه پاسدارانی که در مقابل دشمنان به دفاع از کشور پرداخته و اجازه نمی دهد به حريم کشور تعرضی صورت بگيرد، اجازه داده می شود تا افراد و رسانه ها اين نهاد را به چالش بکشانند.

يزدی با بيان اين انتقاد افزود: چرا مکاتبات و اقداماتی که در دادسراهای نظامی در حال انجام است، کمتر از نيم ساعت توسط رسانه ها منتشر می شود، اما در خصوص ساير تخلفات چنين نيست!

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نمی توان سلايق افراد را در ساخت و ساز دخيل کرد، اگر روزی ستاد کل نيروهای مسلح دستور توقف طرح مصوب را بدهد، ساخت و ساز متوقف خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016