چهارشنبه 24 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز به سران جمهوری اسلامی: روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنید

roozname-sahamnews.jpg
سازمان ٬گزارشگران بدون مرز٬ می‌گوید حال که ایران با قدرت‌های بزرگ به توافق هسته‌ای رسیده است، جامعه بین‌المللی باید از جمهوری اسلامی آزادی فعالان رسانه‌های جمعی را خواستار شود.

به گزارش دویچه وله، سازمان ٬گزارشگران بدون مرز٬ روز سه‌شنبه (۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر) با انتشار اطلاعیه‌ای در برلین از جمهوری اسلامی خواست به آزادی عقیده و بیان در کشور احترام بگذارد. این سازمان گفت که نرمش ایران در مذاکرات هسته‌ای نباید این واقعیت را از نظر دور بدارد که از زمان انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۳ وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کریستیان میر، مدیر سازمان ٬گزارشگران بدون مرز٬ در آلمان، در بیانیه خود گفته است: «سیاستمداران غربی باید از فضای به وجود آمده طی مذاکرات هسته‌ای استفاده کنند. آن‌ها نباید فراموش کنند که حکومت ایران هم‌چنان رژیمی سرکوبگر است که آزادی‌های مدنی را پایمال و صدای منتقدان را بی‌رحمانه خفه می‌کند.»

به گفته سازمان ٬گزارشگران بدون مرز٬، در دو سال گذشته در ایران حدود صد وبلاگ‌نویس و فعال دنیای مجازی دستگیر و به زندان محکوم شده‌اند. تعدادی از رسانه‌های اپوزیسیون توقیف شده و مسئولان آن‌ها مورد تعقیب قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود که هم‌اکنون ۱۵ روزنامه‌نگار و ۲۶ فعال دنیای مجازی زندانی هستند. پرونده‌ها و دادرسی‌های حقوقی معمولا انگیزه و سرشت سیاسی دارند و مخالفان از داشتن وکیل مدافع محروم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016