پنجشنبه 1 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هشدار فرانسه درباره سرمایه‌گذاری در ایران

562018902.JPG
رادیو فرانسه - امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه، با اشاره به جریمه سنگینی که بانک فرانسوی "ب.ان.پ. پاریبا" برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت کرد، به شرکت‌های فرانسوی هشدار داد که نباید درباره سرمایه‌گذاری در ایران عجله کنند. وزیر اقتصاد فرانسه که دیروز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان این کشور سخنرانی می‌کرد، در این باره گفت: "با شتابزدگی ساده‌لوحی خود را ثابت نکنیم".

آقای ماکرون با محکوم کردن هر اقدامی پیش از اجرای توافق وین، اضافه کرد: "من نمی خواهم که موردی مثل ب.ان.پ. پاریبا تکرار شود."

بانک فرانسوی ب.ان.پ. پاریبا در سال 2014 به پرداخت 8.9 میلیارد دلار جریمه برای انتقال پول مشتریان سودانی، ایرانی، و کوبایی در آمریکا طی سالهای 2004 تا 2012 و نقض تحریم ها در این زمینه محکوم شد.

وزیر اقتصاد فرانسه با اشاره به سفر وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان به ایران گفت که این سفر عجولانه بود.

وی تأکید کرد که باید به زمان‌بندی توافق وین توجه کرد و هیچ کاری نمی توان تا پایان سال جاری و ابتدای سال آینده میلادی انجام داد.

دیروز لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه اعلام کرد که هفته آینده به تهران سفر می کند و در ماه سپتامبر نیز هیأتی از "مدف" سازمان کارفرمایان فرانسه به ایران خواهد رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتقاد از سفر معاون صدراعظم آلمان به ایران در رابطه با حقوق بشر
به دنبال سفرزیگمارگابریل، معاون خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به ایران، مشاورامورحقوقی بشردردولت آلمان خواستارآزادی ابرازعقیده و بیان درایران شد.

"کریستوف اشترسر" گفت: که توافقی هسته ای جامعه جهانی با ایران، رویداد فرخنده ایست که اگرجدی گرفته شود، باید به بهبود وضعیت حقوق بشر درایران منجرشود.
به گزارش منابع خبری، اشترسرافزوده است: "حسن روحانی با وعده گشایش فضای سیاسی به ریاست جمهوری رسید و امیدوارم هرچه زودتر به قول خود به مردم ایران عمل کند".
سیاستمدارآلمانی با انتقاد از نبود آزادی عقیده و بیان درایران گفته است:"روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان وهنرمندانی که زبان انتقاد بازکنند زیرفشارهای شدید و گاه تحت تعقیب قرارمی گیرند"، وی گفت درحال حاضر بیش ازچهل روزنامه نگارو فعال اینترنتی درزندان هستند.
مقام آلمانی درسخنان خود ازمحدویت های اعمال شده علیه جعفرپناهی فیلم سازایرانی انتقاد کرد.
دراین حال "فرلکربک" رئیس یک گروه پارلمانی روابط آلمان اسرائیل نیزبا انتقاد از زیکمارگابریل گفت که وی درسفربه ایران تنها منافع اقتصادی را درنظرگرفته است.

فولکر بک درمصاحبه با روزنامه "هامبورگر مرگن پست" گفته است: "رژیم ایران درامورحقوق بشر کارنامه منفی دارد و خواهان نابودی اسرائیل است. چنین رژیمی نمی تواند طرف مناسبی برای آلمان باشد".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016