چهارشنبه 17 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شمخانی: ضرب الاجل برای ما معتبر نيست

دبيرشورای عالی امنيت ملی گفت:نه ضرب الاجل زمانی،نه نظربرخی کشورهای منطقه يارژيم صهيونيستی ويا جنجال رسانه ای که دردنيا به شکل موافق يا مخالف اما دارای بردهای همسو بکار گرفته می شود،عامل تعيين کننده ای برای ايران نيست.

دبيرشورای عالی امنيت ملی گفت:نه ضرب الاجل زمانی،نه نظربرخی کشورهای منطقه يارژيم صهيونيستی ويا جنجال رسانه ای که دردنيا به شکل موافق يا مخالف اما دارای بردهای همسو بکار گرفته می شود،عامل تعيين کننده ای برای ايران نيست.

علی شمخانی در حاشيه مراسم شب قدر در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سيما با اشاره به ايام شهادت مولای متقيان حضرت علی (ع) که نماد عدالت است گفت: اين شب ها به شکل طبيعی نمادی از مقاومت و عدالت خواهی را در ذهن ملت عدالت خواه ايران در قبال زياده خواهی ها زنده می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: يک توافق هسته ای مستحکم از نظر ما اين است که حق فنی هسته ای ايران را هم در بعد حفظ و هم توسعه زنده نگه دارد.

دبير شورای عالی امنيت ملی گفت: همچنين اين توافقنامه بايد تحريم های ظالمانه را به شکل اساسی و بنيادی رفع کند و خدشه ای به استقلال سياسی و امنيت ملی و دفاعی کشور وارد نکند.

وی اضافه کرد : به نظر می رسد جمهوری اسلامی ايران بعداز ۲۲ ماه مذاکره امروز اين موارد را قابل حصول می داند.

شمخانی گفت: اصولا جمهوری اسلامی ايران وقتی مذاکرات را شروع کرد به دنبال توافق بود و چنانچه طرف مقابل تصميم سياسی خود را اتخاذ کند حتما می توان يک توفيق برد- برد داشت اما اگر مسير زياده خواهی را ادامه دهد بايد بدانيم ضرب الاجل زمانی برای ما معتبر نيست.

دبير شورای عالی امنيت ملی گفت: جمهوری اسلامی ايران در چارچوب يک منطق هسته ای روشن و به منظور حفظ حقوق قانونی ملت ايران و در چارچوب حفظ خطوط قرمز ، مذاکرات را تاکنون پيش برده و آنها را قابل تحقق می داند بنابراين اميدواريم طرف مقابل با تصميمات سياسی منطقی اين مسير را تسهيل کند.

شمخانی افزود: از سوی ديگر در اين شب های نورانی تيم شجاع، متدين، امين و وفادار مذاکره کننده ايران مستظهر به دعاهای ملت ايران است و به طور قطع با برداشت نمادين از اين شب ها ايستادگی خود را برای رسيدن به يک توافق با مشخصات مذکور که تنها راه رسيدن به يک توافق مثبت است دنبال خواهد کرد.

حکمت‌آميز بودن روز قدس روز به روز بيشتر مشخص می شود

دبير شورای عالی امنيت ملی با اشاره به نامگذاری آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس ازجانب امام خمينی(ره) گفت: امروز هر چه از سال ۱۳۵۸ که سال اعلام اين موضوع بود بيشتر فاصله می گيريم حکمت آميز بودن و الهی بودن اين تصميم را بيشتر از سابق درک می کنيم.

علی شمخانی افزود: امروزه ظرفيتی قوی در ابعاد مختلف مالی، اقتصادی، امنيتی و سياسی بسيج شده است تا مرزهای طبيعی ما بين جهان اسلام را خونين کند.

وی افزود: متاسفانه اين ماموريت را برخی کشورهای دارای درآمدهای سرشار از منابع نفتی و با سربازهای پرريش و کم عقل انجام می دهند.

دبير شورای عالی امنيت ملی گفت: مراجع امنيتی رژيم صهيونيستی اعلام کردند در طول تاريخ ۶۰ ساله اشغالگری اين رژيم، سال ۲۰۱۴ امن ترين سال برای آنها بوده است و اين محقق نمی شود مگر با عملکرد گروه های پرريش و کم عقل تکفيری که متاسفانه امروز سياست ديکته شده غرب را برای تامين امنيت رژيم صهيونيستی به نحو مطلوب انجام می دهند.

شمخانی افزود: حضور گسترده مردم در روز قدس يادآور اين نکته است که موضوع اصلی جهان اسلام نه در درون جهان اسلام، بلکه عليه اشغالگری و ظلم است.

وی با اشاره به رسالت پيامبر اکرم (ص) درباره وظيفه مسلمانان در کمک به يکديگر و سيره ائمه اطهار (ع) در مبارزه با ستم و ظلم گفت: به همين خاطر امسال روز قدس را بايد به شکل برجسته تری به انظار جهانيان نشان دهيم.

دبير شورای عالی امنيت ملی گفت: همزمانی اين روز با دور پايانی مذاکرات هسته ای و حضور گسترده ملت ايران در تشييع شهدای غواص به عنوان مظاهر مقاومت ملت ايران و همچنين حضور گسترده مردم در شب های قدر در مساجد و حسينيه ها باز هم علامت ايستادگی ملت ايران و روز قدس هم انعکاس و پشتوانه ای برای اين مسير است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016